کد خبر : 11262
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
-

سیاسیون و نخبگان از گروکشی دست بردارند؛

نکاتی مهم درمورد انتخاب استاندار بوشهر

نکاتی مهم درمورد انتخاب استاندار بوشهر
بوشهرنیوز: شایسته است گروه های سیاسی به جای تقابل و گروکشی از یکدیگر، راه تعامل و همگرایی را درپیش گرفته تا مانع از تحمیل استاندار از وزارت کشور برای استان بوشهر شوند.؛

بوشهرنیوز؛ احمد ادریسی- درمورد انتخاب استاندار بوشهر خبرهای خوشایندی به گوش نمی رسد.

 

به دور از هر گونه گرایش های سیاسی شایسته است تمامی نخبگان، سیاسیون، نمایندگان و هر کسی که تریبونی در اختیار دارد، انتصاب استاندارِ جوان و باانگیزه بومی را فریاد بزنند.

 

قطعا در استان بوشهر جوانان باانگیزه، آتیه دار و توانمند بومی وجود داشته که امروز شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی را مدیریت می کنند بنابراین انتخاب استاندار جوانِ مجرب می بایست در اولویت باشد.

 

در صورت اصرارِ برخی سیاسیون تاثیرگذار بر استفاده از نیروهای پابه سن گذاشته باید گفت استاندار بعدی می بایست در کنارِ برخورداری از محبوبیت نسبی در بین جریانات و گروه های سیاسی، از توانمندی و تجربه لازم در حد استانداری برخوردار باشد.

 

موضوعی که در این بین بسیار حائز اهمیت است استفاده از تمام ظرفیت استان در راستای انتصاب استاندارِ بومیِ مجرب و رزومه دار می باشد، بنابراین شایسته است گروه های سیاسی به جای تقابل و گروکشی از یکدیگر، راه تعامل و همگرایی را درپیش گرفته تا مانع از تحمیل استاندار از وزارت کشور برای استان بوشهر شوند.

 

نکته بسیار مهم دیگر این که در صورتِ اصرار دولت بر انتصابِ استاندار غیربومی برای استان بوشهر، گروه های مختلف سیاسی به ویژه جناحِ حاکم همگام با نمایندگان مجلس می بایست وزارت کشور و تاثیرگذارانِ در دولت را متقاعد کنند تا استاندار موردنظر را از استان های غیرِهمجوارِ بوشهر انتخاب کنند و با اینکار مانع از ایجاد تنش های بعدی شوند، ضمن این که با این رفتار، به دغدغه ها و نگرانی های مردم استان نیز پایان خواهند داد.

 

بار دیگر، ضمن تاکید بر انتصابِ استاندار توانمندِ بومی، شایسته است دولت در صورت تمایل به نصبِ استاندار غیربومی از مدیرانی در حد وزیر یا معاون وزیر که در کشور کم هم نیستند، استفاده کند و به این نکته مهم عنایت داشته باشد که استان بوشهر، استانی استراتژیک و حساس بوده که بخش قابل توجهی از درآمدهای دولت را تامین می کند، بنابراین مدیر ارشد آن می بایست در حد وزیر یا بالاتر از آن بوده و از انتصاب افراد ضعیف، ناتوان و کارنابلد و از طرفی آزمون و خطا خودداری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان