کد خبر : 9648
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
-

توسط یک شرکت مستقر در کالیفرنیا صورت گرفت؛

اعتبار ۷۰ میلیون دلاری برای تجاری‌سازی انسان‌واره‌ها

اعتبار ۷۰ میلیون دلاری برای تجاری‌سازی انسان‌واره‌ها
بوشهرنیوز: یک شرکت فناور ۷۰ میلیون دلار از شریکان مالی خود برای توسعه داده‌های هوش مصنوعی و تجاری سازی انسان‌واره‌ها جمع‌آوری کرده است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، یک شرکت مستقر در کالیفرنیا (آمریکا) سازنده انسان‌واره‌های با مقاصد عمومی، ۷۰ میلیون دلار اعتبار در «سری الف» نهایی کرده و این اعتبارات برای توسعه انسان‌واره «فیگر ۰۱» و توسعه داده‌های هوش مصنوعی برای عملیات خودکار و حرکت به سمت تجاری‌سازی استفاده خواهد شد.

 

هنوز جزییات این انسان‌واره مشخص نشده است، اما بر اساس جزییات فنی اعلام شده این شرکت در گذشته، این انسان‌واره ۵ فوت – ۶ اینچ بلندی و ۶۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت و قادر به حمل بارهایی تا وزن ۲۰ کیلوگرم خواهد بود. شرکت فیگر (Figure) در حال ساخت انسان‌واره‌هایی است که برای اعزام اولیه به نیروی کار برای پرداختن به مشکل کمبود نیروی کار و حمایت از چرخه تامین در مقیاس جهانی طراحی شده‌اند.

 

در ماههای اخیر ، شرکت فیگر نیروهای تازه‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی، کنترل، درک و تصور (perception ) و عملیات تجاری به خدمت گرفته است. جدیدترین استخدام این شرکت «باب کلانک» بود که برای کمک به ایجاد اولین کاربردهای جهان واقعی انسان‌واره «فیگر ۰۱» وارد کار شده است.

 

به نوشته ایرنا، «جسی کورز-بلنکنشیپ» هم‌بنیان‌گذار شرکت مالی «ونچر کپیتال» از سرمایه‌گذاران در این پروژه، می‌گوید: تمرکز ما بر سرمایه‌گذاری در شرکت هایی است که در فناوری هوش مصنوعی پیشر. هستند و اعتقاد داریم که ربات‌های انسان‌واره خودکار این پتانسیل را دارد که تحولی انقلابی در اقتصاد کار ایجاد کند.

 

وی افزود: ما تحت تاثیر پیشرفت سریع شرکت فیگر در یک سال گذشته قرار گرفتیم و با هیجان تصمیم گرفتیم از شریکان مالی برای فراهم کردن منابع مالی لازم برای پیشرفت کار و تجاری سازی فیگر۰۱ باشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان