کد خبر : 973
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
-

تحلیل معاون استاندار بوشهر؛

ضرورت طراحی پدافند متناسب با موقعیت استراتژیک بوشهر

ضرورت طراحی پدافند متناسب با موقعیت استراتژیک بوشهر
بوشهرنیوز: موضوع ضرورت طراحی پدافند متناسب با موقعیت استراتژیک بوشهر تحلیلی است که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآوری کرده و تأکید کرده موقعیت شبه جزیره‌ای بوشهر نیازمند تدابیر خاص در حوزه پدافند غیرعامل است.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ موضوع ضرورت طراحی پدافند متناسب با موقعیت استراتژیک بوشهر تحلیلی است که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآوری کرده و تأکید کرده موقعیت شبه جزیره‌ای بوشهر نیازمند تدابیر خاص در حوزه پدافند غیرعامل است.

 

مجید خورشیدی عصر امروز در نشست با مدیرکل پدافند غیرعامل سازمان انرژی اتمی کشور گفت: تجارب کشورهای دیگر در زمینه حوادث هسته‌ای می تواند در برنامه ریزی برای مقابله با حوادث مشابه، مورد استفاده دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه شرایط جغرافیایی و ارتباطی شهر بوشهر خاص است افزود: موقعیت شبه جزیره‌ای بوشهر و محدویت ارتباطی عاملی است تا نسبت به پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی، اهتمام بیشتری در دستورکار قرار گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه تمامی پیش بینی های لازم برای ارتقای ایمنی فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر از نخستین مراحل ساخت تا تولید لحاظ شده و در مقابل حوادث طبیعی ایمن است تصریح کرد: ضرورت دارد دستگاه های امدادی استان، دستورالعمل اختصاصی برای مقابله با حوادث احتمالی را دارا باشند.

 

خورشیدی با بیان اینکه توانمندی آموزش و پرورش، اتوبوسرانی، مخابرات، علوم پزشکی و فرودگاه برای رویارویی با حوادث اتمی ضروری است گفت: مردم نیز ضمن حفظ آرامش روانی، آمادگی های لازم را از طریق رسانه های جمعی کسب کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با بحران سرعت عمل یک اصل است خاطرنشان کرد: از هم اکنون باید اعضای جامعه و همه دستگاه های اجرایی و امدادی استان نسبت به وظایف خود آگاهی داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان