کد خبر : 9252
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
-

همزمان با سفر به استان بوشهر؛

فاز ۱۴ پارس‌جنوبی با حضور رییس جمهور افتتاح شد

فاز ۱۴ پارس‌جنوبی با حضور رییس جمهور افتتاح شد
بوشهرنیوز: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر فاز ۱۴ میدان مشترک گازی پارس جنوبی روز پنجشنبه به طور رسمی به مرحله بهره برداری رسید. ؛

به گزارش بوشهرنیوز، با بهره‌برداری کامل از فاز ۱۴ پارس جنوبی روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۲۹۰۰تن گاز مایع (پروپان و بوتان)، ۲۷۵۰ تن اتان و ۴۰۰ تن گوگرد به محصولات تولیدی پارس جنوبی افزوده می‌شود.

 

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی آخرین مجتمع پالایشگاهی در حال توسعه پارس جنوبی است که مراحل ساخت و راه‌اندازی آن از سوی شرکت نفت و گاز پارس به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران ازسوی مجموعه‌ای از پیمانکاران داخلی به رهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) انجام شده است.

 

فاز ۱۴ میدان مشترک گازی پارس‌جنوبی ایرانی‌ترین فاز در صنعت گاز است که نشان‌دهنده توان بالای داخلی است.

 

با بهره‌برداری کامل از طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی برداشت روزانه از این فاز به بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب می‌رسد و ارزش فرآورده‌های صادراتی آن سالانه ۳.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر و استاندار از طریق فرودگاه بین‌المللی عسلویه وارد استان بوشهر شد.

 

افتتاح آب شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر، دیدار با مردم این شهر و مردم شهرستان خورموج، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر، نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و فرهنگی استان بوشهر و شرکت در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان بخشی از برنامه‌های سفر دو روزه آیت‌الله رئیسی به بوشهر است.

 

رئیس جمهور کشورمان همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دوم دولت مردمی به استان بوشهر را تشریح می‌کند.

 

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، جواد اوجی وزیر نفت، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

 

رئیس جمهور ۱۶ مهرماه سال گذشته در قالب دور اول سفرهای استانی به همراه جمعی از وزرا و معاونین خود به استان بوشهر سفر کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان