کد خبر : 9053
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
-

در تماسی با "بوشهرنیوز" عنوان شد؛

ایثارگران و جانبازان؛ معترضِ رفتارِ ناشایستِ بانک های استان بوشهر

ایثارگران و جانبازان؛ معترضِ رفتارِ ناشایستِ بانک های استان بوشهر
بوشهرنیوز: برخی از جانبازان، ایثارگران و خانواده معزز شهدا از رفتار برخی بانک های بوشهر با متقاضیان تسهیلات گلایه مند بوده و خواستار ورود مسئولین ارشد استان به این موضوع شدند.؛

به گزارش بوشهرنیوز، در حالی که دولت بارها بانک ها را ملزم کرده تا تسهیلات تبصره ای را به مردم پرداخت کنند اما این بانک ها با انواع و اقسام بهانه ها از پرداخت اینگونه وام ها به متقاضیان آن خودداری می کنند.

 

مقاومت بانک ها برای پرداخت تسهیلاتی که دارای مصوبه هایی از استانداری بوشهر یا برخی دستگاه های اجرایی هستند، گاها موجب می شود بسیاری از متقاضیان عطای دریافت تسهیلات را به لقای آن ببخشند.

 

در این بین اما برخی نیازمندان به دلیل نیاز مبرم به اینگونه وام ها مجبورند با انواع و اقسام موانعی که برخی شعب ایجاد می کنند بسازند اما بررسی های میدانی نشان می دهد بازهم برخی از شعبات علی رغم سخت گیری های بسیار در دریافت ضامن، سپرده و تضمین های مختلف اما همچنان در پرداخت تسهیلات متقاضیان را به اصطلاح اذیت می کنند.

 

یکی از ایثارگران استان بوشهر طی تماسی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی “بوشهرنیوز” با انتقاد از برخی شعبات بانک ها در بوشهر گفت: علی رغم داشتن مصوبه از بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص پرداخت تسهیلات توسط بانک ها اما این بانک ها به بهانه نبود اعتبار از پرداخت آن خودداری می کنند.

 

وی با بیان این که دولت بودجه لازم برای پرداخت این تسهیلات را در اختیار بانک ها از طریق بانک مرکزی قرار داده است، ابراز داشت: بانک ها به بهانه نبود اعتبارات برخورد بسیار زشت و زننده ای با ایثارگران و خانواده معزز شهدا داشته که از مسئولین استان بوشهر درخواست داریم با ورود به موضوع، مانع از تداوم این روند توسط برخی بانک های بوشهر شوند.

 

گزارش های دریافتی حاکیست، برخورد ناشایست برخی بانک ها نه فقط با ایثارگران و خانواده های شهدا بلکه در قبال سایر متقاضیان نیز صورت می گیرد.

 

گفته می شود بانک های استان بوشهر در قبال پرداخت وام های تبصره ای مانند وام ازدواج، اشتغال، فرزندآوری و سایر وام هایی که دارای مصوبه از دولت یا استانداری ها هستند مقاومت نشان داده و برخورد شایسته ای با مقاضیان ندارند.

 

در حالی که استان بوشهر با داشتن منابع عظیم نفت و گاز، گمرکات و حتی بازار پویا و فعال، مالیات هنگفتی را روانه خزانه دولت می کند و پرداخت تسهیلات کمترین و کوچکترین خدمتی است که دولت می تواند برای شهروندان این استان انجام بدهد اما گزارش های میدانی حاکیست بانک های استان بوشهر از پایین ترین رتبه در پرداخت تسهیلات به مردم برخوردار هستند که شایسته است مسئولین بلندپایه استان به ویژه استاندار و معاونین استانداری ضمن رایزنی با مقامات دولت، مانع از تداوم رفتار زشت و نازیبای بانکی ها با شهروندان استان بوشهر شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان