کد خبر : 4945
تاریخ انتشار : جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
-

به قلم سردبیر؛

با صرفه جویی در مصرف آب هوای همدیگر را داشته باشیم

با صرفه جویی در مصرف آب هوای همدیگر را داشته باشیم
بوشهرنیوز: اکنون که مردم کشورمان در فرهنگ، انسانیت، نوع دوستی و کمک رسانی به هم نوع خود از یکدیگر پیشی گرفته و دست در دست هم و در کنار مسئولین در حال مقابله و شکست ویروس کرونا هستند شایسته است در صرفه جویی آب هم عنایت لازم را داشته باشیم تا با توزیع عادلانه آب بین همه شهروندان استان و کشورمان، در تاریخ جاودان شویم.؛

بوشهرنیوز- مدتی است کشورمان درگیر میهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا شده است و بر اساس توصیه ها و هشدارهای متخصصان و صاحب نظران بهترین راه مقابله با این ویروس، خانه نشینی و شستن دست ها در زمانِ حداقل بیست ثانیه می باشد.

 

طی دو ماه اخیر بنا به اذعان بسیاری از کارشناسان حوزه آب، مصرف آب شرب بالا رفته که البته طبیعی است زیرا مردم بر اساس یک رسم دیرینه در اسفندماه هر سال خانه تکانی انجام داده و خود را برای نوروز آماده می کنند اما امسال علاوه بر خانه تکانی ها، شستشوی مضاعف دست ها به دلیل مقابله با ویروس کرونا نیز به مصرف آب اضافه شده است.

 

اگرچه بسیاری از مردم مصرف بهینه آب را رعایت کرده و در زمان حمام یا شستشوی دست ها سعی می کنند توصیه های کارشناسان درمورد صرفه جویی و مصرف بهینه را رعایت کنند اما شاید برخی از ما به بعضی نکات ریز و مهم عنایت لازم را نداشته باشیم و همین موضوع موجب افزایش مصرف آب، کاهش ذخایر و در نتیجه نوبت بندی آن و دردسرهای بعدی می شود.

 

در حال حاضر یکی از بهترین راه هایی که می توان هم بهداشت را رعایت کرد و هم در صرفه جویی آب به میزان کافی مشارکت نمود بستن شیر آب در زمان شستشوی دست ها می باشد و شایسته است همه ما به آن توجه ویژه داشته باشیم.

 

به طور کلی کشورمان ایران و به طور خاص استان بوشهر از نقاط خشک دنیا محسوب شده و شهروندان استان در سال های گذشته کمبود آب را با تمام وجود خود حس کرده اند.

 

یادمان نرود که تا همین تابستان پارسال بسیاری از شهرهای استان بوشهر از نبودِ آب گلایه داشته و نوبت بندی در برخی از شهرهای استان به صورت هفتگی اجرا می شد یعنی به گفته بسیاری از هم استانی های عزیزمان در برخی از مناطق استان بوشهر آب شرب یک روز در هفته به آنان می رسید و اگر برخی طرح های آبرسانی به صورت فوری در دستور کار قرار نمی گرفت تبعات اجتماعی بسیار بدی دامن گیر استان بوشهر می شد.

 

اکنون اما هنوز تابستان فرا نرسیده است ولی به گرمای بهاری نزدیک شده ایم، البته ماه مبارک رمضان را هم پیش رو داریم و مشخص نیست ویروس کرونا چه زمانی از استان و کشور ما خارج شده و مردم بتوانند به زندگی روزمره خود مانند گذشته ادامه دهند، بنابراین شایسته است قدرِ آب سالم و بهداشتی که با مشقت های فراوان به دست ما رسیده است را بدانیم و با صرفه جویی و مصرف بهینه هم در این روزهای خانه نشینی به بهداشت خود برسیم و هم برای آینده آب ذخیره داشته باشیم.

 

نباید این نکته مهم را فراموش کنیم که مصرف بی رویه هر یک از ما ممکن است موجب قطعی آب در نقطه دیگری از استان یا کشور شود و این موضوع در روزهایی که هموطنانمان بیش از هر زمانی به رعایت بهداشت و شستشوی دست ها نیاز دارند، می تواند خطرناک باشد.

 

اکنون که مردم کشورمان در فرهنگ، انسانیت، نوع دوستی و کمک رسانی به هم نوع خود از یکدیگر پیشی گرفته و دست در دست هم و در کنار مسئولین در حال مقابله و شکست ویروس کرونا هستند شایسته است در صرفه جویی و مصرف بهینه آب هم عنایت لازم را داشته باشیم تا با توزیع عادلانه آب بین همه شهروندان استان و کشورمان، این روزهای سخت را پشت سر گذاشته و در تاریخ جاودان شویم.

 

سردبیر: احمد ادریسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان