کد خبر : 965
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
-

ضرورت توجه به بافتهای فرسوده کشور به عنوان خطری بالقوه؛

سهم بوشهر از سه و نیم میلیون بافت فرسوده خطرناک در کشور چقدر است؟

سهم بوشهر از سه و نیم میلیون بافت فرسوده خطرناک در کشور چقدر است؟
بوشهرنیوز: بافتهای فرسوده در سراسر ایران و به خصوص در مناطق محروم همیشه یکی از معضلات اصلی در بحث توسعه شهری و ایمنی مردم بوده است. در همین زمینه معاون وزیر و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفته در سطح کشور ۳.۵ میلیون واحد مسکن در محدوده بافت فرسوده نیازمند نوسازی هستند.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ بافتهای فرسوده در سراسر ایران و به خصوص در مناطق محروم همیشه یکی از معضلات اصلی در بحث توسعه شهری و ایمنی مردم بوده است. در همین زمینه معاون وزیر و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفته در سطح کشور ۳.۵ میلیون واحد مسکن در محدوده بافت فرسوده نیازمند نوسازی هستند.

هوشنگ عشایری صبح امروز در نشست ستاد بازآفرینی محلات هدف شهرستان دشتی از تلاش‌های و اقدامات ارزشمند فرماندار شهرستان و مجموعه شهرداری و شورای شهر خورموج در زمینه بافت فرسوده تقدیر کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در شهر خورموج شاهد هستیم این است که تمام عناصر اصلی محلی و دولتی در قلب بافت فرسوده هستند که این موضوع در خیلی از شهرهای وجود ندارد.

وی افزود: از همه ظرفیت ها برای ارتقا فضای عمومی در محدوده بافت فرسوده شهرها انجام می دهیم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزیم.

عشایری بیان کرد: دولت در این زمینه تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد و بدون سپرده در اختیار مردم قرار داده و به محض دریافت پروانه ساختمانی به بانک معرفی و تسهیلات دریافت می کنند.

وی گفت: اگر سازندگان حرفه‌ای از فناوری نوین در ساخت واحدهای مسکونی استفاده کنند تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان و اگر از مصالح معمولی استفاده کنند تا سقف ۹۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

معاون وزیر و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه در سطح کشور ۳.۵ میلیون مسکن در محدوده بافت فرسوده نیازمند نوسازی هستند، بر ضرورت تشویق مردم به نوسازی واحدهای  مسکونی خود تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان