کد خبر : 8699
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
-

آیت‌الله حسینی بوشهری:؛

خبرنگاران باید امیدآفرین باشند/مسئولان از خبرنگاران حمایت کنند

خبرنگاران باید امیدآفرین باشند/مسئولان از خبرنگاران حمایت کنند
بوشهرنیوز: وی با بیان اینکه خروجی کار خبرنگاران باید خدمت به این کشور، نظام، انقلاب و مردم باشد، اضافه کرد: خبرنگاران باید امیدآفرین باشند و مسؤولان نیز باید حمایت لازم را از خبرنگاران داشته باشند و به عنوان دیده‌بان بیدار جامعه دیده شوند.؛

به گزارش بوشهرنیوز، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: حمایت از خبرنگاران و تامین امنیت شغلی این قشر تلاش‌گر ضروری است و مسؤولان باید راه فعالیت این قشر زحمت‌کش را هموار سازند.

 

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در مراسم روز خبرنگار در بوشهر اظهار کرد: حادثه کربلا یک خبر بود که به عنوان تاثیرگذارترین خبر تاریخ شناخته می‌شود و امروز آوازه آن در همه جای جهان شنیده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حوادث و برنامه‌های مختلف به‌رغم تلاش‌ فراوان خبرنگاران، کمتر به آنها توجه می‌شود و لازم است که نگاه بهتری به این قشر تلاشگر شود، گفت: بشر سخت به خبر نیاز دارد و رابطه خبر و بشر ناگسستنی بوده همچنین وجود انسان با خبر عجین شده و نقش خبرنگاران در این زمینه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خبرنگاران بیش از موشک و بمب تأثیر دارند، بیان کرد: خبرنگاران با تولید و انتشار خبر می‌توانند شرایط جامعه را عوض کنند.

 

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه دشمن با تحریم اقتصادی و جنگ رسانه‌ای دنبال تأثیرگذاری بر شناخت ادراکی ما است، تاکید کرد: دشمن می‌خواهد با اقدامات رسانه‌ای بر روی نسل آینده تأثیر بگذارد، خبرنگاران از میان هزاران خبر تعدادی را گلچین و در جامعه منتشر می‌کنند که می‌تواند موضوعی را بزرگ کرده و موضوعی را بی‌اهمیت کنند.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید محتوای خبری را محکم، استوار و بدون سستی به جامعه ارائه کنند، گفت: خبرها باید به گونه‌ای تنظیم شود که مورد اعتماد مخاطب قرار بگیرد و مثل فضای مجازی نباشد که بخش زیادی از مطالب بدون سند و اعتبار در آن منتشر می‌شود.

 

امام جمعه قم با اشاره به اینکه بخش زیادی از التهاب‌های جامعه با برخی از خبرهای نادرست ایجاد می‌شود، ابراز کرد: سیاه‌نمایی مطلق و سفیدنمایی مطلق در رسانه جایگاهی ندارد و باید واقعیت‌ها نوشته شود همچنین انتظار است که حقیقت بیان و نقدهای منصفانه همراه با راهکار ارائه شود.

 

حسینی بوشهری با بیان اینکه خبر مانند یک بمب در هر جامعه اثر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: بمب به معنای این است که دل مردم را دچار اضطراب و دلهره کرده و افکار مردم را پریشان کرده و حقیقت را وارونه جلوه دهند.

 

به نوشته فارس، وی با بیان اینکه خبرنگار باید مورد وثوق و اطمینان باشد، تصریح کرد: خبرنگاران علاوه بر ابزاری که برای فعالیت رسانه‌ای مورد نیاز است، باید تعهد و تخصص داشته باشند و دارای خلاقیت و نوآوری در عرصه تولید و انتشار خبر باشند ضمن اینکه بیان صادقانه اخبار و انتشار اخبار مستند دارای اهمیت بالایی است.

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: خبرنگاران برای معرفی متخلفی به جامعه باید حرمت انسانی او را حفظ کنند و اگر حرمت افراد را حفظ نکنند در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

 

حسینی بوشهری یادآور شد: قلم خبرنگار در جنگ نرم و دفاع رسانه‌ای نقش آفرین است و خبرنگار باید مراقب باشد که در جبهه دشمن بازی نکند و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهد.

 

وی با بیان اینکه خروجی کار خبرنگاران باید خدمت به این کشور، نظام، انقلاب و مردم باشد، اضافه کرد: خبرنگاران باید امیدآفرین باشند و مسؤولان نیز باید حمایت لازم را از خبرنگاران داشته باشند و به عنوان دیده‌بان بیدار جامعه دیده شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان