کد خبر : 816
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
-

با حضور کشاورزان و فعالان خرمای کشور؛

برپایی اولین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در بوشهر

برپایی اولین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در بوشهر
بوشهرنیوز: به همت استان بوشهر نخستین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در آئینی با حضور مسئولان استانی و مدیران انجمن خرمای کشور آغاز به کار کرد.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ به همت استان بوشهر نخستین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در آئینی با حضور مسئولان استانی و مدیران انجمن خرمای کشور آغاز به کار کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در این آئین با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در عرصه تولید خرما اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها برای رونق بخشیدن به صنایع مرتبط با خرما استفاده خواهیم کرد.

سید حسین حسینی محمدی با اشاره به نقش بسیار مهم این جشنواره در معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های بسته بندی و فرآوری اضافه کرد: فعالان حوزه تولید، فرآوری و صادرات خرما در این نمایشگاه توانمندی خود را ارائه می‌کنند.

وی از برگزاری میز ملی خرما با حضور مسئولان کشوری خبر داد و بیان کرد: این برنامه نقش مهمی در بررسی مسائل و رفع تنگناها و مشکلات پیش رو و تصمیم‌گیری مناسب برای رونق بخشیدن به وضعیت بازار خرما خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه گسترش صادرات محصول خرمای استان به صورت ویژه دنبال می‌شود، افزود: از موفقیت‌های عرصه خرمای استان می‌توان به دریافت گواهی‌نامه ثبت نشان ملی جغرافیایی خرمای شهرستان دشتستان و تنگستان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه این نشان‌ها بیانگر کیفیت مرغوب خرمای استان بوشهر است، تصریح کرد: علامت GI-۶۱ ویژه خرمای کبکاب دشتستان و تنگستان و GI-۶۲ مربوط به خرمای زاهدی طلایی دشتستان است.

این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۴ آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر میزبان علاقمندان خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان