کد خبر : 3976
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
-

دیوان عدالت اداری پاسخ دهد؛

اخلاق دیکتاتورانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی

اخلاق دیکتاتورانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی
بوشهرنیوز: آیا دیوان عدالت اداری نباید به این رفتارهای دیکتاتورمآبانه پاسخ مناسبی بدهد، چهل سال است انقلاب شده تا این گونه رفتارهای غیرقانونی و شخصی از بین برود.؛

بوشهرنیوز- در روزهای پیش جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و جمعی از مسئولان از جمله آیت‌الله رئیسی رئیس قوه‌قضائیه نیز حضور داشت.

 

اما در این جلسه رحیم‌پور ازغدی که از جمله شخصیت‌های حقیقی این شورا به حساب می‌آید از سوی مسئولان امر دعوت نشده و به او در رابطه با جلسه خبر نداده‌اند.

 

البته این موضوع پیش از برگزاری جلسه قابل حدس بود چرا که در دو نشست اخیر این شورا تنش و جدلی میان روحانی و رحیم‌پور پدید می‌آید که از این جدل به عنوان جدل بنزینی یاد می‌شود.

 

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با رحیم‌پورازغدی با تندی صحبت کرد و بحث و جدلی بین آنها صورت گرفته است.

 

مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به بنزین بوده و رحیم‌پور اعتراضاتی را نسبت به گران کردن نرخ بنزین و این اقدام دولت داشته است.

 

رحیم‌پور از رئیس جمهور که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هم محسوب می‌شود، سئوال کرده است که با توجه به گران کردن بنزین از سوی دولت و ایجاد التهاب در کشور، رئیس جمهور کمی در این باره توضیح دهد.

 

پس از این اظهارنظر رحیم‌پور و درخواست برای پاسخگویی رئیس‌جمهور، مباحث تندی مطرح می‌شود که بعد از جدل تند صورت گرفته، حسن روحانی جلسه این شورا را ترک کرد.

 

ادبیات روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی غیرقابل دفاع بوده و الفاظی را در برابر یکی از اعضا به کار برده است که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

مطالب فوق در رابطه با حاشیه‌های شورا گفتنی‌های حجت‌الاسلام سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش است.

 

روحانی در نشست آخر اجازه نداده که رحیم‌پور حضور پیدا کند به این دلیل که رحیم‌پور به آقای رئیس جمهور توهین و جسارت کرده است.

 

برای شفافیت در این که باید پرسید چرا صورت جلسه منتشر نمی‌شود تا افکار عمومی درباره اینکه چه کسی توهین کرده قضاوت کند؟

 

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوبین رهبر انقلاب هستند نه رییس شورا، رییس یک‌ شورا حق ندارد اعضا را از شرکت در جلسات منع کند.

 

آیا دیوان عدالت اداری نباید به این رفتارهای دیکتاتورمآبانه پاسخ مناسبی بدهد، چهل سال است انقلاب شده تا این گونه رفتارهای غیرقانونی و شخصی از بین برود.

 

امیدواریم در این رابطه از سوی رئیس جمهور توضیحات مناسب با شفافیت لازم به مردم ارائه شود، چرا که مردم بسیار زیاد آگاه و با بصیرت هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان