کد خبر : 9138
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
-

بر اساس گفته های رییس شورای شهر بوشهر؛

توپِ پروژه مهمِ شهید سلیمانی بوشهر در زمینِ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

توپِ پروژه مهمِ شهید سلیمانی بوشهر در زمینِ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان
بوشهرنیوز: اکنون توپ در زمین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر است. اینکه پروژه مهم و حساس تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی که تاثیر بسیار مهمی در روان سازی ترافیک و رضایتمندی مردم به ویژه رانندگان بوشهری دارد به موقع به پایان برسد یا خیر به زمان پرداخت اعتبارِ آن از طریق سازمان مدیریت به شهرداری بوشهر بستگی دارد.؛

بوشهرنیوز– پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر وارد مراحل پایانی خود می شود اما این که پروژه موردنظر در زمان مقرر یعنی پایان اسفندماه سال جاری به بهره برداری برسد یا خیر بستگی به اقدامِ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر دارد.

 

بر اساس گزارش های دریافتی ظاهرا شورای شهر بوشهر امسال ۳۵ میلیارد تومان از سهمِ خود را در اختیار شهرداری قرار داده و این میزان در پروژه هزینه شده است.

 

بنا بر این گزارش، قرار بود سهم استان بوشهر که ۳۵ میلیارد تومان دیگر است از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اختیار شهرداری مرکز استان قرار بگیرد تا این پروژه با مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در سال جاری به پایان برسد اما شنیده ها حاکیست تاکنون سازمان مدیریت فقط ۱۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری قرار داده است.

 

در حالی که شورای شهر بوشهر به شدت به دنبال جذب این اعتبار و قرار دادن آن در اختیار شهرداری بوشهر است اما تاکنون سرنوشت ۱۵ میلیارد تومان باقی مانده هنوز مشخص نیست.

 

بر اساس اعلامِ رییس شورای شهر بوشهر اگر این مبلغ از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در اختیار شهرداری قرار نگیرد، اعضای شورا به شهرداری پیشنهاد دادند با جابجاییِ اعتبارات، یکی دو پروژه را غیرفعال کرده و پول آن را در اختیاز پیمانکار تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی قرار بدهند تا این پروژه حساس و مهم برای نوروز ۱۴۰۲ به بهره برداری رسیده و زیربارِ ترافیک برود.

 

روز گذشته رییس شورای اسلامی شهر بوشهر به همراه سه تن از اعضای شورا به بازدیدِ این پروژه رفتند و ضمن دیدار با پیمانکار آن، با رسانه ها گفتگو کرد.

 

وحید نیک روش گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر، انتظار می رود با تزریق اعتبارات مورد نیاز زمینه تکمیل و بهره برداری از این پروژه تا پایان سال جاری فراهم شود.

 

وی با تاکید بر عزم و اراده اعضای شورای شهر بوشهر برای اتمام تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی تا پایان سال جاری اظهار کرد: شورا و شهرداری تمام تلاش خود را انجام می دهند تا این پروژه اواخر اسفندماه امسال به پایان برسد.

 

نیک روش با بیان این که شورا با گذراندن مصوبه ای مبلغ ۳۵ میلیارد تومان در سال جاری به این پروژه مهم و حساس اختصاص داد، افزود: غیر از اعتبار مصوب شورا، به شهرداری هم پیشنهاد دادیم پروژه های غیرضروری را حذف کند تا با تزریق اعتبار به این پروژه بتوانیم آن را به پایان برسانیم.

 

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر اتمام این پروژه را برای مرکز استان بوشهر بسیار مهم و ضروری دانست و گقت: افتتاح و بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی ضمن اینکه موجب کاهش و روان سازی ترافیک در یکی از پرترددترین نقاط شهر بوشهر می شود می تواند زمینه آرامش و رضایتمندی شهروندان بوشهری به ویژه رانندگانی که همه روزه از این مسیر تردد می کنند را فراهم کند.

 

وی به سفر رییس جمهور به استان بوشهر در اواخر بهمن ماه سال جاری اشاره و ابراز امیدواری کرد: همزمان با سفر حجت الاسلام رییسی به استان بوشهر اعتبار لازم برای اتمام این پروژه تخصیص یابد تا شیرینی حضور رییس جمهور و هیات دولت به استان مضاعف شود.

 

اکنون توپ در زمین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر است. اینکه پروژه مهم و حساس تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی که تاثیر بسیار مهمی در روان سازی ترافیک و رضایتمندی مردم به ویژه رانندگان بوشهری دارد به موقع به پایان برسد یا خیر به زمان پرداخت اعتبارِ آن از طریق سازمان مدیریت به شهرداری بوشهر بستگی دارد بنابراین این سازمان می بایست هر چه سریع تر پولِ لازم را در اختیار شهرداری قرار بدهد تا بر اساس برنامه زمان بندی که شورا و شهرداری انجام داده اند بتوانند تا پایان اسفندماه پروژه را به اتمام رسانده و یکی از مهم ترین مشکلات شهروندان بوشهری در سال های اخیر را رفع کنند در غیراینصورت باید دید بر اساس راهکار شورا آیا این پروژه به موعد مقرر خود می رسد یا اینکه افتتاحِ آن به بعداز سال جدید موکول می شود؟

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان