کد خبر : 7064
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
-

آیت‌الله رئیسی: رقیب من فساد و ناکارآمدی است

آیت‌الله رئیسی: رقیب من فساد و ناکارآمدی است
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌داند نه گروه‌های سیاسی، گفت: بانیان وضع موجود و شریکان آن‌ها نمی‌توانند مدعی تغییر در وضع موجود باشند. ؛

به گزارش بوشهرنیوز-

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز و در حاشیه ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لازم می‌دانم از دست‌اندرکاران انتخابات در حوزه اجرایی و نظارت تقدیر کنم و نیز از اصحاب رسانه تشکر کنم.

وی افزود: از مردم عزیز جای جای کشور که برای حضورم در انتخابات دعوت کردند و از گروه ها و تشکل های مختلف و همه زنان و مردان کشورم تشکر می‌کنم و برای اجابت دعوت آنها که به اشکال مختلف آن را  تکرار کردند، به صحنه آمده ام.

رئیس قوه قضائیه افزود: برخی عزیزان و دغدغه‌مندان معتقد بودند که تحول باید در قوه قضائیه و امر مبارزه با فساد ادامه یابد و نگرانی ادامه کار قوه قضائیه را داشتند؛ بخاطر این دغدغه از آنها تشکر می‌کنم، ولی مسئله با اولویت قوه مجریه و معیشت و مشکلات و بیماری و سفره مردم و مسئله اقتصادی آن‌ها نیز دغدغه ایجاد می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌دانم نه گروه های سیاسی، گفت: بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند مدعی تغییر در وضع موجود باشند.

وی با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مردم خانه های خود را ستاد انتخاباتی کنند و هر خانه یک ستاد خواهد بود و امید داریم که با نقش دادن به مردم، مشکلات را حل کنیم.

رییس‌ دستگاه قضایی کشور با بیان اینکه بنای ایجاد ستاد انتخاباتی و امکان مالی برای هزینه کردن ندارد، تأکید کرد: با همت همگان و با ایجاد تحول در بخش‌های مختلف اجرایی، ایرانی قوی خواهیم داشت. این تحول و این دولت به عنوان دولت مردمی می‌تواند شرایطی را رقم بزند که نتیجه آن، «ایران قوی» است.

وی همچنین درباره برنامه‌اش برای معیشت مردم و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی تعامل با همه کشورها به ویژه همسایگان است. با کسانی که قصد دشمنی نداشته باشد، تعامل خواهیم داشت آن هم به شکل دوستانه، عزتمندانه و مقتدرانه. درباره برنامه‌هایم نیز بیانیه‌ای صادر کردم که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که اولویت آن مسائل خارجی، تولید، معیشت و اقتصاد و رفع بیکاری جوانان است.

رئیسی ادامه داد: انتظار من این بود که در این میدان، عزیزی غیر از من حضور پیدا کند چرا که من کار مهم و مأموریتی سنگین داشته و دارم. مأموریتی سنگین که از روز اول کارم تلاش کردم این بخش را برای مردم امیدوارکننده بسازم و نگاه‌های مردم نیز در این زمینه شاهدی است بر اینکه که تلاش‌هایی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: با نزدیکی به ایام انتخابات احساس کردم همه درخواست‌هایی که از سوی مردم و جامعه نخبگانی و دغدغه‌مند می‌شود، برای من مسئولیتی جدی ایجاد می‌کند که دیگر جای راحت‌طلبی و عافیت‌طلبی نیست. من در این قوه کارهایی به عهده دارم اما اهمیت حوزه دستگاه اجرایی از این قوه بیشتر است.

رئیس دستگاه قضا گفت: در حوزه دستگاه اجرا است که بسترهای فسادزا از ریشه خشکانده می‌شود و تبدیل ناکارآمدی‌ها به کارآمدی‌ها باعث می‌شود ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی نخواهیم داشت و حل مسائل در دستگاه اجرایی می‌تواند از مشکلات دستگاه قضایی و از پرونده‌ها بکاهد.

وی با بیان اینکه اگر امور در جای خود به درستی انجام شود دغدغه مردم کاسته می‌شود، یادآور شد: از این رو دستگاه اجرایی را اهم می‌دانیم. من در این حضور نه به دنبال جایگاه قدرت و پست و مقام هستم و نه قصد دارم بر قدرت و جایگاه خود بیفزایم. آنچه قصد داشته‌ام پاسخ مثبت دادن به دعوت و خواست مردم و ان شاءالله گره‌گشایی از مشکلات آنها است.

رییسی گفت: گفته بودم با توجه به مسئولیت در قوه قضاییه نمی‌خواهم بیایم اما وضعیت و عرصه به نحوی پیش رفت که این مسئولیت به گردن من افتاد تا جایی که احساس کردم اگر از زیر بار آن شانه خالی کنم فرار از مسئولیت و خدمتگزاری به مردم است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم از وضع موجود گله‌مند و ناراحتند و باید به این وضع خاتمه داد، اضافه کرد: حضور بنده به دلیل این است که من خودم را «از مردم، در مردم و با مردم» می‌دانم و با حضور آنها می توان مشکلات را حل کرد اگر خود را منتسب به جناح خاصی ندانیم. حل مسائل کشور جناح و خط سیاسی نمی‌شناسد، به دولتی مردمی برای شکل‌گیری ایرانی قوی نیاز داریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای کسی که وارد میدان می شود تا انجام وظیفه کند، شکست معنا ندارد. انجام وظیفه نتیجه‌ای جز پیروزی ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان