کد خبر : 2383
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
-

تفاوت ویلموتس و کی‌روش

تفاوت ویلموتس و کی‌روش

به گزارش بوشهرنیوز، مارک ویلموتس مربی جدید فوتبال ایران برای آشنایی با بازیکنان لیگ داخلی مدتی قبل یک اردوی کوتاه مدت برگزار کرد. در پایان این اردو کوتاه مدت دیداری تدارکاتی با تیم امید ایران انجام گرفت تا این مربی نام‌آشنا سطح و اندازه بازیکنان را در یک رقابت موردارزیابی قرار دهد. ویلموتس پس از

به گزارش بوشهرنیوز، مارک ویلموتس مربی جدید فوتبال ایران برای آشنایی با بازیکنان لیگ داخلی مدتی قبل یک اردوی کوتاه مدت برگزار کرد.

در پایان این اردو کوتاه مدت دیداری تدارکاتی با تیم امید ایران انجام گرفت تا این مربی نام‌آشنا سطح و اندازه بازیکنان را در یک رقابت موردارزیابی قرار دهد.

ویلموتس پس از پایان یافتن این اردوی کوتاه مدت نکته عجیب و شگفت‌انگیزی را به نمایش قرار داد که این اخلاق را باید در سطح فوتبال به عنوان امر حرفه‌ای تلقی کرد امری که در آینده به کمک این مربی جدید ملی پوشان ایرانی خواهد آمد.

مارک ویلموتس با انتشار پیامی در سایت فدراسیون از مربیان اینگونه تشکر کرد: «همکار عزیزم؛ از اینکه با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته توسط فدراسیون فوتبال، فرصت همراهی نماینده شایسته و سخت‌کوش آن باشگاه با تیم ملی فوتبال ایران در مینی کمپ ماه جولای را دادید، صمیمانه سپاسگزارم. با آرزوی بهترین ها در طول فصل آتی».

برای توضیح بیشتر در رابطه با این مسئله باید عنوان کنیم که برگزاری اردوهای آماده‌سازی برای تیم ملی همیشه یکی از چالش‌های اساسی در تاریخ فوتبال ایران بوده است، چالشی که همواره با حاشیه‌هایی بعضا تلخ همراه بود.

درگیر و دار آماده‌سازی تیم ملی برای مسابقات جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و مقدماتی آن، بیش‌تر بازیکنان تیم ملی را بازیکنان تیم پرسپولیس تشکیل می‌دادند و همین موضوع باعث شد تا پرسپولیسی‌ها در اوایل لیگ آزادگان سال ۷۶ از شرکت در ادامه لیگ انصراف دهند تا تیم ملی، چالش‌های کم‌تری را برای شرکت و حضور در جام جهانی داشته باشد. این موضوع شاید بزرگ‌ترین برخورد تیم ملی و باشگاه‌های فوتبال است.

در مدت سکانداری کی‌روش معمولا مربیان تیم‌ها بابت این مسئله از وی ناراحت بودند و در اردوی ارمنستان با اعتراض مربیان بیشتر باشگاه این اردو لغو شد، مسئله‌ای که در آخرین لحظات عمر کی‌روش در ایران به جدل و تنش تبدیل شده بود.

کی‌روش هرگز از خیر اردوهای تیم ملی نمی‌گذشت و هر طور که شده چه با مصاحبه مطبوعاتی علیه دیگر مربیان و چه به صورت کج دار و مریز اردوی خود را برگزار می‌کرد.

این مسئله باعث شد که اختلاف عمیقی میان تیم ملی و باشگاه ها شکل بگیرد که بعضاً این اختلاف عمیق به مصاحبه‌های تند علیه یکدیگر کشیده می‌شد.

اما مربی جدید تیم ملی با انتشار این پیام و تشکر از مربیان ظاهرا به دنبال این است که از در صلح و دوستی وارد شود و کارش را با آرامش دنبال کند تا تیم ملی به موفقیت و تعالی برسد.

پیام این رفتار مارک ویلموتس این است که وی به دنبال تعامل با باشگاه‌های ایرانی است، تعاملی که قطعا در آینده به نفع او خواهد بود تا علاوه بر اینکه از حمایت مربیان برخوردار باشد، در اردوها با مشکل روبه‌رو نشود.

ویلموتس به خوبی دریافته است که از ایجاد هر گونه زاویه‌ای میان تیم‌ملی و باشگاه‌ها جلوگیری کند و این مسئله فرق اصلی میان ویلموتس و کی‌روش است.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان