کد خبر : 9376
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
-

حیدریه:؛

غرفه زنجیره ارزش بوشهر در ایران اکسپو ۲۰۲۳ فعال شد

غرفه زنجیره ارزش بوشهر در ایران اکسپو ۲۰۲۳ فعال شد
بوشهرنیوز: سرپرست دفتر جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری بوشهر گفت: غرفه اختصاصی زنجیره ارزش استان بوشهر با تاکید بر حوزه‌های راهبردی نفت، گاز و پتروشیمی، خرما، گوجه فرنگی، پرورش انواع جلبک، ماهی، میگو و صنایع دستی در نمایشگاه ایران اکسپو فعال شد.؛

به گزارش بوشهرنیوز، ضرغام حیدریه اظهار کرد: اختصاص یک سالن مجزا به وزارت کشور برای فعالیت تخصصی زنجیره ارزش استان‌ها، رویکرد متفاوت این دوره از نمایشگاه‌های بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران بود که به استانداری‌های سراسر کشور واگذار شد.

 

وی افزود: غرفه بوشهر در سالن شماره ۴۱ و پلاک ۳۰۲۰ برپا شده و از فعال‌ترین بخش‌های این سالن به شمار می‌رود.

 

سرپرست دفتر جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری بوشهر تصریح کرد: غرفه زنجیره ارزش استان بوشهر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر و نماینده‌هایی از اداره‌کل‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و شرکت شهرک‌های صنعتی برپا شده و آماده ارائه محتواهای سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌ها و طرح‌های نیمه تمام این استان است.

 

حیدریه اضافه کرد: با همراهی اتاق بازرگانی بوشهر مترجم‌های تمام‌وقت در این غرفه حاضر هستند تا زمینه برای مذاکره تخصصی با هیات‌های خارجی حاضر در نمایشگاه و معرفی ظرفیت‌های استان فراهم باشد.

 

وی بیان کرد: علاوه بر رایزنی برای جذب بازار و سرمایه‌گذاری خارجی، بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ارائه به سرمایه‌گذاران داخلی نیز مهیا شده تا در ادامه به عقدتفاهم‌نامه بینجامد.

 

حیدریه عنوان کرد: عبابافی به عنوان یکی از عرصه‌های مزیتی استان بوشهر در حوزه صنایع دستی در بخش زنجیره ارزش نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ ارائه شد.

 

سرپرست دفتر جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری بوشهر به ایرنا گفت: در راستای تسهیل بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو، ۵۰ درصد از هزینه غرفه واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از سوی این شرکت پرداخت شده و همه هزینه غرفه صنایع دستی را میراث فرهنگی تقبل کرده است.

 

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان بوشهر در حوزه‌های کشاورزی، شیلات، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنایع دریاپایه، بنادر و خطوط کشتیرانی و صنعت، معدن و تجارت در این نمایشگاه حضور دارند.

 

حیدریه یادآور شد: حضور چندصد هیات خارجی از ۶۰ کشور دنیا در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران فرصت بی‌بدیلی برای ارائه فرصتهای صادراتی و سرمایه‌گذاری استان بوشهر مهیا کرده است.

 

سرپرست دفتر جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری بوشهر از فعالان اقتصادی این استان خواست تا حتی اگر به عنوان غرفه‌دار در نمایشگاه حاضر نیستند، در بازدید از این نمایشگاه در غرفه زنجیره ارزش بوشهر حضور یابند تا با استفاده از مترجم و دیگر امکانات آن، با بازارهای صادراتی هدف بیشتر آشنا شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان