کد خبر : 9393
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
-

یک مقام مسئول خبر داد؛

پاداش صرفه‌جویی برق چندین برابر تعرفه فروش پرداخت می‌شود

پاداش صرفه‌جویی برق چندین برابر تعرفه فروش پرداخت می‌شود
بوشهرنیوز: یک مقام مسئول درباره افزایش پاداش صرفه‌جویی برق درتابستان گفت: پاداش صرفه‌جویی امسال چندین برابرتعرفه فروش برق است. ؛

به گزارش بوشهرنیوز، به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی افزود: رفع ناترازی تولید و مصرف و تأمین برق مطمئن و پایدار با هدف جلب رضایتمندی مشترکان به ویژه در دوران اوج بار شبکه مهمترین دغدغه صنعت برق است که این هدف با همکار مردم در تابستان گذشته به‌خوبی محقق شد.

 

وی مدیریت بار را شامل برنامه‌های تعرفه محور و تشویق محور دانست و ادامه داد: امسال پاداش صرفه‌جویی برای مشترکان خانگی مفصل‌تر شده و همه مشترکان برق کشور که مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند، تا چندین برابر تعرفه مصرفی، پاداش دریافت می‌کنند.

 

مدیرکل مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشتریان گفت: پاداش صرفه‌جویی برق در مناطق عادی درصورتی‌که مشترک مصرف خود را به ۵۰ درصد الگو کاهش دهد ،۲ هزارتومان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت است.

 

وی ادامه داد: کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی تا الگو ۱۵۰۰ تومان، تا ۱.۵ برابر الگو هزار تومان و تا ۲ برابر الگو ۵۰۰ تومان پاداش به همراه دارد.

 

یاقوتی ساعات اوج بار را در دو بازه از شبانه‌روز دانست که از ساعت ۱۱ تا ۱۶ و از ۱۹ تا ۲۳ اتفاق می‌افتد و گفت: مشترکانی که در این ساعات بیش از الگو مصرف کنند و مصرف خود را نسبت به سال قبل کاهش ندهند، با جهش بالایی در قیمت برق روبه‌رو می‌شوند و ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش مصرف برق در ماه‌های معمولی، افزایش ۳ تا ۴ برابری قبض برق را در پی دارد.

 

وی سبد تولید برق کشور را مجموعه‌ای از منابع تولید برق فسیلی، انرژی‌های نوع، تجدیدپذیر و هسته‌ای ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: ظرفیت پنل‌های خورشیدی تا سقف هزار مگاوات در سال جاری افزایش می‌یابد.

 

یاقوتی با تأکید بر بالا بودن هزینه‌های تولید، انتقال و توزیع برق گفت: حفظ منابع ملی با راهکارهای صرفه‌جویی حائز اهمیت است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: استفاده نکردن از لوازم برقی پر مصرف؛ مانند اتو، ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی در ساعات گرم روز، استفاده از وسایل برقی پربازده به‌ویژه لوازم سرمایشی و کولرهای کم‌مصرف، خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم برودت لوازم سرمایشی روی دمای ۲۴ درجه را از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق در تابستان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان