کد خبر : 2572
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
-

وقتی نظارت نیست؛

نان های کوچک و بی کیفیت دادِ بوشهری ها را درآورد

نان های کوچک و بی کیفیت دادِ بوشهری ها را درآورد
بوشهرنیوز: با مقایسه نان های تولیدشده در بوشهر و دیگر شهرهای کشور از نان های یارانه ای گرفته تا آزادپز مشاهده می شود هم به لحاظ وزن و هم کیفیت نان های بوشهر در وضعیت نامناسبی هستند و به نظر می رسد نظارت ها در این استان بسیار پایین و ضعیف است.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ کیفیت نان بوشهر اصلا مناسب نیست. اگرچه در دوره استاندار قبلی و همزمان با گران شدن قیمت نان به مردم وعده داده شده بود کیفیت آن نیز افزایش یابد اما با گذشت چند سال نه تنها کیفیت بالا نرفت بلکه به نظر می رسد هم قد و وزن نان ها کاهش یافته و هم کیفیت ها تنزل پیدا کرده است.

 

این روزها در صف های نان در نانوایی های مختلف استان بوشهر شاهد اعتراض مردم به بی کیفیتی نان هستیم و شهروندان بوشهری به شدت از اندازه نان ها و کیفیت آن ها گلایه دارند.

 

با مقایسه نان های تولیدشده در بوشهر و دیگر شهرهای کشور از نان های یارانه ای گرفته تا آزادپز مشاهده می شود هم به لحاظ وزن و هم کیفیت نان های بوشهر در وضعیت نامناسبی هستند و به نظر می رسد نظارت ها در این استان بسیار پایین و ضعیف است.

 

این که مردم بوشهر برای نان بربری یا سنگک معمولی یک هزار و ۵۰۰ تومان و برای کنجدی آن یک هزار و ۸۰۰ تومان پول بپردازند اما نان بی کیفیت به منزل ببرند به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

 

بی کیفیتی نان های بوشهر متاسفانه تا جایی پیش رفته که بیشتر شهروندان اعتقاد دارند تا زمانی که آن ها تازه و گرم هستند قابل خوردن می باشند و به محض سردشدن دیگر قابل استفاده نیستند.

 

این موضوع در مورد نان های لواش به ویژه یارانه ای بیشتر قابل مشاهده بوده و متاسفانه با گذشت چند ساعت از خرید این نان ها، استفاده از آن ها نیز با مشکل مواجه می شود!

 

مسئولین بوشهری باید به شهروندان پاسخ بدهند چه تفاوتی بین آردها یا نانوایی های بوشهر با دیگر شهرهای کشور وجود دارد که حتی در استان های همجوار هم مردم شاهد نان هایی با وزن های بیشتر و کیفیتی بالاتر بوده در حالی که قیمت آن ها با نان های تولیدشده در استان بوشهر یکی است.

 

آیا کیفیت آردهای تحویل داده شده به نانوایی های دیگر استان ها بهتر است یا این که از دستگاه ها و نانواهای(شاطر) باکیفیت تر و مجرب تری استفاده می کنند؟

 

به هر حال؛ مسئولین استان بوشهر می بایست تکلیف نان به عنوان اصلی ترین قوت مردم را هر جه سریع تر مشخص کنند و به این نکته مهم عنایت داشته باشند در دوره ای که قیمت برنج نجومی شده است بسیاری از خانواده ها به ویژه خانواده های کم بضاعت چشم امیدشان به نان بوده و نباید این محصول روزبه روز کوچک تر و بی کیفیت تر شود.

 

مدیر ارشد استان بوشهر می بایست به طور جدی به مسئولین در این حوزه تذکر داده و درخصوص معیشت مردم به ویژه نان با کسی تعارف نکند و مسئولین نیز باید سرکشی و بازرسی به نانوایی ها را افزایش دهند تا از بی کیفیتی و کوچک شدن نان ها جلوگیری کنند.

 

از طرفی مسئولین باید آردهای باکیفیت دراختیار نانوایی های بوشهر قرار بدهند تا تفاوتی بین آردهای تحویلی به مراکز تهیه نان در بوشهر و دیگر استان ها نباشد به طوری که هم مردم شاهد اجرای عدالت باشند و هم نانوایی ها به بهانه بی کیفیتی آرد به شهروندان بوشهری نان بی کیفیت ندهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان