کد خبر : 8635
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
-

چرا جوانگرایی؟

چرا جوانگرایی؟
رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) مدتهاست که به جوان گرایی در کشور تأکید و توصیه دارند ، اما چرا؟؛

به گزارش بوشهرنیوز- به گزارش بوشهرنیوز، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) مدتهاست که به جوان گرایی در کشور تأکید و توصیه دارند ، اما چرا؟
از فرمایشات ایشان چنین استنباط میشود که در هر عرصه ای که جوانان باشند ، آن پایگاه از شور و نشاط بیشتری برخوردار است و همین نشاط موجب پیشبرد بهتر اهداف نظام خواهد شد ، نشاط جوانان باعث میشود کارها با قدرت پیگیری شوند ، خستگی کمتر احساس شود و نتایج بهتری پدیدار شود.
ما هشت سال جنگ دفاع مقدس را با جوان ها بردیم اما متأسفانه جنگ اقتصادی را با پیران باختیم. شکی نیست که مسن ترها تجربه دارند و چنان چه این تجربه در اختیار نیروی تازه و جوان قرار بگیرد کارایی چند برابر خواهد شد .
رهبر معظم انقلاب نه تنها به جوان گرایی در سخنانشان تأکید دارند و می فرمایند:
در مدیریّت هم هرجا جوان ها باشند، مدیریّت، مدیریّت با‌نشاط‌تری خواهد بود و توصیه‌ ما این است که در مدیریّت های مختلف، جوان ها بیشتر به کار گرفته بشوند و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند.
بلکه در عموم انتصابات غیر نظامی خود در دو حوزه ی اجرایی و غیراجرایی رویکرد جوان گرایی را در دستور کارخود قرار داده اند.
مثلا:انتصاب حجت‌الاسلام محمد قمی (متولد ۱۳۵۹) به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و انتصاب حجت‌الاسلام مصطفی رستمی (متولد ۱۳۵۱) به‌عنوان رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها و همچنین انتصاب محمد هادی مفتح به سمت ریاست مرکز اسلامی هامبورگ که متولد ۱۳۴۶ است نیز همین رویکرد جوان گرایی را نشان می دهد.
اما اتکا و توجه به این سرمایه انسانی دقیقا چه فوایدی دارد و چرا بیشتر صاحب‌نظران اقتصادی و سیاسی کشور بر به‌کارگیری آن اصرار می‌ورزند؟

ایران به لحاظ ترکیب سنی همچنان ‌جامعه‌ای جوان محسوب می‌شود و طبیعی است که در چنین شرایطی، مدیران جوان در مقایسه با مدیران مسن، درک و شناخت عمیق‌تری از نیازها و مطالبات جمعیت جوان کشور که جمعیت فعال نیز محسوب می‌شوند داشته باشند و اگر مدیران کشور نسبت به نیازها علاوه بر درک علمی ، ادراک حسی و قلبی هم داشته باشند بدون تردید این امر در تنظیم و تدوین برنامه ها اثر قابل ملاحضه ای خواهد گذاشت ، ضمن اینکه اشراف و آگاهی نسل جوان از دانش و فناوری‌های نوین روز ، این امکان را به آنان می‌دهد که درمواجهه با مسائل و معضلات دنیای جدید، راهکارهایی سریعتر ، دقیقتر ، مؤثرتر و متناسب با زمان و مکان ‌ ‌ارائه کنند و از همه مهمتر با به‌کارگیری متخصصان جوان در نظام مدیریتی از فرار مغزها و مهاجرت جوانان تحصیل‌کرده به خارج ازکشور جلوگیری خواهد شد. وقتی جوان بداند از تخصص و توانایی هایش می تواند در کشور خودش استفاده کند و مفید واقع شود به طور حتما تمایلش درخدمت به کشور خودش بیشتر از خدمت به بیگانه خواهد بود.
به هر شکل عواقب بی توجهی به منویات رهبری که خود سوال بزرگی است که آگاهانه است یا ناآگاهانه ، همین بحران موجود اقتصادی بلکه بدتر را برای کشورمان رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان