کد خبر : 8626
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
-

انجام مذاکرات برای ایجاد خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس عراق

انجام مذاکرات برای ایجاد خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس عراق
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فاصله بندر خرمشهر تا بندر ابو فلوس عراق حدود ۹ مایل دریایی است و اگر یک خط کشتیرانی بین این دو بندر ایجاد شود، می‌توان از آن در طول سال بهره برد.؛

به گزارش بوشهرنیوز- نوراله اسعدی اظهار داشت: اخیرا در قالب هیاتی برای انجام مذاکرات با طرف عراقی برای ارتباط بندر خرمشهر و بنادر عراق، به این کشور سفر کردم.

وی ادامه داد: بر همین اساس برای ایجاد یک خط کشتیرانی بین خرمشهر و بندر ابو فلوس عراق مذاکراتی صورت گرفته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فاصله بندر خرمشهر تا بندر ابو فلوس عراق حدود ۹ مایل دریایی است و اگر یک خط کشتیرانی بین این دو بندر ایجاد شود، می‌توان از آن در طول سال بهره برد.

وی با در پیش بودن ایام اربعین حسینی، بیان کرد: در ایام اربعین حسینی خیل عظیمی از زائران و مشتاقان برای زیارت عتبات عالیات از سراسر کشور و همچنین خارج از کشور در خرمشهر حضور پیدا می‌کنند، که با راه‌اندازی این خط کشتیرانی، می‌توان برای جابه‌جایی زائران به صورت دریایی خدمت‌رسانی شود.

اسعدی عنوان کرد: طرف عراقی را برای ایجاد این خط کشتیرانی متقاعد کردیم و به منظور تامین زیرساخت مناسب از جمله سالن مسافری و تاکید ما بر این موضوع، طرف عراقی یک ساختمانِ از قبل آماده را برای همین منظور اختصاص داد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان