کد خبر : 1363
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۵:۱۴
-

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان خبر داد:؛

کمیته امداد خوزستان و معضل مسکن

کمیته امداد خوزستان و معضل مسکن
بوشهرنیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به این‌که ۷ هزار خانواده فاقد مسکن در استان وجود دارد گفت: سال گذشته با همت نیکوکاران، خیرین، شرکت‌ها و صنایع استان توانستیم بیش از یک هزار و ۱۰۰ خانه ساخته شد.؛

به گزارش بوشهرنیوز، مرتضی موصلی در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان و نخبگان با اشاره به این‌که یکی از پدیده‌های مضموم جوامع کنونی به ویژه کشور ایران اسلامی فقر و آسیب فقر است اظهار داشت: از ابتدای شکل‌گیری نظام مقدس اسلامی با بینش امام راحل شاهد دستور تأسیس کمیته امداد به خانواده‌های نیازمند صادر شد.

وی با اشاره به نگاه ویژه امام راحل به نیازمندان و مسأله فقر و فقرزدایی بیان کرد: توانمندسازی اقتصادی با محوریت اشتغال و کسب و کار خرد و توانمندسازی فرهنگی بامحوریت تکیه به مردم همواره مورد تأکیدات رهبرمعظم انقلاب در حکم مدیریت ستاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به این‌که در تلاش بر ایجاد شغل متناسب با نیاز جامعه هستیم خاطرنشان کرد: در راستای کسب و کارهای خرد سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در سطح استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به گسترش ارتباط کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با دانشگاه شهید چمران و پارک علم و فناوری ادامه داد: در جهت توانمندسازی اقتصادی توانسته‌ایم در سطح استان خوزستان حرکت کرده و گام‌هایی را برداریم.

موصلی با بیان این‌که سال گذشته ۱۰۰ درصد منابع اشتغال مربوط به کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان را جذب کردیم، گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه و تکیه بر مردم خوب عمل نکرده‌ایم و بخش مهمی از منابع را دولت تأمین می‌کند که براساس تقسیم‌بندی ۷۵ درصد دولت و مابقی توسط خیرین است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان این‌که در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در راستای تکیه بر مردم، تأمین حداقل ۵۱ درصد منابع توسط خیرین است، افزود: جامعه هدف ۱۰۸ هزار نفری در سطح استان وجود دارد که ۶۰ درصد آنها زن سرپرست خانواده هستند. ۵ تا ۶ درصد جمعیت استان را مددجویان کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که جامعه نیکوکار ۳۲۰ هزار نفری با کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح خوزستان همکاری می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد ۳۰۵ هزار نفر حامی یک یا چند یتیم هستند که در سال گذشته در سرفصل اکرام ایتام ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد داشتیم.

مرتضی موصلی کمیته امداد خوزستان

مرتضی موصلی کمیته امداد خوزستان

موصلی ادامه داد: میزان کمک‌های سال گذشته در حوزه صدقات نیز نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان جمع‌آوری و در زمینه زکات نیز ۲۵ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است. در مجموع میزان کمک نیکوکاران استان خوزستان در سال گذشته از طریق کمیته امداد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به این‌که ۷ هزار خانواده فاقد مسکن در استان وجود دارد، گفت: سال گذشته با همت نیکوکاران، خیرین، شرکت‌ها و صنایع استان توانستیم بیش از یک هزار و ۱۰۰ خانه ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه عنایت مردم و اعتبارات دولتی به هیچ وجه پاسخگوی نیاز موجود نیست، عنوان کرد: ظرفیت‌های نیکوکارانه بسیاری در استان خوزستان وجود دارد، علاوه بر خیرین حقوقی، خیرین حقیقی نیز می‌توانند کمک کنند.

موصلی با اشاره به این‌که سال گذشته شاهد رشد ۲۵ درصد عنایت مردم به کمیته امداد بوده‌ایم، گفت: با همکاری و بهره‌گیری از خرد جمعی، استفاده از نقطه نظرات نخبگان، اصحاب رسانه و فرهیختگان می‌توان در بهره‌گیری از ظرفیت نیکوکاران استان خوزستان موثرتر واقع شد.

به گزارش تسنیم در پایان تعدادی از صاحب نظران پیشنهادهایی مبنی بر جذب و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت نیکوکاران استان خوزستان ارائه شد و برخی از دستگاه‌ها به آمادگی لازم برای همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان