کد خبر : 9468
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
-

در بوشهر عنوان شد؛

مشکلات زیرساختی بوشهر در رونق تولید از نگاهِ معان وزیر صمت

مشکلات زیرساختی بوشهر در رونق تولید از نگاهِ معان وزیر صمت
بوشهرنیوز: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برق‌رسانی به واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی و جاده‌ها و محورهای مواصلاتی بیشترین مشکلات زیرساختی استان بوشهر برای رونق تولید و تجارت است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، حسین فرهیدزاده اظهار کرد: تکمیل شبکه برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی به عنوان یکی از پرتکرارترین مشکلات زیرساختی صنعت استان بوشهر مطرح است که مکاتبه و پیگیری لازم برای حل آن انجام می‌شود.

 

وی افزود: هرچند بهبود وضعیت محورهای مواصلاتی این استان به طور مستقیم تحت تکلیف وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست اما با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه‌های معدنی و صنعتی انجام می‌شود، سازمان‌های این مجموعه در قالب عمل به مسئولیت‌های‌ اجتماعی برای ایجاد این امکانات ورود می‌کنند.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: توسعه اسکله‌های فولادی و پایین بودن آبخور بنادر و تامین اعتبار برای راه‌اندازی اسکله‌های معدنی از مهمترین نیازمندی‌های استان بوشهر در حوزه تجاری است که در تعامل با سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری می‌شود.

 

فرهیدزاده ادامه داد: ضعف‌ها و درخواست‌های شهرستان‌های دهگانه استان بوشهر برای رونق در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت دسته بندی‌شده تا بلافاصله در مکاتبه با معاونت‌های این وزارتخانه،سازمان‌های بنادر و دریانوردی و وزارت جهاد کشاورزی پیگیری و تسهیلگری شود.

 

به نوشته ایرنا، وی ادامه داد: درباره برخی قوانین و مقررات تجاری صادرات محصولات استان بوشهر بویژه در زمینه عوارض و مالیات آبزیان و گوجه خارج از فصل در این سفر مورد بحث قرار گرفت و برای تسهیلگری در این زمینه‌ها با جهاد کشاورزی نیز مذاکره و پیگیری می‌شود تا فعالان این حوزه‌ها بیشترین نفع را از صادرات این محصولات ببرند.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع مشکلات بندری بوشهر برای تسهیل تجارت با کشورهای همسایه و به عنوان هاب تجارت به طور جدی پیگیری می‌شود.

 

تلاش برای احیای ۶۵ واحد راکد بوشهر

فرهیدزاده بیان کرد: احیای ۶۵ واحد تولیدی راکد استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته و تسهیلات خوبی نیز بویژه برای تامین زیرساخت‌های آنها اختصاص یافته است.

 

وی افزود: امسال شاهد افزایش چندبرابری این تسهیلات نسبت به گذشته هستیم که برای فعال‌سازی واحدهای راکد ، نیمه فعال و واحدهای در حال ساخت به کار گرفته می‌شود.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: استان بوشهر در بخش تجاری و گردشگری در میان پنج استان پر ظرفیت کشور قرار دارد و برای رفع مشکلات زیرساختی آن برای رونق در این عرصه‌ها تسهیلگری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان