کد خبر : 8394
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
-

رئیسی: هر فسادی که در ساخت «متروپل» نقش داشته است باید مورد رسیدگی قرار گیرد

رئیسی: هر فسادی که در ساخت «متروپل» نقش داشته است باید مورد رسیدگی قرار گیرد
رئیس جمهور گفت: هرگونه رابطه و فسادی که در شکل‌گیری ساختمان ناپایدار متروپل نقش داشته است، باید به‌طور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد. ؛

به گزارش بوشهرنیوز- آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور ضمن تسلیت به خانواده‌های مصیبت‌دیده حادثه متروپل، اظهار کرد: برنامه ریزی کرده بودم که بلافاصله بعد از سفر تبریز در آبادان حضور یابم و از محل حادثه و فعالیت دستگاه‌های امدادی بازدیدی انجام شود.

وی گفت: نیروهای امدادی و تمام  دستگاه‌ها به خوبی کار خود را برای رفع آلام مردم انجام داده بودند که اقدامات‌شان جای قدردانی دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: این کار یک بخش فنی همانند آواربرداری و اقدامات نظیر آن را دارد که باید با نظر کارشناسان فنی سریعا انجام شود.

رئیسی افزود: بخش دیگر کار، مباحث حقوقی است که باید به شکایت تمام افرادی که حقی دارند رسیدگی شود به گونه‌ای که هیچ ذی حقی احساس نکند به شکایت او رسیدگی نشده است.

وی تصریح کرد: مبحث بعدی پیرامون متروپل، علت‌یابی موضوع که بسیار مهم و حائز اهمیت است. هرگونه رابطه و فسادی که در شکل‌گیری این ساختمان ناپایدار نقش داشته است باید به طور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس جمهور بیان کرد: باید به مردم این اطمینان داده شود که دستگاه‌های مسوول به ویژه دستگاه‌ قضایی به طور جد و با در نظر گرفتن تمام ابعاد پیگیر این مسئله است.

رئیسی اضافه کرد: این موضوع باید عبرتی شود تا در کشور هیچ‌کس جرات نداشته باشد با روابط ناسالم، سوداگری و پول به جیب زدن جان و زندگی مردم را به خطر بیاندازد.

وی با اشاره به اینکه ما نباید شاهد حوادث بعدی باشیم، بیان کرد: باید در سراسر کشور هر ساختمانی با شرایط متروپل وجود دارد باید سریعا به سمتش رفت و اقدامات مناسب همچون ایمن سازی و یا تخلیه و تخریب پرداخت.

رئیس جمهور کشور گفت: این موضوع شامل تمام ساختمان‌های دستگاه‌های اداری دولتی و غیر دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود.

رئیسی ابراز کرد: باید یک اطمینانی حاصل شود که ما دیگر از این نوع ساختمان‌ها در کشور نداریم و جان  و مال مردم مورد تهدید قرار نگیرد.

وی عنوان کرد: مهندسین ناظر ساختمان‌ها، سازمان نظام مهندسی، شهرداری‌ها و دیگر متولیان ساختمان سازی‌ها باید توجه داشته باشند که بدون هیچ اغماضی باید مسوولیت خود را بدرستی انجام دهند.

رئیس جمهور ادامه داد: هر چقدر از زمان مسوولیت متولیان ساخت ساختمان‌ها بگذرد هیچ‌گاه نمیتوانند از زیر بار سوال در خصوص مسوولیت خود فرار کنند.

رئیسی اضافه کرد: امام خمینی(ره) چه در زمان جنگ و چه در خارج از جنگ معتقد بودند که کار را باید متقن انجام داد.

وی اذعان کرد: دولت رسیدگی به خوزستان، خرمشهر، آبادان و سایر شهرهای استان را با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند خوزستان دِین خود را ادا کرد و در هشت سال دفاع مقدس با جان و مال خود و عزیزان‌شان در خط مقدم دفاع از میهن ایستادگی کردند، در اولویت خود قرار داده است.

رئیس جمهور یادآور شد: خوشبختانه اقدامات کارگروهی که برای رسیدگی به این موضوع در سفرهای قبل تشکیل داده بودیم، به نتیجه رسیده است که مردم را هم در جریان آن قرار خواهیم داد.

رئیسی افزود: تنها مسئله ساختمان متروپل نیست بلکه توجه به خوزستان مثل ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان جز برنامه‌هایی است که در این دولت دارای اولویت هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان