کد خبر : 10204
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
-

با نگاهی به وضعیت انتخاباتی دو شهرستان مرکزی استان بوشهر؛

کار ساده کرمی در دشتی و تنگستان

کار ساده کرمی در دشتی و تنگستان
بوشهر نیوز: نگاهی به وضعیت انتخاباتی در حوزه دشتی و تنگستان نشان می دهد نماینده فعلی این حوزه فعلا کار سختی برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ندارد.؛

بوشهرنیوز- نگاهی به وضعیت انتخاباتی در حوزه دشتی و تنگستان نشان می دهد نماینده فعلی این حوزه فعلا کار سختی برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ندارد.

 

درحال حاضر از شهرستان تنگستان غلامحسین کرمی و سهراب انبارکی نسبت به دیگر کاندیداها از آرای بالاتری برخوردار هستند.

 

در شهرستان دشتی نیز به دلیل تعدد کاندیداها قطعا کرمی که دارای حامیان پروپاقرصی در این شهرستان است، می تواند گوی سبقت را از دیگر رقبایش برباید.

 

هم اکنون در شهرستان دشتی غلامحسین زارعی، رضا جمشیدی، سید مهدی ابطحی، محمد نجفی، عباس فقیه، عبدالحسن بهرامی و چند نامزد دیگر حضور داشته و به دلیل تکثر نامزدها آرای این شهرستان بین آنان تقسیم خواهد شد.

 

البته دو کاندیدای مطرح این حوزه هنوز در انتظار احراز صلاحیت خود از هیات نظارت استان بوشهر هستند که در صورت حضور احتمالی آنان معادلات تا حدودی تغییر خواهد کرد.

 

علی افراشته، استاندار اسبق بوشهر و معاون اجرایی مجلس در دوره ریاست علی لاریجانی، یکی از گزینه هایی است که اگر صلاحیت وی احراز شود می تواند تا حدودی معادلات را تغییر دهد.

 

افراشته که آرای خوبی در تنگستان دارد ممکن است بر روی حامیان کرمی در این شهرستان تاثیر بگذارد. ضمن این که وی در دشتی نیز می تواند آرای قابل قبولی کسب کند که در این صورت باید رقابت را بین کرمی و افراشته دانست.

 

از طرفی در صورت احراز صلاحیت حجت الاسلام سید محمد مهدی پورفاطمی نیز پیچیدگی های حوزه دشتی و تنگستان بیشتر خواهد شد زیرا وی هم در شهرستان دشتی و هم تنگستان به ویژه در بخش ساحلی آرای خوبی دارد.

 

می توان گفت در حال حاضر بدون حضور دو نامزد احتمالی یعنی پورفاطمی و افراشته، غلامحسین کرمی کار سختی برای ورود به مجلس دوازدهم ندارد مگر اینکه اتفاق خاصی روی دهد که منجر به ریزش آرای وی شود.

 

از سوی دیگر در صورتی که صلاحیت هر کدام از دو کاندیدای احتمالی حوزه دشتی و تنگستان یعنی پورفاطمی و افراشته احراز شود پیچیدگی های این حوزه بیشتر شده و رقابت بین کرمی، نماینده فعلی و هر کدام از این دو نامزد خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان