کد خبر : 4027
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
-

نویسنده اثر ؛

جنبش عدالتخواهی فراجناحی است/تفکر جنبش عدالتخواهی با اشرافی گری مخالف است

جنبش عدالتخواهی فراجناحی است/تفکر جنبش عدالتخواهی با اشرافی گری مخالف است
بوشهرنیوز: وی با بیان این که رویکرد جنبش عدالت‌خواه؛ عدالت‌خواهی، انتقاد و مطالبه‌گری از مسئولین و نهادها و توجه به مشکلات و معضلات سیاسی و اجتماعی است، ابراز داشت: این جریان خود را فراجناحی می‌داند و به تقسیم‌ بندی‌های سیاسی و جناحی کشور اعتقادی نداشته و رفع مشکلات اجتماعی و کارآمدی نظام اسلامی را از اهداف اصلی خود می شمرد.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ سید ناصر حسینی‌پور، نویسنده اثر “پایی که جا ماند”  در مراسم یادواره شهدای چهارروستایی به حوادث زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و با بیان این که در جنگ هشت ساله اکثر کشورهای غربی و منطقه ای از رژیم بعث و در راس آن ها صدام صورت حمایت کردند، اظهار داشت: شما تصور کنید که از جمعیت ۳۶ میلیونی ایران فقط یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جنگ را اداره می کردند و این در حالیست که از جمعیت ۱۳  میلیونی عراق نزدیک به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد عرصه جنگ شدند و این علاوه بر نیروهایی است که از کشورهای دیگر به استخدام حزب بعث درمی‌آمدند.

کارمند میز ادبیات مقاومت بخش جنگ نرمِ دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران افزود: صدام تصور می کرد چون اوایل انقلاب است و مردم و مسئولین سرگرم سازندگی هستند می تواند به زعم خودش ساعت ها بعداز شروع جنگ در میدان آزادی سخنرانی کند. البته این را هم بگویم که لیبرال هایی  امثال بازرگان و بنی صدر در اوایل جنگ با شیوه تفکر لیبرالی نقطه عطفی برای نفوذ دشمن محسوب می‌شدند تا جایی که اکثر رزمندگان و فرماندهان  اعتقادی به انقلابی بودن دفاع مقدس در شروع کار نداشتند.

نویسنده کتاب “پایی که جا ماند” با بیان این که جنگ عاشورایی مادر، پسر و مردم عاشورایی می‌خواهد، اظهار داشت: تنها راه مقابله با دشمن با وجود امکانات بسیار کم و فشار متحدانشان این بود که دفاع مردمی شود.

حسینی پور با انتقاد از برخی تریبون داران که سعی می کنند حقایق را وارونه جلوه دهند، ابراز داشت: اکنون که سال هاست جنگ به پایان رسیده است عده‌ای که تریبون در دست دارند و برخی که حقوق‌های نجومی می گیرند کاسه داغ تر از آش شده اند و این در حالی است که مادری با چهار یا پنج فرزند شهید از انقلاب و خون شهدا دفاع می‌کند و فریاد می زند که ما هنوز هم به انقلاب بدهکاریم.

وی درمورد موشک های نقطه ایران اسلامی نیز گفت: موشک های نقطه زن جمهوری اسلامی” نامه فدایت شوم نیست که قرار باشد دشمن آن را با خودش نوازش کند.

حسینی پور ادامه داد: موشک ها ماموریتش مشخص است و ما به داشتن توانایی های نظامی خود افتخار می کنیم.

 

 تفکر جنبش عدالتخواهی مورد حمایت رهبری و با تفکر اشرافی گری مخالف است

نویسنده کتاب “پایی که جا ماند” درمورد جنبش عدالتخواهی نیز گفت: حدود چند سالی است که جنبش عدالتخواهانه دانشجویی با حضور جوانان انقلابی با محوریت مقابله با فساد در هر نقطه از کشور و با هر حزب و جناحی شکل گرفته که البته با ورود به عرصه دهه پنجم انقلاب رنگ و بوی بیشتری به خود گرفته است.

وی با بیان این که رویکرد جنبش عدالت‌خواه؛ عدالت‌خواهی، انتقاد و مطالبه‌گری از مسئولین و نهادها و توجه به مشکلات و معضلات سیاسی و اجتماعی است، ابراز داشت: این جریان خود را فراجناحی می‌داند و به تقسیم‌ بندی‌های سیاسی و جناحی کشور اعتقادی نداشته و رفع مشکلات اجتماعی و کارآمدی نظام اسلامی را از اهداف اصلی خود می شمرد.

حسینی پور با تاکید بر این که جنبش عدالتخواه با روح اشرافی گری مخالف است، گفت: برای این چنبش اصول گرا و اصلاح طب فرقی ندارد.

وی با انتقاد از برخی رفتارها در بعضی جناح های سیاسی افزود: متاسفانه برخی تفکرات جناحی حتی حاضرند معایب خود را بپوشانند ولی کار خود را در نظام به پیش ببرند اما جنبش عدالتخواهی حرف جدیدی دارد و آن مبارزه با فساد و اشرافی گری است.

مسئول میز ادبیات مقاومت در پایان تصریح کرد: اگر روح عدالتخواهانه نبود کارگران هپکو، هفت تپه و کشت و صنعت مغان زیر بار خصوصی سازی کمرشان بیشتر خم می شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان