کد خبر : 832
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
-

مسوولین استان با جدیت پیگیری کنند ؛

هشدار جدی درباره تخریب بافتهای تاریخی و بناهای کهن بوشهر

هشدار جدی درباره تخریب بافتهای تاریخی و بناهای کهن بوشهر
بوشهرنیوز: آنچنانکه عضو شورای اسلامی شهر بوشهر تأکید کرده سرنوشتی تلخ برای یکی دیگر از بناهای با قدمت و با هویت تاریخی بوشهر رقم خورده و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ آنچنانکه عضو شورای اسلامی شهر بوشهر تأکید کرده سرنوشتی تلخ برای یکی دیگر از بناهای با قدمت و با هویت تاریخی بوشهر رقم خورده و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد.

 

اکبر توسلی ضمن یادآوری این وضعیت اسفبار با بیان اینکه شهر بدون تاریخ، شهر بدون آینده است گفته حفظ و نگهداری بافت و بناهای تاریخی و فرهنگی در هر شهر یکی از مسائل ضروری است که باید مورد توجه باشد.

 

وی با اشاره به مظلومیت بافت تاریخی شهر بوشهر خاطرنشان کرد: بافت تاریخی شهر بوشهر میراث عظیم و گران‌بهایی است که می‌تواند منبع و منشأ تولید فرهنگ و ثروت برای این شهر شود.

 

این عضو شورای شهر بوشهر با انتقاد از زخم‌هایی که بر پیکره بافت تاریخی بوشهر وارد می‌شود، اضافه کرد: برخی با بی‌اهمیتی زخم‌های را به این بافت وارد می‌کنند با بی‌اهمیتی و تعلل در پی انتظار نابودیش می‌نشیند.

 

وی ادامه داد: چند روز پیش شاهد بودیم که یکی دیگر از بناهای ارزشمند یعنی اولین سینمای شهر بوشهر که جزو اولین سینماهای کشور نیز محسوب می‌شد با سهل‌انگاری توجیه ناپذیر به دست تخریب و انهدام کامل قرار گرفته است.

 

توسلی بیان کرد: توقع آن بود که قبل از ریزش و مخروبه شدن این بنا، مدیران متولی اقدام به مرمت این بنا کنند نه اینکه در مصیبت به سوگواری نشینند.

 

وی تاکید کرد: شهردار بندر بوشهر و سرپرست سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولیان این بخش از شهر با شفاف سازی نسبت به این مسئله، پاسخگوی این خلاف فاحش خود شوند و پاسخ دهند با چه تدبیر و تحلیلی اجازه نابودی میراث معنوی این شهر و هویت تاریخی آن را می‌دهند.

 

این عضو شورا افزود: با توجه به اینکه شهر بدون تاریخ و هویت، آینده ای ندارد، رئیس شورای شهر بوشهر نیز باید اقدام به برگزاری جلسه‌ای با متولیان، در اولین فرصت برای شرح ما وقع و گرفتن تصمیم قاطعی در باب این تخلف کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان