کد خبر : 3728
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
-

راهکار مسئولین برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها چیست؟

راهکار مسئولین برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها چیست؟
بوشهرنیوز: سید نورالله حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: متاسفانه برخی از اصناف همکاری لازم را در رعایت قوانین ندارند و تخلفاتی را مرتکب می‌شوند که به همین دلیل مقرر شده تا دادستانی در راستای برخورد با هرگونه تخلف در بازار ورود کند.؛

بوشهرنیوز- ساعت صفر بامداد ۲۴ آبان بود که خبر افزایش قیمت بنزین منتشر شد. سهمیه‌بندی جدید بنزین شائبه افزایش قیمت‌ها را ایجاد کرد و به تبع آن آب گل‌آلود جو روانی که با محوریت تورم احتمالی در برخی اجتماعات به آن دامن زده می‌شد زمینه را برای ماهی گرفتن اغتشاش‌گران فراهم کرد تا در اذهان عمومی، شرایط را پیچیده و موقعیت را سرسام‌آور ترسیم کنند.

 

در این میان نیز شهروندان خوزستانی مانند سایر شهرهای کشور در جستجوی مرهمی از زبان مسئولان بودند که خبر از کنترل قیمت‌ها و افزایش نظارت‌ها را می‌داد.

 

در این گزارش به رویکرد مسئولان خوزستانی در مواجهه با این بحران و کنترل قیمت‌ها پرداخته است.

 

اجازه سوء‌استفاده به فرصت‌طلبان را نمی‌دهیم

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان اظهار کرد: در ۱۵شهرستان خوزستان به دلیل افزایش قیمت بنزین شاهد اعتراضات مردمی بودیم اما افرادی تلاش کردند تا این اعتراضات آرام را خشونت‌آمیز جلوه دهند.

 

وی افزود: مسئولان خوزستان تمام تلاش خود را خواهند داشت تا هیچ‌گونه افزایش قیمتی رخ ندهد و اجازه سوء استفاده به فرصت‌طلبان را به بهانه افزایش بنزین نخواهیم داد.

 

استاندار خوزستان گفت: هیچ بهانه‌ای برای گران کردن نرخ کرایه وجود ندارد و مردم نیز به مسئولان در راستای نظارت بیشتر کمک کنند.

 

تشدید بازرسی‌ها

سید نورالله حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: متاسفانه برخی از اصناف همکاری لازم را در رعایت قوانین ندارند و تخلفاتی را مرتکب می‌شوند که به همین دلیل مقرر شده تا دادستانی در راستای برخورد با هرگونه تخلف در بازار ورود کند.

 

وی افزود: برای برخورد با اصناف متخلف نیز از ظرفیت‌هایی چون ماده ۲۸ قانون نظام صنفی و قوانین تعزیرات حکومتی استفاده خواهد شد تا با افرادی که در این شرایط تخلف می‌کنند برخورد شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: مقرر شده تا بازرسی‌ها در سطح بازار استان تشدید شود تا هیچ صنفی به بهانه اصلاح قیمت بنزین خارج از نرخ‌نامه کالایی را گران نکند.

 

وی افزود: بازرسی‌ها بر کالاهای اساسی چون میوه و تره‌بار و نان که نیازهای روزمره مردم است متمرکز است و امکانات و نیروهای موردنیاز در اختیار واحدهای بازرسی در راستای نظارت هرچه بهتر بر بازار قرار گرفته است.

 

برخورد دستگاه قضا با اخلالگران

رئیس‌کل دادگستری خوزستان عنوان کرد: دستگاه قضایی استان با هرگونه اخلال در بازار و افزایش غیرقانونی قیمت کالا و خدمات برخورد قانونی می‌کند و شهروندان نیز هرگونه تخلف و احتکار کالا را به مسؤولان قضایی و نظارتی اطلاع دهند.

 

بررسی تخلفات

عبدالرحمان ناصریان، معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان اظهار کرد: خرده‌فروشان میوه و تره‌بار بیشترین تخلف را در صنف میوه و تره‌بار دارند.

 

وی افزود: در میدان‌های میوه و تره‌بار قیمت‌ها براساس نرخ‌نامه به فروش می‌رسند اما خرده‌فروشان دریافت سود ۳۰درصدی را رعایت نکرده و چندبرابر نرخ‌نامه، کالای خود را به فروش می‌رسانند.

 

نصب اسم بنر متخلف

امید بن‌عباس، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: بیشترین تخلفات صنفی به بهانه افزایش قیمت بنزین در چند روز اخیر خوزستان و در چهار اتحادیه میوه و تره‌بار در بخش خرده‌فروشی، نانوایی‌ها، مرغ و گوشت و آژانس‌ها گزارش شده است.

 

وی افزود: رؤسای اتحادیه‌ها باید هرچه سریع‌تر در راستای جلوگیری از این تخلفات به بازار ورود کنند و در صورتی که موفق به همکاری در جلوگیری از هرگونه تخلف صنفی در حوزه کاری خود نشوند از پست خود برکنار خواهند شد.

 

بن‌عباس گفت: در این شرایط که اصلاح قیمت بنزین صورت گرفته هر صنفی که اقدام به گرانفروشی کند به عنوان مخل نظم عمومی و اقتصادی معرفی خواهد شد.

 

وی افزود: همچنین برابر با قانون با متخلفان برخورد و علاوه بر نصب بنر معرفی فرد متخلف واحد صنفی نیز تعطیل خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان