کد خبر : 2283
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۱۰
-

آیت الله حسینی بوشهری؛

مجلس خبرگان از جایگاه رفیع و تأثیرگذاری برخوردار است

مجلس خبرگان از جایگاه رفیع و تأثیرگذاری برخوردار است
بوشهرنیوز: عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برای ترویج بیش‌ازپیش اندیشه‌های سیاسی اسلام مجلس خبرگان رهبری علاوه بر استفاده از ظرفیت داخلی این نهاد، از همه توانمندیهای علمی و جامعه نخبگانی کشور استفاده می‌کند و در این زمینه به‌زودی فراخوان معرفی کتاب سال با موضوع حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه انجام می‌شود.؛

به گزارش بوشهرنیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از قالب جدید پایگاه اینترنتی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی در دبیرخانه خبرگان رهبری درقم به خبرنگاران اظهار داشت: یکی از کارهای تأثیرگذار در این زمینه، ایجاد هیات های اندیشه‌ورز توسط مجلس خبرگان رهبری با تأکید رهبر معظم انقلاب است که در عرصه‌های مختلف ا زجمله دین و فرهنگ، حقوقی و قضایی، علم و فناوری و سایر امور فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این هیات ها درزمینهٔ های تخصصی میزان پیشرفت و نقاط ضعف انقلاب اسلامی دررسیدن به اهداف موردنظر را بررسی می‌کنند و راهکار مناسب برای تحقق آرمان‌ها را ارائه می‌دهند.

امام جمعه قم در ادامه گفت: مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی از جایگاه رفیع و تأثیرگذاری برخوردار است و انتخاب رهبر معظم انقلاب بعد از ارتحال امام راحل مهم‌ترین اقدام آن به شمار می‌آید.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: هرچه زمان می‌گذرد، تأثیر اقدام بزرگ مجلس خبرگان رهبری در انتخاب رهبر معظم انقلاب به‌عنوان پیشوای جامعه اسلامی بیشتر مشخص می‌شود. معظم له امروز در سطح کشور، منطقه و جهان دارای شخصیتی تأثیرگذار هستند و همه سیاست‌مداران در برابر این شخصیت بزرگ و تدابیری که اتخاذ می‌نماید در شگفت هستند.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه ادامه داد: موضع‌گیری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در برابر نخست‌وزیر ژاپن همه را در بهت فروبرد و نشان داد که ایشان در انجام امور تنها رضایت خداوند متعال را ملاک عمل قرار می‌دهند؛ این مساله بار دیگر عظمت کار مجلس خبرگان رهبری در انتخاب رهبری شایسته را به نمایش گذاشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌ضرورت تبیین و معرفی جایگاه خبرگان رهبری و پاسخگویی به سئؤالات موجود در این رابطه، گفت: برگزاری همایش و نشست‌های کارشناسی، انتشار مجلات و ارائه آموزش‌های تخصصی ازجمله اقدامات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برای تبیین جایگاه این نهاد تأثیرگذار در نظام اسلامی است.

نائب رئیس جامعه مدرسین بیان کرد: انتشار مجله حکومت اسلامی با مقالات علمی و ارزشمند در طول سال‌های متمادی پیرامون موضوع اندیشه سیاسی اسلام، همکاری با حوزه‌های علمیه برای آموزش طلاب و اساتید در موضوع ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی و تبلیغ این مباحث در شهرستان‌های مختلف کشور، تدوین کتاب و دوره‌های آموزشی تخصصی برای طلاب و دانشجویان و گسترش اندیشه ولایت‌فقیه در میان اقشار مختلف جامعه ازجمله اقدامات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برای تبیین نظریه‌های متعالی اسلام در باب حکومت و حاکمیت است.

موسس موسسه انوار طاها همچنین با اشاره به نقش برجسته رسانه‌ها در عصر حاضر ادامه داد: رسانه‌ها امروز در دنیا حرف نخست را می‌زنند و پیام‌رسان‌های خوبی برای بیان اندیشه‌ها و رساندن آن به مخاطبان داخلی و بین‌المللی هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: در همین رابطه امروز سایت جدید مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی به‌صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز می‌کند تا اقدام‌های مجلس خبرگان رهبری در خصوص ترویج اندیشه ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گیرد.

استادعالی حوزه علمیه بیان کرد: امید است با بهره‌برداری از این سایت، ارتباط پژوهشگران و شخصیت‌های علمی با اندیشه سیاسی اسلام در حوزه ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی تقویت شود.

امام جمعه قم ادامه داد: همچنین به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای با صداوسیما در خصوص استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی برای تبیین نقطه نظرات مجلس خبرگان رهبری پیرامون اندیشه سیاسی اسلام امضا خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: افق حرکت خود را در این رابطه بر اساس سند چشم‌انداز پنج‌ساله تبیین کرده‌ایم تا فعالیت‌های مجلس خبرگان رهبری از طریق رسانه‌های نوین و رسانه ملی بیشتر منعکس شود.

در این مراسم از قالب جدید پایگاه اینترنتی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان