کد خبر : 9462
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
-

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد؛

تشکیل جبهه فرهنگی در شهرها و روستاها ضروری است

تشکیل جبهه فرهنگی در شهرها و روستاها ضروری است
بوشهرنیوز: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جهاد فرهنگی باید همانند جهاد نظامی هشت سال دفاع مقدس مورد توجه همگان قرار بگیرد، گفت: تشکیل جبهه فرهنگی در شهرها و روستاها و ثبت‌نام در آن یک ضرورت است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم سوگواری شهادت امام صادق علیه‌السلام در دهقاید دشتستان با تشریح شخصیت رئیس مذهب شیعه اظهار کرد: دوران امام جعفر صادق علیه‌السلام بخشی مربوط به دوره امویان و بخشی هم به دوران عباسی بر می‌گردد این دوران با وجود جنایات دستگاه اموی و عباسی ولی اوج شکوفایی معارف اهل بیت علیه‌السلام است.

 

وی با بیان اینکه دوران امامت امام صادق علیه‌السلام در انتهای حکومت بنی امیه و ابتدای روی کار آمدن بنی عباس بود گفت: زمان امامت امام جعفر صادق علیه‌السلام بسیار سخت و یکی از پرآشوب‌ترین دوران‌ سیاسی تاریخ اسلام بود.

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خدمات علمی امام جعفر صادق علیه‌السلام را برشمرد و گفت: در ابعاد سیاسی که امام جعفر صادق علیه‌السلام تحت فشار قدرت‌های جنایتکار از جمله منصور عباسی بود ولی با شجاعت و اقتدار با آنها مقابله کرد و اقتدار شیعه را نشان داد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شجاعت امام صادق علیه‌السلام در اوج محدودیت سبب بسته شدن طومار منصور عباسی شد گفت: این مهم چهره سیاسی حضرت است و کارهای مهم دیگر امام صادق علیه‌السلام سرمایه‌گذاری روی خواص و سطح عمومی جامعه بود.

 

وی تربیت افراد در حلقه خواص را از دیگر آموزه‌های امام صادق علیه‌السلام دانست و افزود: با تربیت افراد خواص، آرام آرام زمینه هدایت افراد در بخش علمی، سیاسی و نخبه‌پروری جامعه فراهم شد.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه نیاز به نخبه، انسان‌های فاخر، تحصیل‌کرده و عالم دارد گفت: جامعه اسلامی به این افراد نیاز دارد تا بتوانند حرف را به‌صورت عمیق ارائه دهند، سطحی‌نگر نباشند، با نگاه ژرف به مسائل نگاه کنند که امام صادق علیه‌السلام این کار را انجام داد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره با تاثیرگذاری امام صادق علیه‌السلام در افکار عمومی جامعه برای توده مردم با کلمات، بیانات، سیره، روش و منش برای دینی شدن جامعه خاطر نشان کرد: در سطح عمومی جامعه امام صادق علیه‌السلام برای هدایت عموم جامعه اقدامات مهمی انجام دادند.

 

وی فضایل و مناقب اخلاقی امام صادق علیه‌السلام را برشمرد و بیان کرد: آحاد جامعه اعم از مسئول و اقشار مختلف مردم تصمیم‌گیری کنند که لبیک به کلام امام صادق علیه‌السلام داده و زینت آن حضرت باشیم.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری اهمیت ارائه کارهای خوب در جامعه اسلامی را مهم دانست و افزود: کار زشت اگر از تربیت‌یافتگان امام صادق علیه‌السلام سر بزند آسیب‌هایی به جامعه وارد می‌کند که جبران آن مشکل است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به به نقش مسئولان در تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مطالبات آنها تصریح کرد: مسئول نباید رودررو با مراجعه‌کننده که با هزاران امید برای حل مشکل آمده جبهه بگیرد.

 

وی با تأکید بر اهمیت رفتار اولیا نسبت به فرزندان و آثار تربیتی در آنها اضافه کرد: کنترل زبان از حرف‌های اضافی ضرورت است و در مسائل سیاسی گاهی کم توجهی می‌شود در این حوزه می‌شود با منطق و استدلال صحبت و بهترین نقدها کرد.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شناسنامه شیعه جعفری را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: ویژگی شیعه جعفری به گونه‌ای است که ضمن اینکه از حرام خواری دوری می‌کند، پاکدامن و دارای غیرت دینی است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اگر شیعه جعفری گناه‌کاری در جامعه ببیند نسبت به آن غیرت دینی و عکس‌العمل نشان می‌دهد، گفت: مسلمان شیعه جعفری نسبت به جلوگیری از گناه در جامعه اقدام می‌کند ولو به قیمت به شهادت رسیدن آن باشد مانند آن جوان غیور سبزواری، این جوان یک غیرت درونی دینی دارد وقتی که با آن صحنه مواجه می‌شود می‌گوید من باشم و دختر مسلمان مورد اذیت و آزار عده‌ای قرار بگیرد تا پای جان می‌رود و به شهادت می‌رسد و از آن تجلیل در سراسر کشور می‌شود.

 

به نوشته ایسنا، وی به اقدامات در پشت صحنه برخی مجالس مانند جشن، ازدواج، عقد و عروسی پرداخت و بیان کرد: سزاوار نیست انسان مؤمن در جلسه‌ای حضور داشته باشد که در آن گناه اتفاق بیافتد. آیت الله حسینی بوشهری جهاد فرهنگی را یکی از تکالیف افراد مؤمن دانست و افزود: همانند جهاد نظامی در ۸ سال دفاع مقدس که همگان شرکت کردند در جهاد فرهنگی همگان وظیفه و مسئولیت دارند.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جهاد فرهنگی باید همانند جهاد نظامی ۸ سال دفاع مقدس مورد توجه همگان قرار بگیرد گفت: مشارکت در جهاد فرهنگی مانند جهاد نظامی، جوانان، بازاریان، مسئولان، نظامیان، بسیجیان، سپاه و دیگر اقشار جامعه نقش مهمی دارند و تشکیل جبهه فرهنگی در شهرها و روستاها و ثبت‌نام در آن یک ضرورت است.

 

آیت الله حسینی بوشهری به سرود هنری ۴۰۰ نفری روستای دهقاید دشتستان پرداخت و با قدردانی از دست‌اندرکاران تولید این محصول مهم هنری اضافه کرد: تولید محصول هنری ۴۰۰ نفری این روستا به یک مدل و الگو در سطح کشور تبدیل شده است.

 

وی این عمل را رزم فرهنگی دانست و ادامه داد: مبارزه با فساد مالی، فرهنگی یک ضرورت است البته تنها روی مسئله حجاب زوم نمی‌کنیم چون عده‌ای از همین موضوع ضربه وارد می‌کنند بنده یک ارادت‌مند این نظام و مردم عرض می‌کنم هر نوع مفسده‌ای در یک جامعه اسلامی در شان نظام اسلامی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان