کد خبر : 9046
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
-

همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دل ها؛

روایتی از حال و هوای بوشهری‌ها بر سر مزار حاج قاسم+عکس

روایتی از حال و هوای بوشهری‌ها بر سر مزار حاج قاسم+عکس
بوشهرنیوز: دختران بوشهری هر کدام روایت احوال و حقایق دلدادگان سردار که از زبان‌ها، قومیت‌ها و حتی ملت‌های مختلف بود را بر عهده داشتند و رسانه‌ها را مملو از انعکاس حضور زائران حاح قاسم کردند. ؛

بوشهرنیوز– فاطمه مظفری پور: دختران دهه هشتادی بوشهری، از دل زمستانی که حال و هوای بهاری را دارد خود را در سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شهر کرمان رسانده بودند.

 

مسیر ورودی گلزار شهدای کرمان تا مزار سردار، سراسر زیر قدوم دختران بوشهری بود؛ مسیری که از ابتدا تا انتهایش بوی اربعین گرفته بود، دست‌ها از سوز سرما می‌لرزیدند و دندان‌ها به هم می‌خوردند اما چای داغ موکب‌ها، سوز سرما را از تن جنوبی‌ها کم می‌ساخت.

 

 

جوانان دیری خادم زائران حاج قاسم شدند جوانان شهرستان دیر نیز در این مسیر اربعین گونه، گوشه‌ای از کار را گرفته و مهر خادمی شهدا را بر سینه داشتند. جوانان دیری، موکبی در ابتدای مسیر گلزار شهدای کرمان بپا کرده بودند که خرمای نخل‌های آفتاب دیده جنوب را با اَرده به کام زائران سردار دل‌ها می‌بخشیدند.

 

مردم از سراسر استان، هر آنچه که در دست داشتند را برای پذیرایی از زائران سردار دل‌ها مهیا ساخته بودند؛ از قصابی که گوسفند قربانی می‌کرد و بانویی که غذای محلی دیار خود را به موکبش آورده بود.

 

دهه هشتادی‌هایی که برای حاج قاسم کمر خم کردند در این میان، بانوان بوشهری نیز نظاره‌گر محبت خادمان سردار سلیمانی بودند؛ نظاره‌گر حضور خردسالان چهارقلو، نوجوانانی که واکس به دست، کمر خم کرده بودند برای تمیز کردن کفش زائران یا پیرمردی که دیگ بزرگ حلیم را هم می‌زد تا دل زائران را گرم کند.

 

 

در انتظار وصال جانفدا بعد از طی کردن مسیر گلزار شهدای کرمان برای رسیدن به مزار سردار، دختران بوشهری، در سرمای خشک کرمان، ساعاتی را در صف در خود می‌پیچیدند و می‌لرزیدند تا دستشان سرمای مزار سردار شهید سلیمانی را لمس کند.

 

انتظار بالاخره به سر آمد و دستان منتظر و چشمان اشکبار به مقصد رسید؛ اشک‌هایی که از سر شوق دیدار می‌چکید و بر شیشه سرد مزار فرو می‌آمد و گفته‌های آرامی که به سردار بیان می‌شد.

 

جوانان بوشهری اکنون گویا گوش شنوایی پیدا کرده بودند تا سر درد و دل‌های ناگفته‌شان را با سردار باز کنند و عهدی برای ایستادگی در محور مقاومت ببندند.

 

سردار، یمنی‌ها را به ایران آورد اندکی دور از مزار سردار؛ موکبی متفاوت‌تر از موکب‌های دیگر، توجه دختران بوشهری را جذب کرد؛ یمنی‌ها موکبی برای معرفی موفقیت‌های مردم خود به مردم ایران برپا کرده بودند و جنایت‌های آل سعود را به نمایش گذاشته بودند.

 

 

جوانان بوشهری هر کدام روایت احوال و حقایق دلدادگان سردار که از زبان‌ها، قومیت‌ها و حتی ملت‌های مختلف بود را بر عهده داشتند و رسانه‌ها را مملو از انعکاس حضور زائران حاج قاسم کردند.

 

به گزارش فارس، ساعت به وقت ۱:۲۰ دقیقه، لحظه‌ای ماندگار برای جوانان و نوجوانان دهه هشتادی است که بعد از سه سال موجب شد، فرسنگ‌ها فاصله مکانی، مانع بزرگداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی نشود و هر کدام راوی یک حقیقت از مردم دلداده و زائران سردار شوند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان