کد خبر : 3628
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
-

شب گذشته و به طور ناگهانی؛

 بنزین گران و دولت رفوزه شد/روحانی و یارانش اخلاق را هم باختند

 بنزین گران و دولت رفوزه شد/روحانی و یارانش اخلاق را هم باختند
بوشهرنیوز: برنامه های دولت حسن روحانی که در بسیاری از زمینه ها از برجام گرفته تا گرانی، تورم، اشتغال، بیکاری، فقر و ده ها مورد دیگر شکست خورده بود نه تنها در زمینه سوخت نیز شکستی دیگر را تجربه کرد بلکه در اخلاق و صداقت هم رفوزه شد.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ سرانجام پس از کلی تایید و تکذیب توسط دولت و حامیانش شب گذشته روحانی و تیم اقتصادی اش آب پاکی را روی دست مردم ریختند و در اقدامی عجیب قیمت بنزین را به طور نجومی افزایش دادند.

 

قیمت بنزین که در دولت قبلی با هدف اصلاح الگوی مصرف سهمیه بندی و در نهایت دو نرخی شده بود در زمان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به شدت مورد انتقاد روحانی و هوادارنش قرار گرفت تا جایی که رییس جمهور فعلی در زمان تبلیغات انتخاباتی دو نرخی بودن قیمت بنزین را موجب رانت دانست.

 

از طرفی سازمان محیط زیست با روی کار آمدن معصومه ابتکار در دولت یازدهم نیز به شدت بنزین های داخلی را مورد هدف قرار داد و با حمله به آن، تولیدات داخل را بی کیفیت اعلام کرد و بدین ترتیب ضمن اجازه ورود میلیون ها لیتر بنزینِ به اصطلاح یورو چهار موجب گردید میلیون ها دلار ارز بادآورده هم به جیب دلالان و واسطه گران برود.

 

اما این تازه ابتدای راه بود و اندک اندک دولت به بهانه جلوگیری از خروج بنزین و برای مقابله با قاچاق ابتدا طرح فعال سازی کارت های سوخت خودروها را مطرح کرد.

 

صدور کارت سوخت هم که در دولت های نهم و دهم با انتقادات شدید روحانی و دوستان اصلاح طلبش همراه شده بود دوباره مورد استقبال قرار گرفت و ابتدا اعلام شد که مردم می توانند به هر میزان که سوخت بخواهند از آن استفاده کنند.

 

در این طرح ابتدا کارت های سوخت جایگاه های بنزین را محدود کردند اما به رانندگان اجازه دادند به طور روزانه به هر میزانی که بخواهند برای خودروی خود سوخت گیری کنند.

 

در حالی که مردم با مشاهده چنین طرح هایی عقیده داشتند به زودی مانند سال های قبل بنزین سهمیه بندی و دوباره گران خواهد شد اما دولت با راهبری وزیر نفت و سخنگویش اعلام می کرد که این حرف ها شایعه ای بیش نیست و دولت تصمیم به گرانی بنزین ندارد.

 

کشمکش ها و اما و اگرها ادامه یافت تا این که شب گذشته به ناگاه خبری در شبکه های مجازی دست به دست شد مبنی بر این که با سهمیه بنزین کسانی که بخواهند برای خودروهای سبک بیش از ۶۰ لیتر بنزین در ماه سوخت گیری کنند می بایست برای هر لیتر آن مبلغ سه هزار تو.مان پرداخت نمایند.

 

از طرفی دولت قیمت بنزین سهمیه ای را هم ۵۰ درصد افزایش داد و از هر لیتری هزار تومان به یک هزار و پانصد تومان رساند.

 

متاسفانه عدم شفافیت و عدم صداقت در دولت های یازدهم و دوازدهم به شدت در بین دولتمردان نهادینه شده است.

 

در حالی که دولت می توانست با شفافیت و صداقت با مردم سخن بگوید و دلایل قانع کننده ای برای افزایش قیمت بنزین ارایه بدهد اما با تکذیب های مکرر جامعه را فریب داد و می توان گفت بزرگ ترین صدمه را به اعتماد عمومی کشور وارد کرده است.

 

اگرچه بسیاری افزایش قیمت بنزین در مقطع کنونی را به صلاح کشور نمی دانستند اما دولت نه تنها به هشدار کارشناسان اهمیت نداده و بنزین را هم گران و هم سهمیه بندی کرد اما مهم تر از گرانی بنزین لطمه ای است که به اعتماد عمومی وارد کرد.

 

بهتر بود دولت صداقت را در رفتار و کردارش با مردم سرلوحه کارش قرار  می داد و برای انجام طرحی که به شدت جامعه از فقیر گرفته تا غنی را تحت تاثیر قرار می داد با مردم صادقانه رفتار می کرد و اعتماد عمومی را خدشه دار نمی کرد.

 

به هر حال؛ دولت در آزمون صداقت هم بار دیگر رفوزه شد. به بیان دیگر طرح ها و برنامه های دولت حسن روحانی که در بسیاری از زمینه ها از برجام گرفته تا گرانی، تورم، اشتغال، بیکاری، فقر و ده ها مورد دیگر شکست خورده بود نه تنها در زمینه سوخت نیز شکستی دیگر را تجربه کرد بلکه در اخلاق و صداقت هم رفوزه شد و بار دیگر نشان داد که نمی توان به گفته ها و مصاحبه های دولتمردانِ حسن روحانی اعتماد کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان