کد خبر : 9854
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
-

اخلالگران بازار مرغ در فارس به دادگاه ارجاع شدند

اخلالگران بازار مرغ در فارس به دادگاه ارجاع شدند
بوشهرنیوز: مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: تعدادی از اخلالگران بازار مرغ در استان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و برای سه کشتارگاه پرونده تشکیل شده است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، مرتضی شریفی در جلسات هماهنگی متولیان نظارت بر بازار، تاکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع بازار ضمن تشدید نظارت ها بدون اغماض با متخلفان برخورد کنند.

 

او گفت: نظارت بر بازار استان توسط سازمان های صمت، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و بازاریان، اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی انجام می‌شود.

 

شریفی در خصوص قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ کشوری است و در وب سایت ۱۲۴ روزانه اعلام می‌شود و همه اصناف و فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند.

 

او تأکید کرد: تعدادی از اخلالگران بازار مرغ به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و برای سه کشتارگاه پرونده تشکیل شده است.

 

به گزارش استانداری فارس، مدیرکل اقتصادی استانداری فارس خاطرنشان کرد: از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲تعداد۱۴۰ هزار و ۶۱۱ مورد بازرسی از بازار استان انجام و منجر به تشکیل ۵۵۴۸ پرونده تخلف و جریمه‌ ۸۸۰۰ میلیارد ریالی محکومان منجر شده و بیشترین تخلف مربوط به درج نشدن قیمت، گرانفروشی و صادر نشدن فاکتور است.

 

شریفی با بیان اینکه بازرسی و نظارت بدون کمک مردم شریف استان مقدور نیست، اعلام کرد: سامانه ۱۲۴اداره کل صنعت معدن تجارت، سامانه ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی استان، شماره تماس ۰۷۱۳۲۱۷۲۰۲۰بازرسی بازار اداره کل جهاد کشاورزی استان و شماره تماس ۰۷۱۳۲۳۴۰۰۰۰بازرسی اتاق اصناف استان راههای ارتباطی برای دریافت گزارشات مردمی
از وضعیت بازار است.

 

مدیرکل اقتصادی استانداری فارس در خصوص وضعیت نانوایی‌ها نیز گفت: مرکز رصد و پایش گندم و آرد و نان ایجاد شده و مردم می‌توانند تخلفات حوزه نان شامل کیفیت پایین نان، گرانفروشی، کم فروشی، تعطیلی بدون دلیل و کاهش ساعت پخت را از طریق شماره تماس ۰۷۱۳۶۲۸۶۵۴۴یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۵۹۲ اعلام تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

 

شریفی به اقدامات تنظیم بازار نیز اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ تن شکر و ۱۰۰۰ تن برنج هندی و تایلندی از ابتدای تیرماه جاری در حال توزیع است، ضمن اینکه بیش از ۹۰۰۰ تن شکر نیز توسط کارخانجات قند و شکر استان در این مدت‌ توزیع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان