کد خبر : 7858
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
-

تعارض قوانین منطقه آزاد با سرزمین اصلی مشکلات فراوانی را پدید آورده است/بهبود معیشت و اقتصاد در گرو اختصاص تخفیفات ۳۵ درصدی بازرگانی به تمامی کالاها در بندر خرمشهر/ضرورت تعیین تکلیف فوری انباشت کالاهای متروکه و خودروهای وارداتی دپو شده در بندر خرمشهر

تعارض قوانین منطقه آزاد با سرزمین اصلی مشکلات فراوانی را پدید آورده است/بهبود معیشت و اقتصاد در گرو اختصاص تخفیفات ۳۵ درصدی بازرگانی به تمامی کالاها در بندر خرمشهر/ضرورت تعیین تکلیف فوری انباشت کالاهای متروکه و خودروهای وارداتی دپو شده در بندر خرمشهر
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر در منطقه آزاد اروند قرار گرفته است و طبق قانون باید برای مناطق آزاد مزایایی در نظر گرفته شود اما پدید آمدن دستورالعمل‌های متعدد، موانعی را در مسیر استفاده از ظرفیت‌ها و مزایای مناطق آزاد قرار داده است.؛
به گزارش بوشهرنیوز- نوراله اسعدی امروز در جریان بازدید معاون قضایی رئیس قوه قضائیه از بندر خرمشهر، با تاکید بر اینکه دوگانگی حاکمیتی در خرمشهر باعث ایجاد مشکلات فراوانی شده است، اظهار داشت: دوگانگی مقررات و قوانین منطقه آزاد با سرزمین اصلی موجب بروز مشکلات عدیده میان سازمان‌های دولتی در آبادان و خرمشهر شده است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون خرمشهر در شرایط منطقه آزاد قرار دارد اما در موارد فراوان و متعدد با قوانین سرزمین اصلی در تعارض قرار می‌گیرد و این امر باعث رنج مردم و سازمان‌های دولتی از جمله بندر خرمشهر و بروز مشکلات شده است که امیدواریم این مشکل حل شود.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر در منطقه آزاد اروند قرار گرفته است و طبق قانون باید برای مناطق آزاد مزایایی در نظر گرفته شود اما پدید آمدن دستورالعمل‌های متعدد، موانعی را در مسیر استفاده از ظرفیت‌ها و مزایای مناطق آزاد قرار داده است.
اسعدی با تاکید بر اینکه رونق خرمشهر و بندر آن خواست همگانی است، بیان کرد: بندر خرمشهر از زیرساخت‌های کامل و به روزی برخوردار است اما وجود دستورالعمل‌های متعدد و دست و پا گیر باعث بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری شده است.
وی افزود: خواست اصلی ما این است که تخفیفات ۳۵ درصدی سود بازرگانی برای تمامی کالاها به بندر خرمشهر اختصاص پیدا کند که در پی آن معیشت و اقتصاد مردم بهبود می‌یابد.
اسعدی با اشاره به انباشت کالاهای متروکه و خودروهای وارداتی دپو شده در بندر خرمشهر، خاطرنشان کرد: ۱۴۴ خودرو وارداتی در بندر خرمشهر دپو شده که از این تعداد ۹۳ خودرو پرونده قضایی دارند و ۳۵ خودرو نیز پس از بخش‌نامه ممنوعیت ورود خودروهای وارداتی وارد کشور شده است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر بلاتکلیفی کالاهای متروکه و خودروهای وارداتی دپو شده در بندر خرمشهر را ضرر دانست و گفت: باید برای حل این مشکل به صورت فوری تصمیمات مناسبی گرفته شود.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان