کد خبر : 2703
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
-

آرزوی مردم: برخوردباویژه‌خواری ،رانت، رشوه، اختلاس و…

آرزوی مردم: برخوردباویژه‌خواری ،رانت، رشوه، اختلاس و…

به گزارش بوشهر‌نیوز، مبارزه با فساد به ویژه در حوزه اقتصاد گام بسیار مثبت و بلندی در تحقق ارزش‌های و آرمان‌های اصیل انقلاب و تحقق عدالت علوی است. به تعبیر قرآن کریم مال و نظام اقتصادی ستون فقرات و عامل قوام و دوام است که این بیانگر اهمیت و جایگاه مسئله اقتصاد است که صلاح

به گزارش بوشهر‌نیوز، مبارزه با فساد به ویژه در حوزه اقتصاد گام بسیار مثبت و بلندی در تحقق ارزش‌های و آرمان‌های اصیل انقلاب و تحقق عدالت علوی است.

به تعبیر قرآن کریم مال و نظام اقتصادی ستون فقرات و عامل قوام و دوام است که این بیانگر اهمیت و جایگاه مسئله اقتصاد است که صلاح و فلاح به همه حوزه‌های فرهنگی، اخلاقی، تربیتی و سیاسی منتشر می‌شود.

یکی از آرمان‌های اصلی و حقیقی ملت ما مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی است که در رژیم ستم‌شاهی به صورت گسترده نهادینه شده بود.

از طرفی دیگر تحقق عدالت و به ویژه عدالت اقتصادی و تشکیل یکی نظام پاک و طاهر دیگر آرمان ملت ایران بود و در تمام سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه با فساد اقتصادی و تحقق عدالت اقتصادی و علوی صدر مطالبات امام راحل و رهبر حکیم و امام امت ما بوده و هست.

پرچمداری مبارزه با فساد در همه سال‌های رهبری به دست رهبر عزیز و حکیم ما بوده است، از نظر ایشان تحقق عدالت با مبارزه با فساد به صورت مستمر امکان پذیر است.

در مجموع سخنان و نوشته‌های رهبر عزیزمان در طی سه دهه گذشته همواره این موضوع به صورت برجسته و جدی مشاهده شده است که مورد مطالبه و تاکید امام مسلمین و در کانون اهتمام رهبری عالیقدر بوده و شاید بیش از ۴ هزار بار مسئله مبارزه با فساد اقتصادی در کلمات و نوشته‌های رهبر انقلاب موجود است.

در بیانیه گام دوم هم که سند مبنای الگوی پیشرفت ما در افق چله دوم انقلاب اسلامی است، چهارمین ماموریت و توصیه راهبردی که رهبر عزیزمان به آن اشاره کرده‌اند عدالت و مبارزه با فساد است و در آن جا مطلب را به صورت بسیار دقیق و با همان تعابیر هوشمندانه تبیین کرده‌اند.

پس درمی‌یابیم که مبارزه با فساد اقتصادی از مطالبات رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی و همچنین عامه مردم به ویژه مستضعفان است که باید مسؤولان نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به اعتقاد کارشناسان اگر فساد در مسئله اقتصاد ریشه پیدا کند، اثرات سوء آن دامن فرهنگ، جامعه، تربیت، اخلاق و سیاست را فرا خواهد گرفت و اگر فساد در این حوزه ریشه‌کن شود، باعث رونق یافتن و سلامت دیگر حوزه‌ها خواهد شد.

در سال‌های عمر انقلاب اسلامی اقدامات بسیار گسترده و جدی توسط فرزندان انقلاب اسلامی در بخش‌های گوناگون برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد انجام گرفته که همه اقدامات مشکور است و سرمایه برای ادامه راه و اقدامات نظام اسلامی برای تحقق عدالت به حساب می‌آید.

جلوه‌های تاریک فساد اقتصادی از جمله ویژه‌خواری، رانت، رشوه، اختلاس، فرار مالیاتی، اشرافی‌گری و امثال آنها نزد ملت مقاوم ایران اسلامی قابل قبول نیست و باید مسؤولان مربوطه به ویژه مسؤولان دستگاه قضا نسبت به آن برخوردهای جدی و قاطع داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان