کد خبر : 991
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
-

هواشناسی بوشهر اعلام کرد؛

آخر هفته بارانی در انتظار بوشهر/ مواظب جاری شدن آب در معابر باشیم

آخر هفته بارانی در انتظار بوشهر/ مواظب جاری شدن آب در معابر باشیم
بوشهرنیوز: آنچنان که کارشناسان اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرده اند با توجه به نفوذ امواج ناپایدار به جو استان، آسمان بوشهر در روزهای آخر هفته جاری بارانی می‌شود.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ آنچنان که کارشناسان اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرده اند با توجه به نفوذ امواج ناپایدار به جو استان، آسمان بوشهر در روزهای آخر هفته جاری بارانی می‌شود.

 

پیام مساعدی در همین زمینه تأکید کرده است بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز و فردا شرایط جوی و دریایی نسبتا آرام خواهد بود و پدیده مه در ساعاتی از شب و اوایل صبح در برخی نقاط استان ، پدیده غالب خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: طی روزهای جمعه و شنبه با نفوذ امواج ناپایدار به جو استان، وقوع رگبار پراکنده باران، گاهی رعدو برق و وزش تندباد در برخی نقاط استان پیش بینی می شود.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی همین مدت به سبب وزش باد شدید و گاهی تندباد، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

 

وی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط طی ساعاتی از شب و صبح همراه با پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

 

مساعدی افزود: جهت وزش باد امروز غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت، از فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

 

وی ادامه داد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت شش و ۱۲ دقیقه، مد اول ساعت ۱۲ و ۵۶ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۷ و چهار دقیقه و مد دوم دریا ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه خواهد بود.

 

کارشناس هواشناسی افزود: تلاطم دریا طی عصر روز جمعه و روز شنبه نیز به سبب وزش باد شدید شمال غربی ادامه خواهد یافت. بر این اساس توصیه می شود در هنگام دریانوردی ملاحظات ایمنی رعایت شود.

 

وی ادامه داد: طی روزهای پنج شنبه و جمعه دمای هوا ابتدا افزایش محسوسی می یابد و سپس طی روزهای شنبه تا دوشنبه آینده با استقرار توده هوای پرفشار و سرد بر جو استان و وزش باد شمال غربی، دمای هوا کاهش خواهد یافت که نسبت به ایجاد تنش دمایی در مزارع کشاورزی هشدار داده می‌شود.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، کمترین دما با شش درجه از جم و بیشترین دما با ۲۴ درجه سانتیگراد از عسلویه گزارش شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان