کد خبر : 11047
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
-

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر عنوان کرد؛

تشکیل پرونده تخلفات انتخاباتی در استان بوشهر

تشکیل پرونده تخلفات انتخاباتی در استان بوشهر
بوشهرنیوز: سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر از تشکیل پرونده تخلفات انتخاباتی در جریان انتخابات ۱۵ تیر ماه در استان خبر داد و گفت: در این عرصه هیچ شکایتی از سوی ستاد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ارسال نشده است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، خلیل رضایی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان نقش این شورا در عرصه انتخابات را مهم دانست و اظهار داشت: شورای نگهبان در تصویب قوانین مجلس شورای اسلامی از جایگاه ممتاز در دفاع از اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی برخوردار است.

 

وی مردم سالاری دینی، جمهوریت و اسلامیت و اصل مترقی ولایت فقیه را از ویژگی‌های برجسته قانون اساسی دانست و بیان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بن‌بست ندارد به‌گونه‌ای که در جریان حادثه برای رئیس جمهور شهید با سرعت در مدت ۵۰ روز رئیس جمهور جدید انتخاب شد.

 

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه این نهاد همواره مورد هجمه دشمنان قرار داشته است گفت: تخریب شورای نگهبان همواره یکی از برنامه‌های دشمن بوده و این نشان دهنده اهمیت این نهاد انقلابی است.

 

رضایی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری ۸ و ۱۵ تیر ماه با حضور باشکوه مردم استان بوشهر برگزار شد اضافه کرد: در عرصه این انتخابات دشمنان که دنبال ایجاد اختلاف و دلسرد کردن مردم بودند ولی مشارکت باشکوه مردم اهداف دشمنان را ناکام کرد.

 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در همه انتخابات و هم پرسی‌ها به جز انتخابات شورای شهر و روستا فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: بروزرسانی قوانین انتخابات یکی از ضروریات است که اکنون مهمترین آسیب در این عرصه محسوب می‌شود.

 

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر اضافه کرد: در جریان انتخابات باید هیچ حاشیه امن در جرائم انتخاباتی وجود نداشته باشد که نیاز به بروزرسانی قوانین انتخابات است.

 

رضایی با بیان اینکه در جریان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر تخلفاتی در تبلیغات ثبت شد اضافه کرد: در این راستا با تشکیل پرونده‌های مختلف با برخی از افراد برخورد شد و برخی پرونده‌های تخلفاتی در حال تکمیل شدن است.

 

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری هیچ شکایتی از سوی ستاد نامزدهای انتخابات در استان بوشهر واصل نشد خاطرنشان کرد: تبلیغات زودهنگام، تبلیغات ایام سکوت تبلیغاتی و ممنوعیت تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی از عمده تخلفات در جریان انتخابات ۸ و ۱۵ تیر ماه در استان بوشهر بود.

 

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر ادامه داد: در این راستا ضمن بازداشت افراد متخلف، تعدادی پرونده تشکیل و به مسئولان که تخلفات انتخاباتی داشتند تذکر داده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان