کد خبر : 8839
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
-

خواصی که مانند شتر دو ساله نبودند!

خواصی که مانند شتر دو ساله نبودند!
متأسفانه در جریان اخیر و اغتشاشات صورت گرفته به دلیل درگذشت یکی از بانوان این کشور، برخی از خواص به اشتباه و یا به تعبیر رهبری از سر دلسوزی موضع‌گیری کرده در حالی که هنوز جریان روشن نبود. ؛

به گزارش بوشهرنیوز- امیرالمومنین(ع) در یکی از حکمت‌های خود در نهج‌البلاغه در یک دستوری عملی و ارزشمند در مواجه با فتنه‌ها می‌فرمایند: در زمان فتنه مثل شتر دو ساله باش، نه در حدی که سوار آن شوند و نه پستانی برای شیر دوشیدن

قَالَ علیه‌السلام: کُنْ فِی الْفِتْنَهِ کَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَیُرْکَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَیُحْلَبَ.

متأسفانه برخی از این مطلب به ویژه خواص سوءاستفاده کرده و می‌گویند در فتنه نباید وارد شد و دخالت کرد، بلکه باید به طرفی رفت و کنار کشید و بی طرف بود.

این برداشت، برداشت اشتباه و غلط است چرا که این روایت می‌گوید: مراقب باش از تو سوءاستفاده نشود، موضع‌گیری صحیح داشته باش.

این امر در فتنه زیاد اتفاق می‎افتد که کسانی بدون این‎که فکر و طرحی برای این کار داشته باشند، ناخواسته ابزار دیگران می‎شوند و دیگران از رفتار، گفتار، نشست و برخاست و حتّی از سکوت آن‎ها سوءاستفاده می‎کنند.

متأسفانه در جریان اخیر و اغتشاشات صورت گرفته به دلیل درگذشت یکی از بانوان این کشور، برخی از خواص به اشتباه و یا به تعبیر رهبری از سر دلسوزی موضع‌گیری کرده در حالی که هنوز جریان روشن نبود.

رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرمودند:
در اول کار برخی خواص بدون تحقیق و احتمالاً ناشی از دلسوزی اطلاعیه و بیانیه دادند و اظهار نظر کردند. برخی از آن‌ها اتهام را به سمت سازمان انتظامی بردند و برخی هم مجموعه نظام را متهم کردند.

ایشان ادامه دادند: اکنون که دیدند قضیه چیست و نتیجه حرف‌های آنان با برنامه‌ریزی دشمن چه اتفاقاتی را در خیابان‌ها رقم زده است، باید کار خود را جبران و صریحاً اعلام کنند با آنچه اتفاق افتاده و با برنامه دشمن خارجی مخالفند.

این یک مردودی بود برای برخی از خواص که باید به تعبیر رهبری اشتباه خود را جبران کنند که در غیر این صورت مانند دیگر خواصی که در فتنه‌های اخیر مردود شدند، به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان