کد خبر : 10409
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۵۹
-

با نگاهی به حاشیه های ایجادشده در شمال کشور؛

هلدینگ خلیج فارس در آزمونی سخت؛ ورود به حاشیه ها یا برکناری شیخان

هلدینگ خلیج فارس در آزمونی سخت؛ ورود به حاشیه ها یا برکناری شیخان
بوشهرنیوز: باید از مدیران هلدینگ خلیج فارس به ویژه عبدالعلی علی عسکری به عنوان مدیرعامل این هلدینگ مهم پرسید آیا بهتر نبود شیخان پیش از ورود به عرصه انتخابات در شمال کشور یا استعفا می داد و یا از سمتش کنار گذاشته می شد تا شبهه ای در مورد نقش شرکت های منطقه ویژه پارس به ویژه شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد در انتخابات در آینده دامن این شرکت اقتصادی را نگیرد؟؛

بوشهرنیوز- روز گذشته رسانه های استان گیلان سخنان تند محمد مجاور شیخان، مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد و کاندیدای مجلس دوازدهم از حوزه تالش، ماسال و رضوانشهر را به طور گسترده منعکس کردند.

 

وی در سخنانی به شدت عملکرد نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را به نقد کشیده بود.

 

در این مطلب کاری به سخنان مطرح شده توسط شیخان در حوزه انتخابیه شمال کشور نداریم اما پرسشی که از مدیران هلدینگ خلیج فارس مطرح است این که آیا حضور مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد به عنوان یکی از شرکت های متمول منطقه ویژه پارس و کاندیداتوری وی در شمال کشور موجب ایجاد برخی شبهات درمورد سرازیر شدن بخشی ولو اندک از منابع مالی این شرکت برای هزینه کرد در انتخابات پیش روی مجلس نمی شود؟

 

آیا بهتر نبود شیخان پیش از ورود به کارزار انتخابات استعفا می داد تا شبهه ای درمورد تبلیغاتی بودن فعالیت های فرهنگی وی و همچنین هزینه کردهایش از محل شرکت پازارگاد ایجاد نشود؟

 

یکی از رسانه های محلی استان گیلان در مورد شیخان نوشت که اصولگرایان تهران حاضر نشدند این کاندیدا را در لیست اصولگرایان قرار داده و به همین دلیل مدیر شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد درصدد تغییر حوزه انتخابیه خود از پایتخت به شمال کشور است.

 

وی که گفته می شود در دولت احمدی نژاد معاون ارتباطات دفتر رییس جمهور بوده و در ابتدای دولت سیزدهم نیز رییس شرکت دخانیات ایران شده بود، پس از مدتی به مدیرعاملی شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد رسید.

 

شیخان البته در شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد مدیریت پرحاشیه ای داشت که شاید مهم ترین آن رویارویی با سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس باشد که اکنون مجال بحث درمورد آن نیست.

 

حال اما باید از مدیران هلدینگ خلیج فارس به ویژه عبدالعلی علی عسکری به عنوان مدیرعامل این هلدینگ مهم پرسید آیا بهتر نبود شیخان پیش از ورود به عرصه انتخابات در شمال کشور یا استعفا می داد و یا از سمتش کنار گذاشته می شد تا شبهه ای در مورد نقش شرکت های منطقه ویژه پارس به ویژه شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد در انتخابات در آینده دامن این شرکت اقتصادی را نگیرد؟

 

اگرچه مدیرعاملی محمد مجاور شیخان در شرکتی خصوصی و همچنین کاندیداتوری وی در حوزه ای خارج از حوزه کاری و مدیریتی وی از لحاظ قانونی منعی ندارد اما با توجه به جایگاه ویژه و بین المللی منطقه ویژه پارس و هزینه کردهای سنگین شرکت های پتروشیمی حاضر در این منطقه در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی بهتر بود برای جلوگیری از هر نوع شبهات مالی و انتخاباتی، مدیران هلدینگ خلیج فارس این موضوع مهم را مدنظر قرار دهند تا شبهه برگزاری انتخاباتی ناسالم و تأثیرگذاری حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در انتخابات شمال کشور ایجاد نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان