کد خبر : 8584
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
-

سفر انفرادی عتبات در عید غدیر از مرز شلمچه و مهران برقرار است

سفر انفرادی عتبات در عید غدیر از مرز شلمچه و مهران برقرار است
سفرهای زمینی عتبات از مرز مهران و شلمچه برای ایام عید غدیر برقرار شد و ۵۰ هزار ایرانی می‌توانند به صورت هوایی و زمینی عازم عراق شوند. ؛

به گزارش بوشهرنیوز- مرز زمینی با عراق برای سفرهای انفرادی که در ایام عرفه برقرار شده بود، اکنون برای ایام عید غدیر نیز مهیای حضور عاشقان حسینی شده است.

با هماهنگی انجام شده با مسئولان مرزی وزارت کشور، قرار است زائران به صورت انفرادی و گروهی امکان تشرف به عتبات را در این ایام داشته باشند. البته فقط از مرزهای مهران و شلمچه امکان تردد زائران فراهم است و سایر مرزهای خروجی به روی زائران عتبات بسته خواهد بود.

همچنین قرار است در این مدت ۵۰ هزار زائر از مرزهای زمینی (شلمچه و مهران) و هوایی به عراق سفر کنند. چندی پیش با وجود اینکه مسئولان از بازگشایی مرزهای زمینی برای زائران سفر انفرادی عتبات پس از عرفه هم خبر داده بودند، امکان عبور از مرز زمینی، خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت وجود نداشت و افراد بدون داشتن نامه نمی‌توانستند از مرزهای زمینی به صورت انفرادی عبور کنند.

به گزارش فارس، در ماه‌های اخیر ویزای عراق برای سفرهای زمینی هم لغو شد و زائران بدون ویزا و تنها با داشتن گذرنامه معتبر به عراق سفر کردند. همچنین داشتن کارت واکسن کرونا از دیگر موارد لازم برای سفر به عتبات است که بیشتر در سفرهای هوایی از سوی مسئولان عراقی در فرودگاه بررسی می‌شود و در مرزها داشتن کارت واکسیناسیون چندان توجه نمی‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان