کد خبر : 5162
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
-

مرغ در بوشهر گران شد/انتظارِ مردم از دولت در روزهای کرونایی

مرغ در بوشهر گران شد/انتظارِ مردم از دولت در روزهای کرونایی
بوشهرنیوز: مردم امیدوارند اکنون که به دلیل شیوع ویروس کرونا کسب و کارها از رونق افتاده و بسیاری از کسبه خانه نشین شده و خانواده ها برای تامین نیازهای معیشتی خود در مضیقه و تنگنا هستند، دولت نیز مراعات کرده و خود مسببِ گرانی در روزهای منتهی به ماه مبارک رمضان نشود.؛

به گزارش بوشهرنیوز، در حالی که هفته گذشته قیمت مرغ در بوشهر کیلویی نه هزار و ۵۰۰ تومان بود اما صبح امروز شنبه، ۲۳ فروردین ماه ۹۹ این قیمت به بالای ۱۰ هزار تومان رسیده است.

 

صبح امروز اکثر مرغ فروشی های شهر بوشهر مرغ گرم را کیلویی ۱۰ هزار ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رساندند.

 

یکی از عرضه کنندگان مرغ در بوشهر در واکنش به اعتراض یکی از شهروندان بوشهری با بیان این که “گران می خریم و گران می فروشیم” گرانی قیمت مرغ را به گردن دولت انداخت.

 

البته گفته می شود اخیرا دولت برای حمایت از صنعت مرغ با صادرات این محصول موافقت کرده و همین موضوع باعث افزایش ناگهانی قیمت آن شده است.

 

هم اکنون ویروس کرونا زندگی مردم را با مشکلات متعددی مواجه کرده است و برخی از هموطنانمان برای تامین مایحتاج روازنه خود دچار مشکل هستند.

 

اگرچه حمایت از صنعت مرغ برای جلوگیری از ضرر و زیان فعالین در این عرصه مهم و ضروری است و دولت باید از سرمایه گذاران در این بخش حمایت کند اما این حمایت ها در مقطعِ حساسِ کنونی نباید از جیبِ مردم پرداخت شود بلکه دولتی ها باید دنبال راه های دیگری برای حمایت از صنعت مرغ باشند.

 

ماه مبارک رمضان پیش روی ماست و مرغ یکی از اصلی ترین غذاهای مردم روزه دار کشورمان محسوب می شود، بنابراین دولت می بایست در روزهای منتهی به این ماه مبارک بتواند قیمت این محصول را ثابت نگه دارد.

 

البته قیمت مرغ طیِ یک سال گذشته همواره با نوسان مواجه بوده و این موضوع در مقاطعی نارضایتی های مردم را هم درپی داشته است.

 

به هر حال؛ مردم امیدوارند اکنون که به دلیل شیوع ویروس کرونا کسب و کارها از رونق افتاده و بسیاری از کسبه خانه نشین شده و خانواده ها برای تامین نیازهای معیشتی خود در مضیقه و تنگنا هستند، دولت نیز مراعات کرده و خود مسببِ گرانی در روزهای منتهی به ماه مبارک رمضان نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان