شماره : 10581
۳ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس عنوان کرد؛

تاسیس سپاه اقدام استراتژیک امام(ره) بود

بوشهرنیوز: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یکی از اقدامات مهم و استراتژیک امام خمینی(ره) دانست‌.؛

به گزارش بوشهرنیوز سخاوت اسدی در مراسم تجلیل از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان دیر که به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران برگزار شد با اشاره به تشکیل سپاه دو ماه و اندی پس از پیروزی انقلاب، اظهار داشت: در دنیایی که برایش قانون جنگل حاکم بود و استعمارگران و ظالمین بخش قابل توجهی از جهان را به استعمار کشیده و منابع، استقلال و عزت مردم را به غارت می بردند این انقلاب پیروز شد و بزرگ ترین دستاورد آن یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی بلافاصله با رفراندوم شکل گرفت.

 

وی با بیان این که نظام استکباری می دانست این انقلاب قطعا اهداف بلندی دارد، ابراز داشت: از همان ابتدا بنای مخالفت با انقلاب توسط دشمنان گذاشته شد و البته برای حفظ این نظام و دستاوردهای این انقلاب تشکل های زیادی شکل گرفت که ارزشمندترین و گل سرسبد این تشکل ها تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

 

اسدی با بیان این که دست تمامی خدمتگزاران و نیروهای مسلح که به نظام خالصانه خدمت می کنند را می بوسم، خدمتِ سپاه را متفاوت دانست.

 

وی اخلاص، ایمان، استقامت، از خودگذشتگی، عمل به تکلیف و تفکر واقعی جهادی و انقلابی سپاه را از عواملی دانست که توانست این نهاد ارزشمند را به عنوان خدمت گزارترین نهاد حافظ انقلاب مطرح کند.

 

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان این که اگر امروز در جبهه انقلاب موفقیتی وجود دارد به واسطه همین تفکرات سپاه است، افزود: سپاه نه فقط برای جمهوری اسلامی بلکه برای جبهه انقلاب تشکیل شده بود.

 

وی با اشاره به تحمیلِ تنش ها و درگیری های متعدد توسط دشمنان کشورمان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ابراز داشت: از زمان شکل گیری انقلاب، درگیری های داخلی و بلافاصله جنگ هشت ساله بر ما تحمیل شد.

 

اسدی ادامه داد: در همان دوران نیز پاسداران عزیز ما از جمله شهید متوسلیان در لبنان به عنوان مستشار نظامی حضور داشتند و این یعنی از همان ابتدا سپاه تکلیفش را در ارتباط با جبهه مقاومت آغاز کرده بود.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس سپس به جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی و شکست کشورهای عربی اشاره کرد و با مقایسه آماری گفت: در جنگ شش روزه اعراب و رژیم صهیونیستی، ارتش چهار کشور عربی توسط این رژیم از بین رفت و سپس رژیم غاصب صهیونیستی در چهار روز نوار غزه و شبه جزیره سینا را از مصر، کرانه باختری رود اردن و اورشلیم شرقی را از اردن و بلندی های جولان را نیز از سوریه جدا کرد.

 

اسدی خمیرمایه اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ایمان به خدا و مجاهدت خستگی ناپذیر و اطاعت از فرماندهی کل قوا دانست و دلیل موفقیت امروز جبهه مقاومت را ناشی از همین تفکر عنوان کرد.

 

وی با اشاره به تحریم ها و مشکلات اقتصادی که دشمنان برای کشورمان ایجاد کردند، ابراز داشت: علی رغم همه تحریم ها و مشکلات اقتصادی اما نیروهای مسلح ما و جبهه مقاومت کاری کردند که شش ماه است رژیم صهیونیستی در باریکه غزه که ارتش منسجمی هم ندارد گرفتار شده اند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به انجامِ عملیات وعده صادق توسط دلاورمردان غیرتمندِ نیروهای نظامی کشورمان گفت: پس از حماقت رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چندتن از فرماندهان و عزیزانِ ما، در عملیات وعده صادق همه دیدند که به فضل الهی و با فرمان فرماندهی معظم کل قوا چگونه پاسخ مناسب توسط کشورمان به این جنایتکاران داده شد و هیمنه این ببر کاغذی که استکبار جهانی از رژیم صهیونیستی در منطقه ساخته بودند، درهم شکست.

اسدی با بیان این که صهیونیست ها به تفکر نیل تا فرات اعتقاد دارند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ ترین اتفاق این بود که آن ها مجبور شدند تلاش کنند فقط در حد سرزمین های اشغالی، خود را حفظ کنند که البته در این مورد هم امروز در حفاظت و حراست از امنیت خودشان ناتوان مانده اند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان این که هیمنه رژیم صهیونیستی با پشتوانه شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار فرو ریخته است، گفت: امروز معادله منطقه به نفع جبهه انقلاب تغییر کرده و آن رژیم صهیونیستیِ قلدر هیمنه اش شکسته شد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان این که بجز شاه دست نشانده اردن، هیچ یک از کشورهای عربی منطقه و ترکیه به درخواست امریکا و رژیم صهیونیستی برای باز کردن آسمان خود جهت حمله به ایران اجازه ندادند، ابراز داشت: این ها همه از برکات جمهوری اسلامی و از برکت وجود نهادهایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به واسطه قدرتی است که ایجاد کرده اند.

 

اسدی با بیان این که امروز ما به واسطه تدابیر ارزشمند و بی نظیر رهبر معظم انقلاب به این نقطه رسیدیم، گفت: امروزه دوست و دشمن به استراتژیست بودنِ مقام معظم رهبری اعتقاد دارند.

 

وی با بیان این که دشمن همه تلاش خود را انجام داده تا این نظام را ناکارآمد جلوه دهد و از پای دربیاورد، اظهار داشت: اگر بخواهیم در جبهه فرهنگی موفق عمل کنیم باید تفکر انقلابی و جهادی داشته باشیم.

 

اسدی با بیان این که جهادی و انقلابی عمل کردن به داد و فریاد زدن نیست، افزود: امروز باید در جبهه اقتصادی تمرکز و تلاش کرده و راه حل ها را بدانیم.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزشمند و وسیعی برای مردم انجام داده است و غفلت از این موضوع ناشکریِ بزرگ است اما باید این را بدانیم که شان و منزلت مردم ما بسیار بالاتر است.

 

اسدی با بیان این که برای رفع مشکلات باید تلاش ها روز افزون شود، گفت: به فضل الهی مشکلات برطرف خواهد شد.

 

وی در پایان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تکیه گاه و وارثِ عزت و اعتقادِ ملت، جبهه انقلاب و مقاومت در منطقه و همچنین ذلتِ دشمنان دانست.

ثبت شده در سایت بوشهرنیوز طی شماره 10581 توسط e110 و در روز دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۱:۳۶:۵۴
© Copyright 2024 http://bushehrnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 10575
۳ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵

پس از ۶ سال روی داد؛

به نیروهای بومی استان بوشهر اعتماد کنیم/موفقیتِ بزرگِ فرزندانِ استان در صنعت پتروشیمی

بوشهرنیوز: این موفقیت می تواند تلنگری هم برای مدیران ارشد استان بوشهر و هم مدیران رده بالای صنعت نفت کشور باشد که فرزندان این استان از توانمندی بالایی در امور مختلف در راستای پیشبرد کارها برخوردار هستند اما باید به آنان فضا و میدان داده شود.؛

به گزارش بوشهرنیوز، شب گذشته خبری در یکی از رسانه های صنعت نفت در استان بوشهر منتشر شد که نشان دهنده موفقیت حقوقیِ شرکت پتروشیمی مروارید در بازگشتِ ۵/۵ میلیون یورو به بیت المال پس از ۶ سال بود.

 

بر اساس نوشته کانال خبری وبسایت نفت نما، پس از مقاومت مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون برای واگذار نکردن تعمیرات کمپرسور واحد الفین به دلالان شرکت زیمنس، محمود فخرایی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی مروارید با تیم حقوقی این شرکت نیز موفق شدند ۵/۵ میلیون یورو پولِ خرید کمپرسور زیمنس را پس از شش سال برگردانند.

 

نکته ای که در این خبر نباید نادیده گرفته شود تیم حقوقی شرکت پتروشیمی مروارید بوده که دو تن از نیروهای بومی استان بوشهر مسئولیت ارشد آن را برعهده دارند.

 

دکتر عبدالصمد بحرینی، مدیر امور حقوقی و پیمان ها و دکتر عبدالمطلب امینی معاون وی هر دو از نیروهای توانمند بومی استان بوشهر بوده که نقش مستقیمی در این موفقیت بزرگ داشتند.

 

در واقع تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر واحد حقوقی این شرکت با مدیریت بحرینی موجب شد پس از شش سال، پنج و نیم میلیون یورو از شرکت زیمنس به بیت المال برگردد.

 

این موفقیت می تواند تلنگری هم برای مدیران ارشد استان بوشهر و هم مدیران رده بالای صنعت نفت کشور باشد که فرزندان این استان از توانمندی بالایی در امور مختلف در راستای پیشبرد کارها برخوردار هستند اما باید به آنان فضا و میدان داده شود.

 

البته قصد نداریم زحمات و تلاش های مدیران و مسئولین غیربومی را نادیده بگیریم اما حضور نیروی بومی در استان بوشهر و عِرق آنان نسبت به این استان و تلاش مستمر آن ها در راستای احقاق حق منطقه و شرکت های مستقر در آن می تواند کفه ترازو در پیگیری کارها تا حصول نتیجه را برای نیروهای بومی سنگین تر کند.

 

به هر حال؛ شیرینی بازگشتِ مبلغ ۵/۵ میلیون یورو از شرکت زیمنس به پتروشیمی مروارید برای مردم استان بوشهر که فرزندانِ آن نقش مستقیمی در آن داشتند، مضاعف بوده که امیدواریم از این پس شاهد اعتماد بیشتر مسئولین وزارت نفت به نیروهای بومی در شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس باشیم.

ثبت شده در سایت بوشهرنیوز طی شماره 10575 توسط e110 و در روز دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۰:۰۵:۵۱
© Copyright 2024 http://bushehrnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 10572
۳۱ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷

در سی و پنجمین نشست مدیران محیط زیست پتروشیمی ها و پالایشگاه های پارس جنوبی عنوان شد؛

پروژه های آریاساسول؛ الگوی طرح های زیست محیطی

بوشهرنیوز: معاون HSE شرکت پلیمر آریاساسول با اشاره به اجرای پروژه‌های شاخص زیست محیطی این شرکت در سال 1402 از الگوبرداری آن ها توسط مدرسه توسعه پایدار دانشگاه صنعتی شریف برای بررسی و بهره برداری خبر داد.؛

به گزارش بوشهرنیوز، سید جعفر ساعتلو در سی و پنجمین نشست مدیران محیط زیست پتروشیمی ها و پالایشگاه های پارس جنوبی، به اجرای پروژه‌های شاخص محیط زیستی شرکت آریاساسول در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: با توجه به تجارب موفق بین‌الملیِ مدل توسعه پایدار شرکت SASOL در زمینه شاخص‌گذاری و تعیین معیار ارزیابی پروژه‌ها و همچنین سطح‌بندی جوایز سازمانی و فردی، قرار شد این الگو از سوی مسئولین مدرسه توسعه پایدار دانشگاه صنعتی شریف مورد بررسی و بهره‌برداری قرار بگیرد.

 

وی در ادامه گزارشی از مراحل اجرای پروژه پایش خاک و آب‌های زیرسطحی، فعالیت‌های انجام شده در مدت ۶ سال حمایت از گونه در حال انقراض آهوی جبیر و مسیر دریافت لوح و تندیس یونسکو و پروژه پاکسازی زیستی خاک برای حذف PAH به روش بایوپایل ارایه داد.

 

مهدی تنهازیارتی، رییس محیط زیست سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این نشست، فلسفه وجودی برگزاری همایش رویش را قدردانی از پروژه‌های شاخص محیط زیستیِ اجرا شده در این منطقه اعلام کرد و گفت: تلاش می شود پروژه‌های برتر و اثرگذارِ زیست محیطی در راستای بهبود کیفیت محیط زیست منطقه مورد ارزیابی و تقدیر قرار بگیرند.

 

وی سیاست کلان سازمان منطقه ویژه پارس را حمایت و ترغیب شرکت‌های مستقر در منطقه برای حضور در پروژه‌های عام‌المنفعه محیط زیستی عنوان کرد.

 

گفتنی است سی‌ و‌ پنجمین نشست هم‌اندیشی مدیریت محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین ماه سال جاری با حضور مدیران و کارشناسان شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی مستقر در این منطقه، در محل سالن کنفرانس هتل شیرینو به میزبانی شرکت پلیمرآریاساسول برگزار شد.

 

این جلسه اولین نشست مدیریت محیط زیست در منطقه ویژه پارس پس از برگزاری همایش رویش در دی ماه سال ۱۴۰۲ بود که در آن ۱۰ پروژه برتر در زمینه محیط زیست صنعتی منطقه از جمله پروژه کاهش فلرینگ شرکت پلیمر آریاساسول معرفی شده بودند.

 

در این نشست با بررسی مدل‌ها و تجاربِ موفق بین‌المللیِ توسعه پایدار، تجربه های شرکت پلیمر آریاساسول در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی و محیط زیست نیز بررسی شد.

 

همچنین تشکیل دبیرخانه دائمی همایش رویش، تعیین محورها و اهداف دومین دوره همایش رویش به‌ همراه انتخاب دبیران و داورها و تدوین چک لیست خوداظهاری و تعیین شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی پروژه‌ها در سال‌های آینده با نظر مدیران حاضر نیز از جمله دستوالعمل های این جلسه بود.

ثبت شده در سایت بوشهرنیوز طی شماره 10572 توسط e110 و در روز جمعه 31 فروردین 1403 ساعت ۱۷:۵۷:۰۷
© Copyright 2024 http://bushehrnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 10567
۳۱ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸

امام جمعه کنگان:؛

عملیات وعده صادق نمایش قدرت ایران مقتدر اسلامی بود

بوشهرنیوز: امام جمعه کنگان گفت: عملیات وعده صادق نمایش قدرت ایران مقتدر اسلامی بود.؛

به گزارش بوشهرنیوز، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با تبریک تحقق وعده صادق و تشکر از سپاه مقتدر و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات وعده صادق نمایش اعمال قدرت نبود بلکه نمایش قدرت ایران اسلامی بود.

 

خطیب جمعه کنگان بیان کرد: فرمانده کل قوا فرموده بودند دوران بزن در رو تمام شده است و همه دیدند چگونه این تهدید اجرایی شد.

 

محمودی بیان کرد: عملیات وعده صادق دشمن را برای همیشه پشیمان و جمهوری اسلامی نشان داد اگر دشمن بخواهد از زمین یا هوا غلطی بکند با پاسخی سریع، کوبنده، فوری و پشیمان کننده مواجه خواهد شد.

 

وی با بررسی ابعاد مهم نظامی بزرگترین عملیات پهپادی تاریخ و شگفتی و حیرت دنیا از این عملیات گفت: عملیات وعده صادق بخش بسیار کوچکی از برد و توان نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران بود که تبیین کننده برتری چندین برابری عملیات نظامی ایران در مقایسه با حمله ددمنشانه رژیم جعلی اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران در سوریه بود.

 

خطیب جمعه کنگان اظهار داشت: هدف اصلی از تحقق وعده صادق، تثبیت قدرت، بازدارندگی و نواختن سیلی محکم به گوش رژیم کودک کش صهیونیستی بود که این امر موجب خوشحالی میلیون‌ها مسلمان و آزاده در دنیا شد.

 

محمودی در ادامه خطبه‌ها با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بیان اهمیت و جایگاه سپاه در کلام امامین انقلاب گفت: اگر کسی بخواهد جایگاه واقعی سپاه را درک کند باید معنای طیبه انقلاب اسلامی را خوب درک کند.

 

وی با تبیین ابعاد مهم و کاربردی سپاه در عرصه‌های مختلف بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها تعلق به جمهوری اسلامی ایران ندارد و این نیروی مقتدر صیانت از دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی را در سراسر دنیا عهده دار است.

 

محمودی به موضوع ذکر در آئینه آیات و روایات پرداخت و به استناد به فرمایش امام رئوف که ذکر ما اهل بیت (علیهم السلام) ذکر خداست، بیان کرد: ذکر اهل بیت علیه السلام ذکر الله است زیرا این اسماً مظهر اسماً الهی اند.

 

وی با گرامیداشت روز شهدای ورزشکار و تجلیل از مقام شهیدان ورزشکار از جمله شهید ابراهیم هادی گفت: تقدیم پنج هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۱۰۰ شهید مدافع حرم گوشه‌ای از افتخارات جامعه ورزش است و همه باید به این شهیدان افتخار و اقتدا کنند.

 

خطیب جمعه کنگان با عنوان اینکه شهدای ورزشکار قهرمانی خود را در حفظ ارزش‌های اسلامی و اخلاقی اثبات و معلم اخلاق برای جامعه ورزش کشور شدند، گفت: اگر بانوی ورزشکار ما با حجاب روی سکو حاضر، با نامحرم دست نمی‌دهد و یا ورزشکاران ما مدال‌های خود را به آستان مقدس امام رئوف و یا دیگر اماکن مقدس و مانند آن تقدیم می‌کنند همه مدیون شهدای ورزشکار است.

 

به نوشته مهر، محمودی در ادامه به ماجرای طبس و خوار و ذلیل شدن آمریکایی‌ها اشاره و عنوان کرد: حادثه طبس نماد شکست پذیری آمریکا و آغازی بر پایان مداخلات آمریکای شرور در منطقه است.

 

وی با تقدیر از اجرای طرح حجاب و عفاف و تشکر از نیروی انتظامی و نیز گروه‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر، گفت: همه دستگاه‌ها و مردم نیروی انتظامی را در اجرای طرح یاری و دستگاه‌های دولتی نیز ضمن رعایت و پایبندی به قوانین در حوزه عفاف و حجاب، اجازه ندهند عده‌ای هنجار شکن با بدحجابی و یا بی حجابی فضای جامعه را ملتهب و ارزش‌ها را زیر پا بگذارند.

ثبت شده در سایت بوشهرنیوز طی شماره 10567 توسط e110 و در روز جمعه 31 فروردین 1403 ساعت ۱۷:۴۸:۰۶
© Copyright 2024 http://bushehrnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 10561
۳۱ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵

چه کسی پاسخگوی هدررفت بیت المال است؟؛

کفتربازی در یکی از ادارات بوشهر

بوشهرنیوز: باید دید آیا مدیرکل این دستگاه اجرایی دستور به جمع آوری کبوترها و کانکس مربوطه از پشت بام ساختمان اداری را خواهد داد یا این که همچنان به دهن کجیِ خود به دولت و مردم استان ادامه می،دهد؟؛

به گزارش بوشهرنیوز، در پشت بام ساختمان یکی از ادارات کل استان بوشهر چندین کبوتر نگهداری می شود.

 

جالب این که این کبوترها در کانکس و در جای خنک نگه داشته شده و خبرهای دریافتی حاکیست، یکی از کارکنان این دستگاه احرایی هم وظیفه آب و غذای این کبوترها را برعهده دارد.

 

به نظر می رسد برخی دستگاه های اجرایی استان بوشهر همه چیز را به تمسخر گرفته و با رفتارهایی از این دست به کشور و مردم دهن کجی می کنند.

 

نگهداری از کبوتر در جای خنک و در کانکس در حالیست که این ادارات گاها به بهانه نداشتن کانکس یا کولر، کارمندان خود را در سختی قرار می دهند.

 

وجود برخی مدیران و معاونینِ بی اعتقاد به دولت سیزدهم در دستگاه های اجرایی کشور و استان بوشهر موجب شده تا رفتارهایی در بعضی مقاطع از آنان سر بزند که همه را انگشت به دهان وامی دارد!

 

باید دید آیا مدیرکل این دستگاه اجرایی دستور به جمع آوری کبوترها و کانکس مربوطه از پشت بام ساختمان اداری را خواهد داد یا این که همچنان به دهن کجیِ خود به دولت و مردم استان ادامه می دهد؟

ثبت شده در سایت بوشهرنیوز طی شماره 10561 توسط e110 و در روز جمعه 31 فروردین 1403 ساعت ۱۷:۲۵:۳۸
© Copyright 2024 http://bushehrnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 10557
۲۲ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۶:۳۳

پیام مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ترابر ریلی ایرانیان به مناسبت فرارسیدن عید فطر

بوشهرنیوز: مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ترابر ریلی ایرانیان با صدور پیامی فراسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت.؛

به گزارش بوشهرنیوز، در پیام دکتر پویان جمشیدی آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

عید فطر، عید شکفتن است. عید آفرینش دوباره است. عید بندگی و عید شکوفایی انسان است.

 

مسلمین جهان به ویژه روزه داران به پاس یک ماه روزه داری، عبادت و تزکیه نفس، این روز بزرگ را پاس می دارند و چه زیباست عید فطر که شبیه ترین روزها به قیامت است.

 

اکنون که بهار رمضان به پایان رسید و عید بندگی از راه رسیده است خداوند سبحان را شکرگزاریم از این که توفیق یک ماه عبادت، روزه داری و نشستن بر سفره پربرکت رمضان و میهمانیِ خود را نصیب ما کرده است.

 

این عید خجسته را پاس می داریم و از درگاه خداوند کریم قبولی طاعات و عبادات تمامی روزه داران و میهمانان حضرتش را خواستاریم.

ثبت شده در سایت بوشهرنیوز طی شماره 10557 توسط e110 و در روز چهارشنبه 22 فروردین 1403 ساعت ۰۶:۳۳:۰۲
© Copyright 2024 http://bushehrnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 10554
۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

با نگاهی به وضعیت نامساعد جوی؛

لزومِ ورودِ دادستانی به سهل انگاری مسئولین و مردم در ساحل بوشهر

بوشهرنیوز: به نظر می رسد دستگاه های متولی نظارت در سواحل را به حال خود رها و عادت کرده اند که پس از وقوع هر حادثه ناگواری، آن را به زمین یکدیگر انداخته و با مقصر جلوه دادن دیگران صورت مسئله را پاک کنند.؛

به گزارش بوشهرنیوز، در حالی که طی چند روز گذشته به دلیل کمبود و حتی نبودِ امکانات ایمنی از یک سو و رعایت نکردن توصیه های هواشناسی توسط مسافرین از سوی دیگر شاهد مرگ و میر چندتن از مسافرین در سواحل استان بوشهر بوده ایم اما همچنان سهل انگاری هایی هم از جانب مسئولین و هم مردم مشاهده می شود که شایسته است دادستانی بوشهر با ورود به صحنه مانع از تکرار اتفاقات ناگوار گذشته شود.

 

اگرچه به دلیل نامساعد بودن هوا، وضعیت دریا برای شنا مناسب نبوده و حتی به مدت چهار روز دریابست اعلام شده است اما با مشاهده برخی نقاط در شهر بوشهر و سایر نقاط استان مشاهده می شود مردم با نادیده گرفتن هشدارها، خود را در معرض غرق شدن و مرگ احتمالی قرار می دهند.

 

صبح امروز پنج شنبه، نهم فروردین ماه ۱۴۰۳ در ساحل بوشهر از جمله جفره نه تنها برخی مسافرین در حال شنا بودند بلکه بعضی شناورها از جمله قایق های موتوری نیز بدون استفاده از جلیقه نجات و سایر امکانات ایمنی بعضی مسافرین را سوار بر قایق ها کرده و در میان آب های خروشان جولان می دادند.

 

به نظر می رسد دستگاه های متولی نظارت در سواحل را به حال خود رها و عادت کرده اند که پس از وقوع هر حادثه ناگواری، آن را به زمین یکدیگر انداخته و با مقصر جلوه دادن دیگران صورت مسئله را پاک کنند.

 

با نگاهی به وضعیت اسفناک کنونی باید گفت دادستانی بوشهر می بایست هر چه سریع تر با ورود به صحنه و تذکر جدی به دستگاه های متولی مانع از تکرار حوادث ناگوار چند روز قبل شده و اجازه ندهد برخی سهل انگاری ها موجب تلخ کردن کام مسافرین و شهروندان بوشهری در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ شود.

ثبت شده در سایت بوشهرنیوز طی شماره 10554 توسط e110 و در روز پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت ۱۶:۰۹:۳۹
© Copyright 2024 http://bushehrnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 10549
۲۹ / ۱۲ / ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

پیامِ تبریکِ مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس به مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت و حلول سال نو

بوشهرنیوز: مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در پیامی سالروز ملی شدن صنعت نفت و فرارسیدن عید نوروز را تبریک گفت.؛

به گزارش بوشهرنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، در پیام سخاوت اسدی آمده است:

 

یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبر الیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال

۲۹ اسفندماه، سالروز ملی شدن صنعت نفت که موجبِ قطعِ دستِ استعمار پیر از سرمایه های خدادادی و ثروت ملیِ ایران زمین شد، برای ملت ایران، روزی فرخنده و مبارک است.

 

ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، به همه کارکنان زحمتکش صنعت پر افتخار نفت که با زحمات و تلاش های شبانه روزی خود چرخ های این صنعت عظیم را به حرکت آورده و در اوجِ تحریم ها مانع از ایستادنِ آن می شوند، خداقوت عرض نموده و فرارسیدن بهار طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن را به ملت عزیز و فهیم ایران اسلامی، مردم ولایتمدار استان بوشهر و همسنگران خود در خط مقدم جبهه اقتصادی و کارکنان زحمتکش صنعت نفت، گاز و پتروشیمیِ شاغلِ در منطقه ویژه پارس تبریک و تهنیت می گویم.

 

امیدوارم سال پیشِ رو، سالی توام با خیر و برکت همراه با موفقیت برای صنعت عظیم نفت، گاز و پتروشیمی باشد.

ثبت شده در سایت بوشهرنیوز طی شماره 10549 توسط e110 و در روز سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت ۱۱:۱۴:۲۶
© Copyright 2024 http://bushehrnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 10545
۲۹ / ۱۲ / ۱۴۰۲ - ۸:۲۵

پیامِ تبریکِ مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ترابر ریلی ایرانیان به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳

بوشهرنیوز: مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ترابر ریلی ایرانیان با صدور پیامی فراسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت.؛

به گزارش بوشهرنیوز، در پیام دکتر پویان جمشیدی آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بهار ۱۴۰۳ از راه رسید و امسال بهار طبیعت با بهار قرآن و بهار دل ها مقارن شد.

 

نوروز، آغاز بهارِ طبیعت است و رمضان، آغاز بهارِ قرآن.

 

درهم تنیدنِ دو بهار طبیعت و معنویت را گرامی می داریم و از خداوند سبحان می خواهیم سال ۱۴۰۳ را سالی پر خیر و برکت برای مردم بزرگ و فهیم ایران اسلامی در جای جایِ این کره خاکی قرار بدهد.

 

سال ۱۴۰۲ با تمام نشیب و فرازهایش گذشت. پایانِ این سال، بهاری دلچسب برای ملت عزیزمان بود. بهاری به یاد ماندنی با زیبایی های منحصربه فرد که دنیا به ویژه دوستداران نظام اسلامی را به تحسین واداشت.

 

ملت بزرگ ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن علی رغم تمامی دسیسه ها، شیطنت ها و پروپاگاندای دشمنان انقلاب اما خوش درخشیدند و با حضور حماسی خود خط بطلانی بر تمام یاوه گویی های غرب و پیاده نظام های آنان در داخل کشور کشیدند.

 

در اسفندماه نیز بر خلافِ تمام جوسازی ها و شانتاژهای رسانه ای دشمنان انقلاب اما ملت فهیم ایران با حضور گسترده پای صندوق های رای، وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های شهداء را نشان دادند.

 

سال ۱۴۰۳ که آغازِ آن مقارن با ماه مبارک رمضان و سپس مصادف با لیالی قدر و ایام شهادت مولی الموحدین، امیرالمومنین(ع)، حضرت علی(ع)می باشد، فرصت مغتنمی است برای خودسازی،خویشتن سازی و تهذیب.

 

این ایام را گرامی می داریم و سالی سرشار از مهر و محبت، صلح و صفا، صمیمیت و دوستی برای ملت های مظلوم و زجرکشیده جهان و رهاییِ آنان از کینه و حقدِ استکبار و دشمنانِ بشریت را از درگاه خداوند سبحان مسئلت داریم.

ثبت شده در سایت بوشهرنیوز طی شماره 10545 توسط e110 و در روز سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت ۰۸:۲۵:۵۵
© Copyright 2024 http://bushehrnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 10542
۲۸ / ۱۲ / ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان؛

توزیع بسته های معیشتی توسط شرکت مائده در شهرستان عسلویه

بوشهرنیوز: این شرکت در سال های گذشته نیز در مناسبت های مختلف به ایفای نقش در حوزه مسئولیت های اجتماعی‌ و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری پرداخته است.؛

به گزازش بوشهرنیوز، شرکت زنجیره ای نان و کباب مائده در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی و خیر جمعی و همچنین در جهت انجامِ کمک های مومنانه برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، به توزیع بسته های معیشتی با هماهنگی‌ حوزه مشاور اجتماعی سازمان منطقه ویژه پارس اقدام کرده است.

 

بر اساس گزارش های دریافتی، این بسته ها بین ایتام و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی شهرستان عسلویه توزیع شده است.

 

گفتنی است شرکت مائده از شرکت های فعال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بوده که سال های متعدد در این منطقه به ارائه خدمات رستورانی می پردازد.

 

این شرکت در سال های گذشته نیز در مناسبت های مختلف به ایفای نقش در حوزه مسئولیت های اجتماعی‌ و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری پرداخته است.

 

لازم به ذکر است شرکت مائده در راستای فرهنگ‌ پایداری نیز اقدامات شایانی متناسب با استانداردهای آن به انجام رسانیده است.

ثبت شده در سایت بوشهرنیوز طی شماره 10542 توسط e110 و در روز دوشنبه 28 اسفند 1402 ساعت ۱۳:۱۹:۲۷
© Copyright 2024 http://bushehrnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر