کد خبر : 9481
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
-

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر مطرح کرد؛

روندِ نزولیِ تعداد تولدها در استان بوشهر

روندِ نزولیِ تعداد تولدها در استان بوشهر
بوشهرنیوز: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: تعداد تولدهای ثبت شده در استان بوشهر سیر نزولی دارد.؛

به گزارش بوشهرنیوز، اسکندر پاسالار با اشاره به کاهش باروری در استان اظهار داشت: از سال ۱۳۹۵ تعداد تولد ثبت شده در استان بوشهر سیر نزولی طی کرد و در سال ۱۴۰۰ به ۱۴ هزار و ۵۵۱ واقعه رسید.

 

وی ادامه داد: در ۹ ماه سال قبل تعداد موالید استان بوشهر به ۱۰ هزار و ۷۴ نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۸.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: در سال‌های اخیر کاهش باروری در استان در سن ۱۵ تا ۱۹ ساله، ۲۰ تا ۲۴ ساله، ۲۵ تا ۲۹ ساله و افزایش در سنین ۳۰ سال به بالا مشهود است.

 

وی با بیان اینکه در فروردین امسال هزار و ۲۷ ولادت در ثبت احوال استان بوشهر ثبت شد گفت: این مهم نشان می‌دهد به طور متوسط در هر شبانه‌روز ۳۳ ولادت در استان به وقوع پیوسته است.

 

پاسالار نرخ طبیعی رشد جمعیت استان بوشهر در سال ۱۳۹۰ را ۱.۵۵ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: نرخ طبیعی رشد جمعیت در سال ۱۳۹۵ در استان بوشهر به ۱.۶۵ درصد افزایش یافت و از سال ۱۳۹۵ به بعد روند کاهشی داشت و در سال ۱۴۰۰ به ۷ دهم درصد رسید.

 

وی میزان عمومی موالید استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استان بوشهر در میزان عمومی موالید در سال ۱۳۹۵ از ۲۰.۲ درصد در هر یک هزار نفر جمعیت در بین استان‌ها رتبه ۱۵ کسب کرد و در سال ۱۴۰۰ به ۱۲.۲ نفر در هر یک‌هزار نفر جمعیت و به رتبه ۲۱ رسید.

 

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر به مهر گفت: میزان عمومی ولادت در سال ۱۳۹۵ حدود ۲۰.۲ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت، سال ۹۶ به ۱۸.۸ بود و در سال ۱۴۰۰ به ۱۲.۲ نفر در هر یک هزار نفر رسید.

 

وی بیشترین سهم ولادت در سال ۱۴۰۰ را متعلق به مادران ۳۰ تا ۳۴ سال دانست و بیان کرد: تعداد ولادت ثبت شده استان بوشهر در سال ۱۳۹۰ بیش از ۱۹ هزار واقعه بوده که این میزان تا سال ۱۳۹۵ روند افزایشی داشت و ۲۲ هزار و ۸۰۰ واقعه تولد رسید.

 

پاسالار تعداد کارت هوشمند تحویل شده در استان بوشهر را تاکنون ۷۴۳ هزار کارت دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۸۶۰ هزار نفر در استان بوشهر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده‌اند که ۹۰ درصد آنها صادر شده و ۱۳ هزار و ۶۷۸ متقاضی نیز برای دریافت کارت خود از دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه نکرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان