کد خبر : 8391
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
-

در سفر رئیس‌جمهور به آبادان چه گذشت؟

در سفر رئیس‌جمهور به آبادان چه گذشت؟
رئیس جمهور صبح امروز با حضور در آبادان، عملیات آواربرداری از متروپل را شخصا مورد بررسی قرار داد و ضمن دیدار با بازماندگان این حادثه از آنان دلجویی کرد. ؛

به گزارش بوشهرنیوز- آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور، صبح امروز جمعه ۱۳ خردادماه، به صورت سرزده در شهرستان آبادان حاضر شد و از محل حادثه متروپل بازدید کرد.

وی در این سفر چند ساعته از نزدیک روند آواربرداری از متروپل را مورد بررسی قرار داد و با تعدادی از افراد حاضر در محل گفت‌وگو کرد و جمعی از مردم نیز درباره مشکلاتشان با رئیس جمهور صحبت کردند.

دیدار با بازماندگان حادثه

رئیس جمهور در دومین برنامه‌ی سفر خود، با حضور در منزل خانواده‌های جانباختگان حادثه متروپل آبادان از آنان دلجویی کرد.

رئیسی با خانواده‌ جلیلیان که چهار تن از اعضای آنها در این حادثه جانباختند و خانواده صالحیان‌پور که سه عضو از این خانواده در حادثه ریزش ساختمان در آبادان جان خود را از دست دادند، دیدار کرد و ضمن تسلیت درگذشت عزیزانشان، از آنان دلجویی کرد و بر مجازات عاملان و مقصران حادثه متروپل تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین اظهار کرد: برخورد عبرت آموز با عوامل خاطی مهمترین اقدام دولت است و دولت اغماضی در این امر ندارد. از مسئولان می‌خواهم با نظارت دقیق ساختمان‌های ناایمن و بررسی شرایط آن‌ها نگذارند مردم در آن ساکن شوند.

رئیسی گفت: ساختمان‌های ناایمن باید بی درنگ تخلیه شوند تا در صورت امکان بتوان آن‌ها را مقاوم سازی کرد.

حضور در جلسه شورای اداری آبادان

سید ابراهیم رئیسی همچنین با حضور در جلسه شورای اداری آبادان اظهار کرد: به موازات اقدامات فنی و میدانی باید به سرعت عملیات آواربرداری انجام شود.‌

وی اضافه کرد: این وضعیت حق مردم این خطه نیست. تا روزی که مشکلات آبادان حل شود مدام به خوزستان سفر خواهم کرد و نمی‌گذاریم دیگر چنین اتفاقاتی تکرار شود.‌

رئیس جمهور با بیان اینکه حادثه متروپل آبادان باید به عبرتی برای سوء‌استفاده کنندگان تبدیل شود، گفت: مردم به حق انتظار دارند به روابط ناسالم و فسادهای صورت گرفته منجر به حادثه متروپل آبادان به سرعت رسیدگی شوند.

وی با تاکید بر اینکه خاطیان بدانند که گذر زمان آنها را از مسولیت و پاسخگویی مبرا نخواهد کرد، ادامه داد:  با کسانیکه برای سودجویی بیشتر و با سوداگری و روابط ناسالم و مفسدانه چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید برخورد عبرت آموزی صورت گیرد.

رئیسی یادآور شد: این چهارمین حضور من در استان خوزستان است و حضور من در اقصی نقاط کشور تا زمانیکه مشکلات مردم حل شود ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: مصوبات سفرهای گذشته به خوزستان همچون ماه‌های گذشته باجدیت تا زمان تحقق نتیجه پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین در حاشیه حضور سرزده به آبادان گفت: از دست دادن جمعی از شهروندان آبادانی در این حادثه برای هر ایرانی تلخ و ناگوار است و امروز برای تسکین درد بازماندگان این عزیزان به آبادان آمدم.

آیت الله رییسی همچنین پس از برگزاری نشست با اعضای شورای تامین استان و شهرستان و نیز مسوولان ستاد مدیریت بحران آبادان و تاکید بر تسریع در روند آواربرداری، دقایقی پیش آبادان را به مقصد تهران ترک کرد.

ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ظهر روز دوم خردادماه در آبادان فروریخت و بر اثر این حادثه تاکنون ۳۷ نفر جان باخته‌اند. با گذشت ۱۲ روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات، تجهیزات و حضور شبانه‌روزی نیروهای امدادرسان ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان