کد خبر : 7294
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
-

اتهام‌زنی ۳گانه همتی در کمتر از ۲۴ساعت علیه کاندیداهای رقیب/از دروغ هواپیمای شخصی به رئیسی تا گاف به سبک چین

اتهام‌زنی ۳گانه همتی در کمتر از ۲۴ساعت علیه کاندیداهای رقیب/از دروغ هواپیمای شخصی به رئیسی تا گاف به سبک چین
همتی این روزها گوی سبقت در تهمت زدن به کاندیداهای رقیب را از مهرعلیزاده ربوده به طوری که در کمتر از ۲۴ ساعت ۳ تهمت به رقبای انتخاباتی‌اش وارد کرد که بلافاصله مشخص شد همگی غلط بوده است.؛

به گزارش بوشهرنیوز- گویا تهمت‌های عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در دولت روحانی تمامی ندارد و او از هر فرصت و بهانه‌ای برای اتهام‌زنی به کاندیداهای رقیب در انتخابات ۱۴۰۰ استفاده می‌کند. این درحالی است که همتی بارها ادعا کرده است که دوست ندارد برای رای آوردن دروغ بگوید!

در گزارش‌های پیشین اتهاماتی که کاندیداها در مناظره اول  و دوم به هم وارد کردند را بررسی و راستی آزمایی کردیم (اینجا و اینجا) در این گزارش به بررسی اتهاماتی می‌پردازیم که همتی در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته  علیه رقبای انتخاباتی‌اش روا داشته است.

* وقتی سفیر اسبق ایران در چین؛ رهبر چین را نمی‌شناسد

پس از انتشار تصویری از  سعید جلیلی در بین مردم روستا و صحبت با کشاورزان، عبدالناصر همتی این تصویر را به همراه تصویر دیگری در توییترش منتشر کرد و با زبان کنایه نوشت: «وقتی گفتم مدل مطلوب این دوستان کره‌شمالی است برخی باورشان نشد.»

این هجمه همتی درحالی است که تصویری که او منتشر کرده رهبر کره شمالی نیست بلکه مائو، رهبر چین(یکی از برترین اقتصادهای جهان) است. نکته تامل برانگیز تر آن است که همتی زمانی سفیر ایران در کشور چین بوده است!


واکنش جلیلی به تخریب همتی

این گاف همتی واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی داشت اما در یکی از این موارد محمد ایمانی از کارشناسان سیاسی کشور اینچنین نوشت: فعلا کاری نداریم که او، مائو رهبر چین را با کره شمالی اشتباه گرفته! اما کدام نامزد عاقلی، برای این که رقیب انتخاباتی را بزند، رفتن او به میان کشاورزان را مسخره می کند و نشانه برنامه ریزی برای تبدیل ایران به کره شمالی می خواند؟!
بعد از واکنش‌های فراوان در شبکه‌های اجتماعی، بالاخره همتی مجبور به عذرخواهی و حذف توئیت خود شد اما باز هم مسئولیت این اشتباه را بر عهده نگرفت و آن را به گردن «ادمین» صفحه شخصی‌اش و اشتباه او در انتخاب عکس انداخت. بدون آنکه توضیح دهد اگر انتخاب عکس ادمین اشتباه بوده، پس آن جمله برای چه و در قبال چه موضوعی نوشته شده است؟!

* دروغ هواپیمای شخصی به رئیسی

عبدالناصر همتی در طول مناظره‌های تلویزیونی بارها بدون هیچ سند و مدرکی کاندیداهای رقیب را به پول‌پاشی برای تخریب خودش متهم کرد. او این بار در توییتی نوشت: «پول کثیف در ستادهای نامزدها در حال گردش است. منشا حجم عظیم بنر و پوستر و سفر میلیاردی با اجاره هواپیمای اختصاصی همین پول‌هاست. من نه تنها اجازه ندادم پول رانت و دلالی برای من تبلیغ کند که پول‌های کثیف و جریان‌های آلوده در حال تخریب و تمسخر بنده هستند.»

باتوجه به این که او بارها سعی کرده خود را رقیب رئیسی نشان دهد و درواقع با قرار دادن خود در مقابل رئیسی، آرای مخالف او را به سبد خود اضافه کند، و البته با عنایت به اینکه ابراهیم رئیسی تنها کاندیدایی بوده که در این روزها به سفر استانی رفته، خطاب همتی مشخصا ابراهیم رئیسی بوده است. اما انتشار تصاویر سفر اخیر رئیسی به خوزستان که او را در بین مسافران عادی نشان می‌داد دروغ هواپیمای اختصاصی را برملا کرد.

همچنین تصاویر منتشر شده از برنامه سفرهای رئیسی، ادعای سفر میلیاردی توسط همتی را به‌وضوح رد می‌کند.

* هجمه علیه تجمعی که مجوز داشت

اتهام‌زنی دیگر همتی در ۲۴ ساعت گذشته، مربوط به تجمع هواداران رئیسی در خوزستان بود و مقایسه آن با عروسی‌ها و مراسمی که در دوران اوج کرونا و در محیط‌های سربسته برگزار می‌شد.

برخلاف این هجمه نیز باید گفت که تجمع هواداران رئیسی دارای مجوز ستاد مدیریت کرونا بوده است.

همچنین فیلم لحظات اولیه ورود ابراهیم رییسی به ورزشگاه تختی خوزستان و تذکر رعایت پروتکل های بهداشتی و تصویر وضعیت فاصله گذاری هم به وضوح نشان می‌دهد که ستاد انتخاباتی وی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته است.

البته حملات همتی به آیت‌الله رئیسی محدود به این موارد نبوده و او در روزهای تبلیغات مدام تلاش کرده به جای ارائه برنامه و دفاع از عملکرد خود در بانک مرکزی، با حمله به سایر کاندیداها و اتهام‌پراکنی علیه آنان برای خود رای جمع کند. چند روز پیش نیز او در کلیپی که در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده بود خودش را در نقش «لیونل مسی» تصویر کرده بود و باقی کاندیداهای ریاست جمهوری را در کنار «ترامپ» در تیم مقابل دیده بود؛ موضوعی که با واکنش‌های منفی مخاطبان روبرو شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان