کد خبر : 9182
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
-

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر مطرح کرد:؛

۶ سد در حال احداث برای استان بوشهر

۶ سد در حال احداث برای استان بوشهر
بوشهرنیوز: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در حال حاضر استان بوشهر ۶ سد در حال احداث دارد.؛

به گزارش بوشهرنیوز، علی محمدی در آئین افتتاح یک پروژه در منطقه شبانکاره با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی، معدود سدهای کشور توسط شرکت‌های خارجی در زمینه طراحی و اجرا ساخته می‌شد.

 

وی اضافه کرد: به برکت توسعه دانش‌های زیرساختی در چهار دهه اخیر، هم اکنون ایران به صادر کننده تکنولوژی طراحی و ساخت سازه‌های آبی عظیم تبدیل شده است و پیچیده‌ترین عملیات اجرایی سدسازی در جهان توسط متخصصان ایرانی قابل اجرا است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: استان بوشهر نیز پیش از انقلاب اسلامی تنها دارای یک بند انحرافی بوده است و امروز علاوه بر ۶ سد در حال بهره‌برداری، ۶ سد بزرگ و چندین شبکه آبیاری، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به صورت هم‌زمان توسط شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در حال انجام است.

 

به نوشته مهر، وی ادامه داد: ارائه این خدمات تنها در سایه امنیت و آرامش کشور که حاصل خون شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع است، قابل انجام می‌باشد و امروز نیز بند محور ۱۰ شبانکاره به یادمان شهید حسین محمدی نام‌گذاری می‌گردد تا ادای دین کوچکی به همه‌ی پدیدآورندگان اقتدار و امنیت ایران اسلامی باشد.

 

محمدی خاطرنشان کرد: این بند با حجم مخزن ۳۰۰ هزار مترمکعب، سومین طرح از پروژه‌ای جامع کنترل سیلاب شبانکاره است که به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی ادامه داد: بند محور ۱۰ شبانکاره با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، جلوگیری از بروز آسیب به زیرساخت‌های بخش شبانکاره و تغذیه منابع آب زیرزمینی ساخته شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تاکید کرد: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه ۱۷۰ میلیارد ریال است و محل تأمین آن منابع ملی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان