کد خبر : 819
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
-

ضرورت دقت نظر بیشتر مسوولان در حفاظت از پرندگان؛

کشف بزرگترین محموله قاچاق پرندگان در معرض انقراض در بوشهر

کشف بزرگترین محموله قاچاق پرندگان در معرض انقراض در بوشهر
بوشهرنیوز: به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بزرگترین محموله قاچاق پرندگان در معرض انقراض در استان بوشهر کشف شد.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بزرگترین محموله قاچاق پرندگان در معرض انقراض در استان بوشهر کشف شد.

 

فرهاد قلی‌نژاد کشف و ضبط بزرگترین محموله قاچاق پرندگان در معرض انقراض در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این محموله پرندگان با اجرای برنامه‌های اطلاعاتی و عملیاتی و با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه کشف شد.

 

وی ارزش این محموله را پنج میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: این محموله شامل ۶۰ بهله پرنده شکاری از خانواده شاهینیان و از گونه‌های شاهین، بحری و بالابان و تعداد ۱۱۳ قطعه هوبره و ۱۵ قطعه قرقاول بود.

 

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با تقدیر از هوشیاری و اقدام به موقع همکاران در پلیس آگاهی انتظامی شهرستان عسلویه اضافه کرد: این دومین محموله بزرگ پرندگان قاچاق کشف شده در چند دهه اخیر است.

 

وی با اشاره به اینکه مراحل قضایی این پرونده در حال طی شدن است، بیان کرد: وضعیت نگهداری و انتقال این پرندگان نامطلوب بود و می‌توانست مشکلاتی را برای پرندگان ایجاد کند.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست بوشهر نیز با اشاره به انجام اقدامات لازم برای نگهداری و بهبود شرایط زیستی این پرندگان بیان کرد: برنامه‌های متعددی برای مقابله با گرفتن و قاچاق پرندگان داریم.

 

سید احسان موسوی اضافه کرد: با آغاز فصل مهاجرت پرندگان شکاری به کشور، با همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضایی و عموم دوستداران محیط زیست، امید می رود شرایط مساعدتری از نظر کاهش زنده گیری و قاچاق این پرندگان داشته باشیم.

 

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچون گذشته فرهنگ سازی عمومی، آموزش جوامع محلی و جلب مشارکت دوستداران محیط زیست برای حفاظت و صینات از این پرندگان ارزشمند را در سرلوحه برنامه های خود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان