کد خبر : 10970
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
-

با نگاهی به آرای مردم در دور اول انتخابات ریاست جمهوزی؛

چرا جلیلی در استان بوشهر بالاتر از پزشکیان ایستاد؟

چرا جلیلی در استان بوشهر بالاتر از پزشکیان ایستاد؟
بوشهرنیوز: عملکرد موفق دولت شهید رییسی در استان بوشهر، استفاده از چهره های جوان، شاداب و خستگی ناپذیر در ستاد دکتر جلیلی و از طرفی وجود چهره های تکراری، پابه سن گذاشته و آزمون پس داده در ستادهای مسعود پزشکیان موجب شده تا مردم هفت شهرستان از ده شهرستان استان بوشهر اقبالِ بیشتری به جلیلی نشان داده و آرای خود را به نام وی در صندوق ها بریزند.؛

به گزارش بوشهرنیوز، آرای سعید جلیلی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در استان بوشهر بالغ بر ۱۶۷ هزار و ۲۱۷ رای و مسعود پزشکیان نیز ۱۴۴ هزار و ۱۳۸ رای بوده است.

 

نگاهی به آرای صندوق ها نشان می دهد برخلاف تمام جوسازی ها و شانتاژهای رسانه های اصلاح طلب مبنی بر این که بوشهر پایگاه اصلاح طلبان بوده و در انتخابات مختلف آرای این طیفِ سیاسی بیش از اصولگرایان و انقلابیون بوده است اما با وجود فعالیت اصلاح طلبان شناسنامه دار از پورفاطمی گرفته تا سالاری و عمادی و شکوهی و دیگر اصلاح طلبان اما بازهم حامیانِ پزشکیان نتوانستند آرایی بیش از جلیلی کسب کنند.

 

بررسی ها نشان می دهد عملکرد دولت شهید رییسی در استان بوشهر  و رکود فعالیت ها در دوران روحانی از اصلی ترین عوامل اقبالِ مردم استان به سعید جلیلی بوده است.

 

در مرکز استان بوشهر، شورای این شهر به ریاست وحید نیک روش که امروز مسئولیت ستاد دکتر جلیلی در شهرستان بوشهر را برعهده دارد باعث استقبال مردم این شهرستان از سعید جلیلی شد.

 

شورای شهر بوشهر در دوره ششم توانست بسیاری از پروژه های نیمه تمام این شهر که از دوره های قبل برجای مانده بود را به اتمام رسانده و آن ها را به بهره برداری برساند.

 

این فعالیت ها باعث شد که اصلاح طلبان استان بوشهر که مرکز استان را پایگاه اصلی خود دیده و ادعا می کردند اقبالِ مردم همیشه به آنان است اما در دور اول انتخابات  چهاردهم ریاست جمهوری شکست خوردند.

 

در دیگر نقاط استان بوشهر نیز وضعیت به همین منوال بود. در دشتستان، دشتی، تنگستان، دیر، دیلم و کنگان نیز جلیلی توانست آرایی بالاتر از پزشکیان را جلب کند.

 

بررسی ها نشان می دهد موفقیت دولت شهید رییسی در انجامِ پروژه های نیمه تمام، ارائه خدمات مطلوب به شهرستان های استان  بوشهر در کنار استفاده از نیروهای جوان و پایِ کار در ستاد دکتر جلیلی، از عوامل مهم اقبال مردم شهرستان های استان بوشهر به این نامزد انقلابی ریاست جمهوری چهاردهم بوده است.

 

بر خلافِ ستادهای پزشکیان که همچون سال های قبل از افرادِ سالخورده و پا به سن گذاشته و تکراری استفاده کرده است، ستادهای سعید جلیلی دارای نیروهای جوان و پای کاری هستند که برای پیروزیِ این نامزد انقلابی شب و روز نمی شناسند.

 

در واقع مردم با مشاهده چهره های جوان در ستاد جلیلی به آینده کشور و استان امیدوار شده و با امید به این که چنین جوانانی بتوانند در دولت آینده نقش آفرینی کرده و مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنند، به نامزد مورد حمایت آنان اعتماد می کنند.

 

بنابراین عملکرد موفق دولت شهید رییسی در استان بوشهر، استفاده از چهره های جوان، شاداب و خستگی ناپذیر در ستاد دکتر جلیلی و از طرفی وجود چهره های تکراری، پابه سن گذاشته و آزمون پس داده در ستادهای مسعود پزشکیان موجب شده تا مردم هفت شهرستان از ده شهرستان استان بوشهر اقبالِ بیشتری به جلیلی نشان داده و آرای خود را به نام وی در صندوق ها بریزند.

 

تنها در سه شهرستان استان بوشهر یعنی در شهرستان های گناوه، جم و عسلویه آرای پزشکیان بالاتر از جلیلی بود که از مهم ترین دلایل آن در دو شهرستان عسلویه و جم می توان به وجود شرکت های پتروشیمی، پالایشگاه ها و در نتیجه وجودِ ساکنینِ غیربومی در آن ها اشاره کرد./کانال آرمان شهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان