کد خبر : 9440
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
-

در نشست ستاد جمعیت جوانی مطرح شد؛

بوشهر؛ پنجمین استان مرفه با نرخ باروری پایین‌تر از میانگین کشور

بوشهر؛ پنجمین استان مرفه با نرخ باروری پایین‌تر از میانگین کشور
بوشهرنیوز: استاندار بوشهر گفت: بوشهر پنجمین استان مرفه کشور به شمار می‌رود اما پایین‌تر بودن نرخ باروری آن از میانگین کشوری و بسیاری از استان‌های کم برخوردار نشان‌دهنده این است که عامل اقتصاد تعیین‌کننده نیست.؛

به گزارش بوشهرنیوز، احمدمحمدی‌زاده در نشست ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر اظهار کرد: با اشاره به نرخ باروری ۱.۶ این استان و مقایسه این آمار با برخی استان‌های کم‌برخوردار کشور، گفت: مساله فرزندآوری و کاهش جمعیت امری فرهنگی – اقتصادی است.

 

وی افزود: در سطح جامعه نیز هرچه به سمت خانواده‌های مرفه می‌رویم، تمایل به فرزندآوری کم‌تر شده است.

 

استاندار بوشهر با بیان اینکه تلاش‌های دشمن در زمینه فرهنگی برای کاهش جمعیت کشور موفق واقع شده، تصریح کرد: نزولی بودن نرخ باروری کشور نشان می‌دهد که اقدمات انجام شده نتوانسته تغییری اساسی ایجاد کند.

 

به نوشته ایرنا، محمدی‌زاده از دستگاه‌های عضو ستاد جوان جمعیت استان بوشهر خواست تا در فعالیت‌های حوزه خود تجدید نظر و بازنگری کنند.

 

وی ادامه داد: به عنوان نمونه استان بوشهر در اجرای قانون اختصاص زمین به والدین دارای سه فرزند و بیشتر عقب است و این احتمال برای دیگر بندهای قانونی جوانی جمعیت نیز وجود دارد که باید برای جبران آن تلاش کرد.

 

استاندار بوشهر بیان کرد: باید تفاوت نرخ باروری در شهرستان‌های استان بوشهر بررسی و چرایی آن مشخص شود.

 

بوشهر از نظر نرخ باروری در رتبه‌های میانی کشور قرار دارد

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در ادامه این نشست گفت: میانگین نرخ باروری در کشور ۱.۷ و در استان بوشهر ۱.۶ است و این استان در رتبه‌های میانی کشور قرار دارد.

 

اسکندر پاسالار با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۳۳ واقعه ولادت در استان بوشهر ثبت شده، عنوان کرد: شهرستان‌های کنگان و عسلویه بیشترین نرخ و تنگستان و دشتستان کمترین میزان نرخ باروری را در این استان دارند.

 

وی با اشاره به کاهش آمار ثبت ازدواج در سال گذشته، افزود: در این سال وضعیت استان بوشهر از نظر طلاق و فوت بهبود یافته و روند کاهش داشته است.

 

پاسالار یادآور شد: نرخ باروری مورد نیاز برای ثبات جمعیت ۲.۱ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان