کد خبر : 944
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
-

از اتاق بازرگانی بوشهر چه خبر؟؛

نوسانات ارز گریبانگیر ملوانان بوشهری شد/ بازار ملوانان رو به تعطیلی!

نوسانات ارز گریبانگیر ملوانان بوشهری شد/ بازار ملوانان رو به تعطیلی!
بوشهرنیوز: چرا باید مشکلات ناشی از تلاطم نرخ ارز، هر روز گریبانگیر بخشی از جامعه شود؟ چه کسی باید پاسخگوی این وضعیت باشد؟ این نکته ای است که رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر با اشاره به اینکه واردات کالای ته‌لنجی در استان به شدت کاهش یافته است، گفته و یادآور شده: تلاطم نرخ ارز ملوانان استان بوشهر را بیکار کرد.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ چرا باید مشکلات ناشی از تلاطم نرخ ارز، هر روز گریبانگیر بخشی از جامعه شود؟ چه کسی باید پاسخگوی این وضعیت باشد؟ این نکته ای است که رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر با اشاره به اینکه واردات کالای ته‌لنجی در استان به شدت کاهش یافته است، گفته و یادآور شده: تلاطم نرخ ارز ملوانان استان بوشهر را بیکار کرد.

خورشید گزدرازی در این خصوص اظهار داشت: در راستای توسعه مبادلات با کشور قطر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و شاهد افزایش صادرات محصولات کشورمان به قطر از طریق بنادر استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر ۲۰ غرفه در بندر الرویس قطر دارد اضافه کرد: فعالیت‌های اقتصادی خوبی در این غرفه‌ها در حال انجام است و تجار استان بوشهر با کمترین هزینه محصولات خود را در این کشور ارائه می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر از راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بوشهر و قطر خبر داد و بیان کرد: این خط کشتیرانی در اسکله والفجر بوشهر راه‌اندازی می‌شود و کشتی با قابلیت حمل بار و مسافر در این خط به فعالیت مشغول می‌شود.

وی ادامه داد: واردات دام از کشور استرالیا به ایران از طریق بندر بوشهر انجام خواهد شد و با ایجاد شرایط مناسب استان بوشهر به دروازه ورود دام زنده تبدیل خواهد شد و پس از ورود دام به استان، اقدامات بعدی نظیر کشتار، بسته‌بندی، فرآوری و توزیع در کشور و صادرات به دیگر کشورها انجام می‌شود.

گزدرازی با اشاره به افزایش نرخ ارز و تلاطم در بازار افزود: گمرکات استان بوشهر در حوزه ته‌لنجی تعطیل شده‌اند و با توجه به افزایش نرخ ارز، امکان خرید کالای همراه ملوان و ورود کالا و اجناس به کشور فراهم نیست.

وی تصریح کرد:‌ با این وضعیت قیمت‌ها، بازار ایران ظرفیت فروش این اجناس را نداشته و ملوانان هم نتوانستند از شرایط فراهم شده در بحث ته‌لنجی استفاده کنند و بسیاری از ملوانان از شمال تا جنوب استان بوشهر بیکار شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان