کد خبر : 984
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
-

طرح های مدیریت روستایی استانداری بوشهر؛

جاذبه های توریستی روستاهای بوشهر راهی برای ارتقای صنعت گردشگری استان

جاذبه های توریستی روستاهای بوشهر راهی برای ارتقای صنعت گردشگری استان
بوشهرنیوز: ارتقای صنعت گردشگری در استان بوشهر می تواند از مسیر معرفی روستاهای استان آغاز شود. این نکته ای است که مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر با تأکید بر تقویت گردشگری در روستاهای استان بوشهر یادآوری نموده است.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ ارتقای صنعت گردشگری در استان بوشهر می تواند از مسیر معرفی روستاهای استان آغاز شود. این نکته ای است که مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر با تأکید بر تقویت گردشگری در روستاهای استان بوشهر یادآوری نموده است.

 

فاطمه دهقانی عصر دوشنبه در نشست گردشگری روستایی اظهار داشت: در سطح جهان شاهد گسترش روزافزون صنعت گردشگری هستیم و این صنعت نقش مهمی در کاهش وابستگی به نفت دارد و از صنایع پاک و روبه‌رشد محسوب می‌شود.

 

وی از ایجاد فرصت‌های شغلی متنوع و درآمدزایی قابل قبول داخلی و ارزی به عنوان دستاوردهای گردشگری یاد کرد و افزود: توسعه گردشگری روستاهای استان از اولویت‌های دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر است.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر از تلاش برای دریافت اعتبارات ملی برای پیشبرد طرح و اهداف گردشگری استان خبر داد و افزود: اولویت پرداخت این اعتبارات با روستاها است تا زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی فراهم شود.

 

وی از تدوین طرح توسعه گردشگری استان هم راستا با سند راهبردی گردشگری کشور خبر داد و بیان کرد: این طرح با تکیه بر تجربه سنوات گذشته استان در میزبانی از خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار حوزه عمرانی استانداری بوشهر در سال جاری قرار گرفت.

 

دهقانی معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های طبیعی، تاریخی، تجاری و فرهنگ غنی استان بوشهر را از اهداف این طرح دانست و ادامه داد: توسعه زیرساخت های گردشگری شهری و روستایی و شناسایی و حمایت از فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی از دیگر اهداف طرح است.

 

وی بیان کرد: از دیگر اهداف این طرح می‌توان به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار با استفاده از فرصت بازدید گردشگران داخلی و به ویژه گردشگران خارجی، ایجاد شبکه های بازاریابی برای ارتباط مستمر و هدفمند مناطق هدف گردشگری و رونق همه جانبه این صنعت اشاره کرد.

 

دهقانی تاکید کرد: چارچوب اصلی طرح شامل، استقرار بازارچه فروش محصولات و صنایع دستی بومی و محلی، ساماندهی گردشگری دریایی و پیش بینی برنامه های متنوع در این راستا، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی روستایی و ایجاد فرصت تجربه زندگی روستایی برای علاقه مندان، برگزاری جشنواره ها، بازی ها و مسابقات بومی و محلی و در نهایت ایجاد تحرک، نشاط و ساماندهی فرصت های اشتغال پایدار خصوصاً در نواحی روستایی است.

 

وی گفت: امید است با تحقق اهداف پیش بینی شده طرح، شاهد تحول چشمگیر و نگاهی نو در صنعت گردشگری و توسعه همزمان گردشگری روستایی و عشایری در استان بوشهر باشیم و با انتقال تجربیات اجرای طرح، در تعامل با سایر استان های کشور، زمینه توسعه بیش از پیش این صنعت در اقصی نقاط ایران اسلامی و در نتیجه خروج از اقتصاد متّکی به نفت و شکل گیری قدرت مالی جدیدی در اقتصاد کشور فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان