کد خبر : 8631
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
-

خوزستان در صدر تخلفات مالی ادارات!

خوزستان در صدر تخلفات مالی ادارات!
مدیرکل دیوان محاسبات خوزستان گفت: پرونده‌های انحرافات مالی دستگاه‌های دولتی خوزستان در سال گذشته به میزان پنج هزار میلیارد تومان رسیدگی شد که در این زمینه خوزستان در بین استان های کشور اول یا دوم بوده است.؛

به گزارش بوشهرنیوز-مهدی غفاری مدیرکل دیوان محاسبات استان خوزستان، اظهار کرد: ارائه گزارش تفریغ بودجه توسط دیوان محاسبات در ۶ ماه زودتر از موعد یک رکورد تحولساز و یک دستاورد بزرگ است که کمک موثری به فرآیند تصمیم‌گیری مجلس در حوزه بودجه ریزی می‌کند.

وی افزود: آسیب شناسی نظام بودجه ریزی، کمک به کارآمدی نظام مدیریتی، کاهش تخلفات و انحرافات دستگاه‌ها، ایجاد انضباط مالی، ارتقای شفافیت و تقویت سرمایه اجتماعی حاکمیت از جمله فواید این دستاورد دیوان است.

غفاری هدف اصلی دیوان را صیانت از بیت المال عنوان کرد و گفت: این هدف با چابکی و چالاکی دیوان امکان پذیر است و نقش قابل توجهی در پیشرفت کشور دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، به ۲۵۳ دستگاه اجرایی دولتی در خوزستان نظارت شده است، عنوان کرد: در نتیجه نظارت و رسیدگی دیوان، ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان به خزانه کشور واریز شد و ۶۰۰ میلیارد تومان وجوه واریزی به دستگاه‌های دولتی بود که باعث از حیف و میل آن جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل دیوان محاسبات خوزستان بیان کرد: در سال قبل، ۷۴۸ تخلف در دستگاه‌های دولتی خوزستان احراز شد که جمع انحرافات مالی آن ۵ هزار میلیارد تومان بوده و تاکنون ۹۴ میلیارد تومان از آن ضرر و زیان قطعی تشخیص داده شده است.

وی افزود: استان خوزستان در سال‌های اخیر از نظر تخلفات مالی ادارات و دستگاه‌های دولتی رتبه اول یا دوم کشور را داشته است.

غفاری گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۸۰۰ میلیارد تومان به وصول درآمدهای مالیاتی در خوزستان کمک شد.

مدیرکل دیوان محاسبات خوزستان عنوان کرد: بعضی دستگاه‌های دولتی نسبت به شناسایی و صیانت از اراضی خود اهتمام کافی ندارند و این مسئله دشواری‌هایی به وجود آورده است.

وی افزود: مردم می‌توانند تخلفات خود را اعم از عدم اجرای قوانین، حیف و میل کردن بیت‌المال و نظایر آن با تماس به سامانه ۱۹۸ اعلام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان