کد خبر : 9443
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
-

دستیار رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت:؛

مردمی سازی ضرورت است نه شگردی سیاسی!

مردمی سازی ضرورت است نه شگردی سیاسی!
بوشهرنیوز: دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت بیان اینکه مردمی سازی یک ضرورت است نه یک شگرد سیاسی، گفت: مردمی سازی امری واجب است و نه تشریفاتی.؛

به گزارش بوشهرنیوز، دکتر سید احمد عبودتیان در جلسه شورای اداری فارس با اشاره به الگوی “مبنا مردم” امام راحل برای حکمرانی گفت: امام(ره) با کسی تعارف نداشت و جمع سپاری را وظیفه حاکمیت در راستای رشد انسان به سمت تعالی می‌دانست و با همین نگاه ٩٧ نهاد انقلابی به عنوان الگوی مردم مبنا تاسیس شد.

 

عبودتیان افزود: اگرچه برخی از این نهادهای انقلابی در هدف دچار انحراف شدند و آنچه که مدنظر امام(ره) بود را محقق نکردند اما الگوی بکارگیری مردم و جمع سپاری امور همواره مورد تاکید امام راحل و رهبری بوده است.

 

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت همچنین از بروکراسی اداری به عنوان قاتل مردمی سازی یاد کرد و گفت: با مردمی سازی امور می‌توان معادلات را تغییر داد.

 

عبودتیان با اشاره به اتفاقات چند ماهه اخیر کشور در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به ویژه جنگ ارزی، عنوان کرد: امروز کشور در معرض طراحی حملات اقتصادی دشمنان قرار دارد لذا برای شکل گیری یک مدل آرایش در مقابل این حملات باید در تمام استان‌ها اتاق فکر جنگ شکل بگیرد.

 

او همچنین با بیان اینکه فتح خرمشهر یک نوستالژی تاریخی نیست، عنوان کرد: این الگو باید به خوبی تبیین شود تا باورها روز به روز تقویت شوند.

 

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت با بیان اینکه مردمی سازی یک ضرورت است نه یک شگرد سیاسی، گفت: برخی دولت سیزدهم را که رویکرد و هدف مردمی سازی را دنبال می‌کند متهم به استفاده از این واژه یک شگرد سیاسی می‌کند در حالی که مردمی سازی امری واجب است و نه تشریفاتی و در شرایطی که کشور با این حجم از مسائل و مشکلات و با یک جنگ اقتصادی ترکیبی مواجه است باید به الگوی مردمی سازی و بهره مندی از مشارکت مردمی و جمع سپاری تکیه کرد.

 

عبودتیان با بیان اینکه با فرض تامین منابع مالی نیز این حجم از مسائل و مشکلات قابل حل کردن نیست، عنوان کرد: مدیر عاقل و کارگزار صادق می‌داند که با تزریق صرف منابع مادی و امکانات این مشکلات حل نمی‌شود و باید بر اساس ایدئولوژی و فرهنگ حاکم بر کشور به استقرار الگوی مردمی سازی امور بپردازیم.

 

او با اشاره به پیمایشی که در وزارت ارشاد انجام شده، گفت: ۶٠ درصد مردم اعلام کرده بودند که حاضر هستند ۵ ساعت کار داوطلبانه و عام المنفعه انجام دهند اما بستری برای انجام کار نمی‌بینند.

 

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت افزود: نتایج این پیمایش نشان می‌دهد که کارکرد مردمی وجود دارد اما بستر آن فراهم نیست و لذا امروز باید الگوی بکارگیری مردم در امور خیر و جمع سپاری در دستور کار قرار گیرد.

 

به نوشته ایسنا، عبودتیان با تاکید بر اینکه برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف باید مسیر را باز کرد، گفت: کلید اصلی حل مشکلات جامعه، حضور مردم است.

 

او مشارکت مردم در تصمیم گیری، تصمیم سازی، نظارت و اجرا را از ضرورت‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری نسبت به دولت اعلام کرد و گفت: با نظرات نخبگانی مردم به دنبال الگو سازی در این محورها هستیم.

 

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت تصریح کرد: در همین راستا تاکنون ٣٠٠ الگو احصاء شده است.

 

عبودتیان در پایان مهمترین موانع الگوسازی مردمی را فهم حکمرانان، موانع قانونی، حلقه‌های میانی و بروکراسی اعلام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان